Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Release Party (BE) Hasselt 20/10/2007  (gelezen 72198 keer)

Gutsy Release Party (BE) Hasselt 20/10/2007
« Reactie #125 Gepost op: 2007/10/20, 23:31:12 »
Ik had niet anders verwacht van Pieter :D

Offline siegi

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2007/10/20, 23:37:53 »
Pieter zit in elk geval nu op irc.  Was ook al wat aan het klagen :p
We (ik en Profox) zijn vlot thuis geraakt met de carpool met DaSaint.  

De mensen waren anders heel enthousiast vond ik.  Als je de reactie in het publiek hoorde over het gemakkelijk installeren van programma's in linux.  Hardware die out of the box werkte.

Alleen spijtig dat de presentatie met compiz niet goed gelukt is. Want in de ruimte waar de laptops stonden waren toch een paar mensen die even bij de laptops bleven staan waar iemand met compiz fusion bezig was.

Gunirus

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: 2007/10/20, 23:48:31 »
Gunirus mompelt iets over treinen die vertraging hadden....

Meer dan 3 uur om van Hasselt naar Edegem te gaan! En dan nog, als men laatste trein geen vertraging had was het meer dan 4 uur :p
Rulus was nog langer onderweg.

Releaseparty was goed! Applausje voor Bart!

Gunirus

Offline Kev

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2007/10/20, 23:49:30 »
Ja inderdaad dat heb ik ook al opgemerkt, zeg heb je de Pieter al gevraagd of hij goed thuis is geraakt.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #129 Gepost op: 2007/10/20, 23:50:31 »
Citaat van: Gunirus
Gunirus mompelt iets over treinen die vertraging hadden....

Meer dan 3 uur om van Hasselt naar Edegem te gaan! En dan nog, als men laatste trein geen vertraging had was het meer dan 4 uur :p
Rulus was nog langer onderweg.

Releaseparty was goed! Applausje voor Bart!

Gunirus
Wilde de reden weten?
Er was ene onfortuinlijke klungel die zijn auto wist op de sporen te parkeren.

Gunirus

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 2007/10/21, 00:02:45 »
Citaat van: Kev
Wilde de reden weten?
En een andere klungel die er met een trein tegenrijdt!

Gunirus

Offline Kev

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2007/10/21, 00:03:58 »
Wilde de reden weten?
En een andere klungel die er met een trein tegenrijdt!

Gunirus
Nope er is geen botsing plaatsgevonden, maar de trein die daar juist het station uit wou rijden hebben ze gewoon laten staan.
Dat is wat de onderstationschef mij wist te vertellen toen ik ging klagen op zijne bureau.

Gunirus

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: 2007/10/21, 00:19:44 »
Nope er is geen botsing plaatsgevonden, maar de trein die daar juist het station uit wou rijden hebben ze gewoon laten staan.
Dat is wat de onderstationschef mij wist te vertellen toen ik ging klagen op zijne bureau.
En dat moet ***MEER DAN 2 UUR DUREN!!*** Mja, jij had nog geluk dat er nog iemand was, in Berchem was er al niemand meer om tegen te klagen :-p

Gunirus

« Reactie #133 Gepost op: 2007/10/21, 00:34:17 »
De NMBS is toch niet meer wat hij ooit geweest is...
ik vind vooral dat de treinen zoooo traag gaan

Offline Kev

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2007/10/21, 00:43:03 »
Citaat van: Q.
De NMBS is toch niet meer wat hij ooit geweest is...
ik vind vooral dat de treinen zoooo traag gaan
Die van mij gaf toch wel van jetje zenne, normaal de afstand Aarschot Wezemaal is ongeveer 10 minuutjes, nu in 5.

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2007/10/21, 08:00:40 »
Ziet en klinkt hartstikke goed uit allemaal bart, van harte voor dit succes.

Zag ik het goed, stond je vriendin de hele tijd op het podium.. ;)

Hoe moeten we dat evenaren hier..... :P

Groet

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #136 Gepost op: 2007/10/21, 09:33:55 »
Citaat van: w.hellinga
Zag ik het goed, stond je vriendin de hele tijd op het podium.. ;)

Hoe moeten we dat evenaren hier..... :P
Ow, ja ... een beetje trots zijn op je vriendin kan nooit kwaad he, ik wil jouw 4 meter hoge vriendin ook wel ontmoeten volgende week op jouw release party hoor.
:D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2007/10/21, 09:56:49 »
Stel je er net te veel van voor Bart, een en al lucht....
En ze staat veels te veel onder druk.
Bij het minste klapt ze uit elkaar en zo staat voortdurend te zuchten en te blazen.

Maar wel lief hoor

Groet

« Reactie #138 Gepost op: 2007/10/21, 12:00:57 »
Ben ook eindelijk wakker geworden.

