Hallo,
Ik ben 47 jaar en ben geheel overgestapt op Linux Mint zonder dual boot, ik had het jaren geleden al eens geprobeerd met mijn Sony Vaio en Ubuntu maar dat liep op niks uit, het beeldscherm werkte nooit goed en de verbinding kwam ook altijd maar moeilijk tot stand. Jaren lang heb ik op een Belinea laptop met XP gedraaid tot de laptop scharnieren het begaven en werd ik getipt om een Thinkpad T60 of 61 te kopen en daar Liniux op te gaan draaien.
Op een paar kleine dingetjes na loopt alles vanaf het begin feilloos, maar ik ga mij eerst goed verdiepen in de materie en proberen zelf die kleine dingetjes te tackelen, want ik vindt dit een vereiste voor mijzelf.
Ooit toen ik met Windows begon heb ik mijzelf ook het DOS eigen gemaakt en dat is voor Linux zeker ook erg bruikbaar om met de terminal problemen op te lossen.
Binnenkort wil ik op een oudere pc of laptop meerdere distro's gaan proberen waaronder ook Ubuntu en de varianten, maar ook Red Hat, Debian, PcLinuxOS en dergelijke, dit om later met Mandriva en dergelijke te kunnen werken. Enfin er is nog veel en ik sta overal voor open, maar tot op heden is het een waar genoegen om met Linux te werken en te zien welke grote stap vooruit is gemaakt de laatste 2 jaar.