Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1071325 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2725 Gepost op: 2011/07/29, 08:30:21 »
moderator:

Kunnen we nu weer ontopic gaan ?  En dit draadje open laten voor nieuwe leden die zich willen voorstellen ?  Of leden die al wat langer lid zijn en zich nu eens willen "outen" ? 
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Der Alte

• Lid
« Reactie #2726 Gepost op: 2011/08/01, 10:47:17 »
Hallo,
Ik ben 47 jaar en ben geheel overgestapt op Linux Mint zonder dual boot, ik had het jaren geleden  al eens geprobeerd met mijn Sony Vaio en Ubuntu maar dat liep op niks uit, het beeldscherm werkte nooit goed en de verbinding kwam ook altijd maar moeilijk tot stand. Jaren lang heb ik op een Belinea laptop met XP gedraaid tot de laptop scharnieren het begaven en werd ik getipt om een Thinkpad T60 of 61 te kopen en daar Liniux op te gaan draaien.
Op een paar kleine dingetjes na loopt alles vanaf het begin feilloos, maar ik ga mij eerst goed verdiepen in de materie en proberen zelf die kleine dingetjes te tackelen, want ik vindt dit een vereiste voor mijzelf.
Ooit toen ik met Windows begon heb ik mijzelf ook het DOS eigen gemaakt en dat is voor Linux zeker ook erg bruikbaar om met de terminal problemen op te lossen.

Binnenkort wil ik op een oudere pc of laptop meerdere distro's gaan proberen waaronder ook Ubuntu en de varianten, maar ook Red Hat, Debian, PcLinuxOS en dergelijke, dit om later met Mandriva en dergelijke te kunnen werken. Enfin er is nog veel en ik sta overal voor open, maar tot op heden is het een waar genoegen om met Linux te werken en te zien welke grote stap vooruit is gemaakt de laatste 2 jaar.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/01, 11:00:31 door Der Alte »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2727 Gepost op: 2011/08/01, 11:38:24 »
Hartelijk welkom op ons Forum. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2728 Gepost op: 2011/08/01, 12:01:52 »
@Der Alte:
Welkom, en meteen een tip: doe de experimenten niet op een productiemachine, maar hou werkpaard en luxepaard apart.

Zet op 't werkpaard een door-en-door betrouwbare en stabiele LTS-versie, zoals Ubuntu 10.04 of Linux Mint 9. En doe 't experimenteerwerk op een proefbak. Dan gebeurt er nooit iets rampzaligs.  :)

« Reactie #2729 Gepost op: 2011/08/01, 12:45:48 »
Ik ben van november 1951 en werk ca 3 of 4 jaar met ubuntu.
Enerzijds vind ik het prettig, zeker als alles naar behoren functioneert, maar bij xp kon ik zelf bepaalde problemen oplossen. Dat lukt me bij ubuntu niet.
Ik begin ubuntu nu wel beter te leren kennen. Kan nu zelf software downloaden en verwijderen.
MAARRRR  sinds een kennis van me ubuntu 8.4 geupdated heeft naar 10.4 werkt picasa niet meer. Ik ben dus een heel veel mooie foto's kwijt.
Ook werkt audacity niet op ubuntu bij mij.
Dit doe ik dus bij windows xp. En daar zit ik met een ander probleem: ik kan mijn eigen lp-collectie niet op cd branden; xp denkt dat dit illegaal branden is. Met welke brander kan ik dit wel doen in xp? Of kan ik alles opslaan op een usb-stick en dan branden in ubuntu? En hoe krijg is picasa weer aan de gang?
Ik wil niet persé alleen maar met Picasa werken. Als ik maar bij de picasa-foto's kan om ze in F-Spot op te slaan, ben ik ook tevreden. Maar daar moet picasa het wel even voor doen. Bij 8.4 werkte picasa perfect.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

« Reactie #2730 Gepost op: 2011/08/01, 16:52:23 »
Allereerst welkom op het forum, aldegonda.

