Over dat studioproject mag je me gelijk meer vertellen, maar ik zal mee eerst maar eens netjes voorstellen.
Naam: Mr Mouse
Leeftijd: 27 Jaar
Beroep: Operator
Hobby's: dj, producer
Hoorde een jaar of wat geleden al mensen over linux en ben mezelf er warm voor gaan maken sinds dat mijn vriendin thuiskwam met een krantenartikel over vista eind 2006.
Wat door moest gaan voor een marketingspraatje van een of andere Microsoft jodokus is bij mij niet helemaal naar bedoeling uitgepakt in ieder geval.
Er een hoop over zitten zoeken, maar ik kwam er niet helemaal uit welke distributie
ik maar eens moest laten overkomen.
Ook omdat er voor het grafische gebeuren meerdere opties zijn zag ik even door de bomen het bos niet meer.
De knoop is deze week doorgehakt omdat ik het blaadje linux starter (incl cd'tje met Gutsy Gibbon) in de supermarkt tegenkwam.
Die is dit moment verkrijgbaar in zowat elke zaak waar ze tijdschriften verkopen, dus er zijn waarschijnlijk nog een boel mensen aan het linux'en geslagen de laatste tijd .
Nu heb ik het dus dualboot naast windows op een van mijn pc's staan en de 1e indruk is vrij goed.
Er zijn echter nog wel een paar kleine dingetjes die (bij mij nu) beter kunnen en het een en ander wil niet geinstalleerd worden worden op dit moment.
Toch wel heel fijn dat er dan een forum is als dit, speciaal gericht op ubuntu (en familie) want een van die dingen werd hier al besproken alleen heb ik me er nog niet in verdiept (De oplossing zal er wel ergens tussen staan hoop ik)
En over dat studiogebeuren...
Ik draai momenteel met pcdj red (Allround)
en met Traktorscratch (monotone electronische herrie

)
Aanklooien met cubase is het (probeer)produceer gedeelte.
Dit alles onder windows, maar voor het draaien komt er in ieder geval een Macbook (pro?) aan en dan zal ik voor het produceren ook wel richting apple gaan.
Omdat het hele linuxgebeuren voor mij nu nieuw en dus zeker leuk is ben ik toch wel eens benieuwd of er hier mensen zijn die me op een leuke sequencer kunnen wijzen voor linux met een goede onderdsteuning van vst's want expirimenteren is goed voor de creativiteit.
Tot slot hoop ik dat ik veel plezier kan gaan beleven aan ubuntu en dat dit een forum is waar ik voor dingen een oplossing zal vinden zodat ik nieuwkomers in de toekomst eventueel ook nog eens kan helpen.
Aangenaam Mr Mouse is de naam.