Ik dacht gisteren een beetje te filmen. Maar dat is ook niet zo echt gelukt.
Nadat bart zijn eerste presentatie gegeven had, vertrokken we naar de kelders om gutsy ( faisty ) op de pc's te instaleren.
Het duurde geen 5 minuten of ik zat al achter een MS pc om er ubuntu erop te instaleren.

En van al dat babbelen zit ik terug in de tijd met mijn stembreuk, hihihi

Wanneer komt de volgende release ??? Zit er al op te wachten ;-)

« Reactie #139 Gepost op: 2007/10/21, 12:51:21 »
Citaat van: bartek
De eerste foto's staan online, thx Christine ;)

http://picasaweb.google.nl/danielschristine/LinuxWorkshop20_10_2007
De mijne staat er nog niet bij :(

Anyways, heel leuke party. Spijtig, mijn ouders vonden dat het te lang duurde voordat Wesley's laptop werkte (we zijn vroeger weggegaan). Mijn ubuntu werkt perfect, die van mijn vriend heeft wat last met zijn MBR (heb ik gelukkig kunnen herstellen), ma ja geen enkele distro is erin geslaagd grub te installeren (ik moest handmatig grub-install uitvoeren). Ubuntu heeft mijn OS X niet herkend, en heeft geen nederlandse taalpakketten geinstalleerd bij mij, en bij mijn vriend heeft hij dus grub niet geinstalleerd en de window decorator gedraagt zich vreemd. Maar voor de rest gaat alles goed.

Nu, wat ik over de party vond. Heel cool, niets op aan te merken. Nu, wat mijn moeder over de party vond. Helemaal stom, veel op aan te merken, zoals:

* Voor mijn ouders heet je nu officeel Bart "euh..." Broeckx. "Ik euh ga het hier nu euh over euhbuntu hebben". Mijn ma kon niet stoppen met lachen. Gelukkig dat je niet altijd "pubelepum" zei...
* Wesley had nu de gelegenheid te demonstreren hoe de bullet proof x werkt, nu doet hij het niet. Oh ja, dat is waar ook, dat werkt niet met Kubuntu.
* Mijn ma is geen, herhaal geen computerfreak. (Iemand had gezegd dat ze het uiterlijk van een computerfreak had) Ze weet alleen hoe ze er een uitzet, namelijk door de stroom eruit te trekken. *Ma, dat is een laptop, die heeft een batterij*

Verder, prachtige party, spijtig dat ik het bovenstaande naar mijn hoofd gekeild krijg de ganse dag.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline kiersie

• Lid
    • http://www.gboek.nl
« Reactie #140 Gepost op: 2007/10/21, 13:15:11 »
Zo als de andfere release partys zo druk worden bezocht kan t hier nog wel eens druk worden met vragen op t forum

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #141 Gepost op: 2007/10/21, 13:37:08 »
Citaat van: SeySayux
Nu, wat ik over de party vond. Heel cool, niets op aan te merken. Nu, wat mijn moeder over de party vond. Helemaal stom, veel op aan te merken, zoals:

* Voor mijn ouders heet je nu officeel Bart "euh..." Broeckx. "Ik euh ga het hier nu euh over euhbuntu hebben". Mijn ma kon niet stoppen met lachen. Gelukkig dat je niet altijd "pubelepum" zei...
* Wesley had nu de gelegenheid te demonstreren hoe de bullet proof x werkt, nu doet hij het niet. Oh ja, dat is waar ook, dat werkt niet met Kubuntu.
* Mijn ma is geen, herhaal geen computerfreak. (Iemand had gezegd dat ze het uiterlijk van een computerfreak had) Ze weet alleen hoe ze er een uitzet, namelijk door de stroom eruit te trekken. *Ma, dat is een laptop, die heeft een batterij*

Verder, prachtige party, spijtig dat ik het bovenstaande naar mijn hoofd gekeild krijg de ganse dag.

- SeySayux
Met alle respect voor uw moeder, maar ge moet het maar doen, 100 mensen toespreken over een niet al te eenvoudig onderwerp! Als toeschouwer is het makkelijk praten...

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #142 Gepost op: 2007/10/21, 14:06:56 »
euh ... heb je 't over mij?
:)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #143 Gepost op: 2007/10/21, 14:20:14 »
Ik denk het, Hardy ;)

Ik heb zoals verwacht helaas het eerste deel gemist. Om twee uur toch daar geraakt met men vriendin. Een beetje rondgeneusd en iemands laptop helpen voorzien van Ubuntu naast XP. Een vraagje trouwens: de man in kwestie had al enkele partities aangemaakt, daarbij ook een swap. De swap stond echter al gemount, hoe kan dat in de live cd? Ik weet wel niet wat hij ervaar al allemaal had gedaan...