Voor je foto's: open even een topic in het board "Software en configuratie".
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Der Alte

• Lid
« Reactie #2731 Gepost op: 2011/08/01, 16:56:48 »
@Der Alte:
Welkom, en meteen een tip: doe de experimenten niet op een productiemachine, maar hou werkpaard en luxepaard apart.

Zet op 't werkpaard een door-en-door betrouwbare en stabiele LTS-versie, zoals Ubuntu 10.04 of Linux Mint 9. En doe 't experimenteerwerk op een proefbak. Dan gebeurt er nooit iets rampzaligs.  :)

Op mijn huidige laptop blijft Mint draaien en ik koop speciaal voor het experimenteren een P4 voor weinig om idd geen rampzalige dingen te laten gebeuren.

« Reactie #2732 Gepost op: 2011/08/09, 17:00:39 »
Zal me ook even voorstellen.
Ik ben dus Hein, 44 jaar en ben overgestapt op Ubuntu op 29-07-2011.
Dit nadat Windows XP was gecrasht en niet meer hersteld kon worden.
Tot nu toe bevalt het prima.......op het aan de praat krijgen van mijn printer na.  ;)  XD

« Reactie #2733 Gepost op: 2011/08/09, 20:16:51 »
Welkom Hein.

Heb je al een topicje geopend in hardware en drivers ?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #2734 Gepost op: 2011/08/09, 20:25:31 »
Welkom Hein.!

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2735 Gepost op: 2011/08/09, 23:09:08 »
Zal me ook even voorstellen.
Ik ben dus Hein, 44 jaar en ben overgestapt op Ubuntu op 29-07-2011.
Dit nadat Windows XP was gecrasht en niet meer hersteld kon worden.
Tot nu toe bevalt het prima.......op het aan de praat krijgen van mijn printer na.  ;)  XD
Welkom Hein!
Om wat voor printer gaat het?

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #2736 Gepost op: 2011/08/10, 07:47:37 »

« Reactie #2737 Gepost op: 2011/08/10, 11:35:53 »
Een goedemorgen hein welkom.
Voor de 10.04 lts waren er wel oplossingen trouwens bij google alleen in het russisch , maar daar heb je ook wel translators voor.
Gegroet de hobbit
Als er nog geen weg is kun je der een maken.
Hobbit, groot geworden door klein te blijven.

Steunpunt regio loppersum (Grunn)

« Reactie #2738 Gepost op: 2011/08/12, 10:30:09 »
Dank allen voor het welkom. Sorry voor de wat late reactie maar ik was vergeten aan te geven om notificaties te krijgen.
Heb je al een topicje geopend in hardware en drivers ?
Yup dat ben ik. :)

Een goedemorgen hein welkom.
Voor de 10.04 lts waren er wel oplossingen trouwens bij google alleen in het russisch , maar daar heb je ook wel translators voor.
Gegroet de hobbit
Ik heb 11.04 geïnstalleerd.
Op een of andere manier krijg ik hem niet aan de gang.

Offline ditzyke

• Lid
« Reactie #2739 Gepost op: 2011/08/22, 04:16:17 »
hoi iedereen,
ik ben een 30 jarige linuxbeginner.
momenteel gebruik ik Fedora maar denk aan overstap naar ubuntu.

als je nog dingen wil weten, just ask

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2740 Gepost op: 2011/08/22, 10:30:56 »
Goeie gedachte ditzyke, welkom!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

« Reactie #2741 Gepost op: 2011/08/22, 11:28:38 »
Welkom ditzyke.

Offline Bart3

• Lid
    • Pc-Hulp
« Reactie #2742 Gepost op: 2011/08/23, 06:17:27 »
Hallo iedereen,

Ik ben 44 jaar en al een tijdje met Linux bezig. Ik heb wel een tweetal jaar met Windows 7 gewerkt en dat ging vrij vlot. Toch ben ik terug overgestapt naar Ubuntu (11.04) omwille van veiligheidsredenen en omdat het er gewoon erg mooi uit ziet.
Ubuntu heeft sinds 4 jaar een geweldige (positieve) evolutie meegemaakt. Erg gebruiksvriendelijk, stabiel en mooi.

