Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vmware  (gelezen 741 keer)

Offline dejoom

• Lid
vmware
« Gepost op: 2007/08/20, 23:03:05 »
Hoi

als ik in ubuntu vmware wil draaien voor windows moet ik dan die cd kopen en dan?

is het dezelfde procedure als vmware in windows?

Offline Menno_

• Lid
vmware
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/20, 23:33:51 »
Je kunt vmware via synaptic installeren en dat hoef je dus niet te kopen, maar dan moet je op www.easyvmx.com eerst een virtual machine aanmaken. Eea vond ik toch niet briljant lopen, ik heb er XP op draaaiend gehad, maar het was sluggish en het netwerk liep niet lekker (geen werkende driver gevonden). Je kan van vmware overigens ook de betaalde (workstation-)versie kopen voor 180 dollar, ik ga er van uit dat die wel goed werkt (hoop geld, maar altijd goedkoper dan een extra machine)

Als je vmware eenmaal hebt geïnstalleerd en je hebt een VM aangemaakt is het een kwestie van opstarten, CD erin en installeren wat je wilt installeren

Je kunt ook in je software bronnen http://www.virtualbox.org/debian feisty non-free toevoegen en vervolgens virtual box via synaptic installeren. In virtual box kun je direct aangeven wat voor een machine je wilt  maken". