Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 850171 keer)

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #100 Gepost op: 2006/07/14, 21:35:21 »
Citaat van: profoX
Is niet erg, sommige mensen hebben nu eenmaal een leven :)
Heb ik wel eens eerder mensen over gehoord, blijkt best leuk te zijn een leven. Zou ik best wel eens willen uitproberen, weet iemand of het ergens in een repository zit, ik kan het niet vinden. :(

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #101 Gepost op: 2006/07/14, 22:26:16 »
Citaat van: budster
Citaat van: profoX
Is niet erg, sommige mensen hebben nu eenmaal een leven :)
Heb ik wel eens eerder mensen over gehoord, blijkt best leuk te zijn een leven. Zou ik best wel eens willen uitproberen, weet iemand of het ergens in een repository zit, ik kan het niet vinden. :(
Mjah, ik weet wel niet of je dat kan draaien hoor, hoge system requirements:
- minimaal 20 vrienden

PS: alvast gefelicteerd met je 1000ste post ;P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #102 Gepost op: 2006/07/14, 23:18:55 »
Citaat van: profoX
Citaat van: budster
Citaat van: profoX
Is niet erg, sommige mensen hebben nu eenmaal een leven :)
Heb ik wel eens eerder mensen over gehoord, blijkt best leuk te zijn een leven. Zou ik best wel eens willen uitproberen, weet iemand of het ergens in een repository zit, ik kan het niet vinden. :(
Mjah, ik weet wel niet of je dat kan draaien hoor, hoge system requirements:
- minimaal 20 vrienden

PS: alvast gefelicteerd met je 1000ste post ;P
20 vrienden! wow, zoveel iso sloten heb ik niet, zijn er ook een USB vrienden.

ps. Bedankt.

Azalin

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #103 Gepost op: 2006/07/14, 23:39:24 »
Dan heb je wel een HUB nodig ... ziet er uit als een hele koele kroeg :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #104 Gepost op: 2006/07/14, 23:51:18 »
Dat wel ;) trouwens wat zijn ISO sloten ? images van ISA, PCI of AGP sloten? :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #105 Gepost op: 2006/07/15, 00:08:09 »
uhh sorry isa .... natuurlijk :P maar bedoelde PCI Damm, word echt tijd dat ik mijn nestje in kruip.

Offline Hij

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #106 Gepost op: 2006/07/15, 13:15:17 »
Citaat van: profoX
..uitleg binary file...
Thanks, is heel duidelijk! Ik geprobeerd en verhip het lukt allemaal. Totdat ik op het moment kom waarmee ik de laptop omschakel naar de tv, geen beeld...
Ik dacht ik ben toch goed bezig, hoe kan dat nou?
Voor alle zekerheid ook even geprobeerd in windows, en daar deed hij het ook niet. Het kabbeltje past ook niet meer zo goed, ik verdenk mijn twee katjes hiervan!
Ik ga ervan uit dat die het gewoon doet met een nieuw kabbeltje.
Bedankt voor de hulp!

Citaat van: profoX
Is niet erg, sommige mensen hebben nu eenmaal een leven :)
Haha :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #107 Gepost op: 2006/07/15, 18:24:19 »
Hij: als het ook niet meer werkt in windows, dan zal het vast wel aan de hardware liggen ja (kabeltje of connectors ofzo) Als er nog vragen over zijn dan post je maar een apart topic he ;) succes
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Phaldmmor

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #108 Gepost op: 2006/07/16, 13:36:41 »
30 lentes jong en 3 dagen aan het klooien met Ubuntu en bevalt met tot nu toe goed! Even wat wireless probleempjes gehad, maar via dit forum waren die uiteindelijk snel opgelost. Gisteren KDE geinstalleerd en ik denk dat ik voorlopig niet meer veel in Windows zal doen thuis :P!

Offline Dave

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #109 Gepost op: 2006/07/21, 15:18:56 »
54 pas.
tbegon ooit eens met een commodore64 en cassettebandjes voor de opslag.
een jaar of 4 suse met tussenpozen voor de freubel gehad.
liep tegen teveel beperkingen op steeds om het volledig te gebruiken.

Nu sinds kort Ubuntu (6.06) vanwege lovende kritieken in de pers maar het brengt me ook niet helemaal wat ik er van verwacht.
Door dit forum wel weer van alles aan het uitproberen.

zo loopt het regelmatig "vast" waar ik onder XP nooit last van heb. tis inmiddels op te lossen door met wat toetsen een ander bureaublad te krijgen (ctr-alt en pijltjestoets) en dan kan ik weer terug klikken en werken. een nieuwe installatie bracht hetzelfde overigens dus tzal de combinatie met mijn pc zijn. (msi/amd1200)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #110 Gepost op: 2006/07/21, 15:26:28 »
Ik heb ook nog met een commodore64 en een Atari 130XE gewerkt ;)
goh, die cassettebandjes moesten altijd zo extreem lang inladen :)
tijdens het middagmaal de cassettes inladen en ondertussen eten/tv kijken
..waar is de tijd :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #111 Gepost op: 2006/07/21, 19:02:26 »
Goede oude tijd, bij de V&D spelletjes op cassettebandje kopen, en een stapel lege cassette bandjes, dan bij de audio afdeling drie dubbele cassettedecks in beslag nemen en op 'high speed' de bandjes copieren. Natuurlijk wel de cassettebandjes bij het schaniertje openen zodat het stickertje niet kapot ging om ze later weer te kunnen ruilen :P

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #112 Gepost op: 2006/07/24, 20:43:12 »
46 jaar, 4 maanden, 2 weken en 1 dag oud. Sinds 1 jaar ongeveer erg in de ban van Linux. Begonnen met Red Hat en Suse, maar dat vond ik althans voor een beginner te moeilijk. Via Knoppix een hele hoop geleerd en nu sinds een maand of 8 werk ik met Ubuntu waarbij ik sinds de laatste release erg fanatiek aan het worden ben. Ubuntu ziet er goed uit en het "voelt" goed.

U   nited
B   rains
U   nited
N   eighbours
T   hank
U   s


Groetjes van John uit Den Bosch
Ik zal nog vaak op mijn bek gaan maar daar ben ik niet bang voor want jullie zijn er ook nog.
Groetjes van John uit Den Bosch

Wamukota

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #113 Gepost op: 2006/07/25, 16:38:39 »
Ben er (bijna) 50.

Begonnen in de humaniora met programmeerbare rekenmachines van Texas, de Texas Instruments SR59 met printing craddlle (1976). Daarna (1978) via een Tandy Model I - Z80, 4K Ram, Cassette, over een Tandy Model III, Tandy Model IV (onder CP/M), Tandy Model 100 (een portable), Schneider 6128 (onder CP/M), Schneider 1640, een XT, een AT een 386 SX en een 386 naar een 484, een Pentium II, dan een PIII en nu een PIV.
Alleen jammer dat ik die niet allemaal gehouden heb.

OP de laptop van het werk die onder XP-Pro werkt staat Kubuntu in dual boot ;-)

Linux heb ik beroepshalve al enkele jaren gebruikt (SUSE 7.x) om een soort pop3 relay te maken tussen onze ISP en ons MS-netwerk.

Recent thuis de draad opgenomen met SUSE 9.2, dan SUSE 9.3, SUSE 10.0. De laatste SUSE, de 10.1 viel echter tegen en ik zocht een andere distro. Dan maar Kubuntu geprobeerd en die beviel me zo goed dat het nu mijn eerste distro geworden is.

Ik heb nog wel een XP op de bak staan, maar het is feitelijk meer uit nostalgie dat die er nog op staat.

XP was mijn laatste MS die thuis binnengekomen is. Op het werk is het echter anders, daar ik daar ontwikkel onder C#.NET en ASP.NET.
Heb daar geprobeerd om ons nieuwste project Open Source te maken, maar veto gekregen van hogerhand. MS it is, MS it remains.  Tja .....

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #114 Gepost op: 2006/07/25, 16:52:33 »
Citaat van: Wamukota
Heb daar geprobeerd om ons nieuwste project Open Source te maken, maar veto gekregen van hogerhand. MS it is, MS it remains.  Tja .....
Toch leuk dat je het tenminste geprobeerd hebt ;) maarjah.. valt niks aan te doen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

rikus

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #115 Gepost op: 2006/07/27, 19:47:25 »
ik ben 56
al jaren comp. uiteraard met dos en windows.
sleutelde de bakkies wel zelf in elkaar en het werkte ook nog.
In het verleden ook wel eens met redhad en fedora en mandrake gewerkt.
Helaas in 2001 hartinf, + een weekje coma.
Daarna alles kwijt desorientatie en geheugen verlies.
Toen ik weer eens achter de computer stapte werd ik een expert om de windows te verzieken, want ik dacht alles te kunnen zoals in het verleden..
Mijn zoon(syst.beh.) blokkeede alles op verzoek van mijn vrouw.
Ik werd woedend.
Na vallen en opstaan weer een oude computer gedemonteerd en weer gemonteer.
Had hulp nodig, maar na 20 keer had ik het weer onder de knie.
Daarna windows exspres sys. verzieken door op ondeugende sites te klikken en proberen dat weer op te lossen.
vorig jaar met ubuntu begonnen.
Dus ubuntu is eigenlijk mijn therapie (moet in het ziekenfonds pakket?)
Met jullie steun ben ik weer een heel eind.

Hartelijk dank voor de geboden hulp en vertrouwend nog hulp te mogen ontvangen

Rayke

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #116 Gepost op: 2006/07/28, 07:04:38 »
Ik ben bijna 50, nog een kleine maand.
En het is blijkbaar juist dat verstand met de jaren komt. want sinds anderhalf jaar gebruik ik nu linux.
Dat is heel verslavend want ik gebruik niks anders meer. Op mijn vaste staat alleen Kubuntu en op de laptop een dual boot ( MS & Kubu) vanwege de garantie.
Ik weet dat ik nog maar net kom kijken aan de deur van het tux rijk. Maar het bevalt me reuzegoed.

Jerry

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #117 Gepost op: 2006/07/28, 08:55:54 »
IK ben Jerry Brok, 25 Jaartjes jong en gebruik nu sinds kort Ubuntu Linux Dapper Drapke 6.06. (even volledig zijn he). Het bevalt me uitstekend, en bijna alles werkt, 1 ding niet en dat is me webcam, maar dat komt nog wel. Zelfs me prionter werkt met cups :D. En me netwerk, ja ik ben happy. Ik ben Begonnen met Windows 3.11 op een 386. TOen een eigen pc gekocht, een P166 MMX. Hier draaide windows (95??) op. Dacht ik....later 98 gebruikt en toen nog NT4 en 2000 pro, en nu XP Pro. En nu uiteindelijk dus Ubuntu. Wel NOG in dual boot. Maar dat zal wel veranderen als me webcam werkend te krijgen is. Verder ben ik erg te spreken over de hulp van bepaalde forum leden. (zij weten wie ik bedoel). Mensen keep up the good work. All for one, One for all !!!

Saamelainen

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #118 Gepost op: 2006/09/09, 21:12:41 »
Citaat van: Karel
Karel, bijna 29 jaar, landschapsarchitect, verkeersdeskundige en momenteel ook nog bezig met avondschool fotografie (analoog en zwart-wit).  Een complete newbie wat betreft Linux/Ubuntu, maar wel bereid om er veel energie en tijd in te steken om het te leren doorgronden.

Saamelainen

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #119 Gepost op: 2006/09/09, 21:13:40 »
Wat ik in mijn eerdere bijdrage in dit topic nog niet had gezegd: ik ben 52 en huisvrouw. :)  

Ik heb ontzettend veel plezier in computeren gekregen sinds ik met Ubuntu ben begonnen en alles wat beter naar mijn hand kan zetten dan in een ander bekend besturingssysteem.

Xano

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #120 Gepost op: 2006/09/09, 22:00:19 »
Citaat van: Rayke
Ik ben bijna 50, nog een kleine maand.
En het is blijkbaar juist dat verstand met de jaren komt. want sinds anderhalf jaar gebruik ik nu linux.
Dat is heel verslavend want ik gebruik niks anders meer. Op mijn vaste staat alleen Kubuntu en op de laptop een dual boot ( MS & Kubu) vanwege de garantie.
Ik weet dat ik nog maar net kom kijken aan de deur van het tux rijk. Maar het bevalt me reuzegoed.
MS gebruiken vanwege de garantie? Leg mij die logica eens uit als je wilt?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #121 Gepost op: 2006/09/09, 22:31:28 »
Sommige laptopfabrikanten geven alleen garantie als er MS op staat, vanwege 't feit dat een panne regelmatig gewoon softwarematig is en herstellingen aan andere besturingsystemen te veel kost om er personeel voor op te leiden.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #122 Gepost op: 2006/09/09, 22:35:31 »
Als je hardware kapot is heeft dat toch niets met je OS te maken, in het aller aller ergste geval zet je er windows op in het kleine kansje dat de computer binnen garantie termijn kapot gaat.

Xano

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #123 Gepost op: 2006/09/09, 23:11:50 »
Hmm, wazig... fu***ng MS monopoly.

Bart (Die nu sinds twee weken weer Windows gebruikt omdat hij te lui is om de site die hij lokaal aan het bouwen is over te zetten naar Ubuntu en omdat hij nog steeds geen goede muziekspeler onder Ubuntu heeft of te lui is om anderen te proberen dan de twee die hij al geprobeert heeft)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #124 Gepost op: 2006/09/09, 23:32:17 »
Amarok al geprobeerd? Nee toch? :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)