O0
Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #2743 Gepost op: 2011/08/23, 17:38:57 »
Hoi Bart3,
Veel plezier hier en dat je maar veel hulp kunt vinden (als je het nodig hebt ;)) :)

« Reactie #2744 Gepost op: 2011/08/24, 10:58:28 »
Welkom alle nieuwe ubentero`s de een en allen hier voor een of andere reden waar andere besturingssystemen falen.
Regards
Rolland the hobbit
Als er nog geen weg is kun je der een maken.
Hobbit, groot geworden door klein te blijven.

Steunpunt regio loppersum (Grunn)

Offline Solosimpi

• Lid
« Reactie #2745 Gepost op: 2011/08/26, 21:55:51 »
Ik val ook in de categorie 40 + en als echte Nederlander sprak het idee van een gratis   besturingssysteem mij wel aan. Had Vista op mijn laptop staan. Maar daarvoor geldt; patience is a virtue.
Toch vond ik Ubuntu lastiger dan ik dacht vooral om de draadloze   verbinding tot stand te brengen kostte nogal wat moeite. Na een herinstallatie nog steeds problemen, dan weer wel verbinding dan weer niet. Wat nu?
In het weekeind de beslissing genomen om er dan maar Kubuntu op te zetten.   Heeft wat mij betreft meer een Windows uitstraling/gevoel waar ik wel aan gewend   ben. Met het Alt F2 lukt het me wel en anders hebben we nog google.   Ik heb niet echt verstand van computers. De meeste termen die hier rondslingeren   zeggen me (nog) niet veel ook hiervoor ga ik soms naar google want ik snap soms echt   niet waar het om gaat.   Dus echt veel bijdragen aan dit forum zal er wel niet inzitten.
Maar probeer wel op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en   updates. Gezien mij forumnaam voel ik me wel thuis bij Elendil en zijn Elessar onderschrift en uiteraard Dutchhobbit.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2746 Gepost op: 2011/08/26, 22:23:35 »
Dus echt veel bijdragen aan dit forum zal er wel niet inzitten.
Welkom,
het stellen van vragen, behoort ook tot het bijdragen,
aangeven dat je een antwoord niet snapt, omdat het (te) onduidelijk is, is ook een bijdrage !
Toen ik begon was ik een dombo, en veel dingen snap ik na 6 jaar nog niet :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu, Debian XFCE, Mint XFCE

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #2747 Gepost op: 2011/08/27, 07:43:26 »
Welkom Solosimpi, hopelijk werkt de patience op Ubuntu wel goed :D

« Reactie #2748 Gepost op: 2011/09/10, 15:40:25 »
Hallo mijn naam is Carmen en ik behoor ook tot de wat oudere klasse bijna 40 dus.
Ik ben via een zoon van mijn goede vriendin voorgesteld aan unbutu. Hijzelf is icter en is zeer positief over unbutu naar mijn vragen over mijn pc klachten en adviseerde dus mij na een rondleiding op zijn eigen pc om unbutu te gaan gebruiken.

Het zag na mijn gevoel zeer goed uit en ik hoop na de installatie van unbutu dat ik veel meer tevreden zal zijn en dat er geen vastlopers meer zullen zijn en nog andere klachten. Maar goed ik heb verder geen verstand van progammeren ofzo dus zal ik vast jullie de oren van de kop gaan vragen  XD

Ik heb zelf een toshiba laptop met windows 7 en mijn man (waar dus unbutu geinstalleerd gaat worden) een hp met vista nog op

Groetjes Carmen a.k.a Secretgirl
« Laatst bewerkt op: 2011/09/10, 15:43:42 door secretgirl »

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #2749 Gepost op: 2011/09/10, 18:16:44 »
Hoi Carmen, leuk dat je als 'leek' je ook in de wereld van Ubuntu gaat begeven :)
Wist je dat je Ubuntu ook naast bijv. Windows kunt zetten? Zo heb je het beste van beide werelden! En vragen is niet erg hoor, daar zijn we hier tenslotte voor ;)