Na de tweede voorstelling van Bart hebben we spijtig genoeg niet op Wesley gewacht. M'n blauwe zone kaart stond al bijna een uur over tijd en we moesten nog ergens anders zijn... Gelukkig geen briefke achter de wisser!

Anyway, het was tof om eens meegemaakt te hebben. Proficiat aan iedereen die eraan heeft meegewerkt en tot volgend jaar april!

Grtz,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Nick1890

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2007/10/21, 14:35:57 »
Proficiat aan alle organisators van en medewerkers aan de party gisteren! Benevens enkele kleine hick ups was het al bij al een leuke bedoening waar er bovendien veel van gedachten gewisseld werd. Het was zeker geen eenrichtingsverker
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #145 Gepost op: 2007/10/21, 15:13:02 »
Spijtig, mijn ouders vonden dat het te lang duurde voordat Wesley's laptop werkte (we zijn vroeger weggegaan).
*Kuch* dat was niet mijn laptop, maar die van Pieter (Gunirus) :P

Ik wil haar wel eens vooraan zien staan. Bart heeft een uitstekende en zeer duidelijke presentatie gegeven. Ik denk dat weinigen het beter kunnen. Ik vind het dus wel een beetje een rotopmerking.

Bullet Proof X heeft vanzelfsprekend niets met de desktopomgeving te maken. Daarnaast gebruikten we op de laptop van Piet Ubuntu met GNOME. Maar het is moeilijk om Bullet Proof X live te demonstreren omdat  dat een fallbackmodus is, en we konden niet weten hoe de projector daarop ging reageren omdat te weinig tijd hadden voor de voorbereiding.

Ik geef toe, de presentatie over de nieuwigheden had beter gekund, maar we hadden weinig voorbereid (moest allemaal snel-snel nog op 1 dag gemaakt worden). Volgende keer gaan we dat op een heel andere manier presenteren, en dan gaan we ook onze apparatuur al een aantal dagen op voorhand testen op de "partyplaats" :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gunirus

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 2007/10/21, 15:16:24 »
Citaat van: profoX
*Kuch* dat was niet mijn laptop, maar die van Pieter (Gunirus) :P
*Kuch*, natuurlijk, de jouwe is kapot :-p... maarja, die domme drivers van nvidia ook

Gunirus

update: Bulletprrof werkt wel degelijk niet op kubuntu, wesley...

Citaat van: Ubuntu Wiki
KDM currently does not support a failsafe server as GDM does, so support for this capability on KDM-based distros will be deferred until this has been implemented. Assuming a design similar to GDM is adopted, the above design can be used here as well.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #147 Gepost op: 2007/10/21, 15:23:43 »
update: Bulletprrof werkt wel degelijk niet op kubuntu, wesley...

Citaat van: Ubuntu Wiki
KDM currently does not support a failsafe server as GDM does, so support for this capability on KDM-based distros will be deferred until this has been implemented. Assuming a design similar to GDM is adopted, the above design can be used here as well.
Ai... dat is wel afgang. Dan moet men dat maar snel fixen. Zelf gebruik ik trouwens (op mijn laptop in reparatie) GDM om me aan te melden op KDE, daarom dat ik wel de Bulletproof X voor me kreeg toen ik het testte.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #148 Gepost op: 2007/10/21, 15:35:22 »
@SeySayux: ik vond de presentatie van Bart ook prima. Duidelijk, pakkende verteltoon, af en toe een grapje er tussendoor, precies de hoofdlijnen geschetst.... Uitstekend! Ik kan me dus bij de kritiek van je moeder helemaal niets voorstellen.

@profoX: wees niet bang, Gnome zal je uiteindelijk, al is het maar via GDM, wel blijven redden.....   :-)

« Reactie #149 Gepost op: 2007/10/21, 15:57:31 »
Hoi,

De dag was in mijn ogen geslaagd. ( Vergeet niet dat dit de eerste keer was )

- Bart zijn presentatie was goed. zelfs op de ongepaste momenten kwam een grapje goed van pas.
  Goed geimproviseerd is half gewonnen.

- De presentatie van Profox, oei oei
  Daar is alles fout gelopen wat er fout kon lopen ;-)
  1. laptop defekt
  2. configuratie van de beamer die niet wilde lukken.
  Ik persoonlijk vond het een beetje te technisch

We hebben allemaal veel geleerd en de volgende keer kan het alleen maar beter worden.

@SeySayux
Uw moeder wilde niets weten van pc's. Mar ze wist wel goed te vertellen welke computers je al gehad hebt.
Zelfs merk en type kwamen losjes uit de lippen :-)
Moest de presentatie werkelijk zo slecht geweest zijn. Van mij mag ze de volgende keer ubuntu vooraan komen presenteren ;-)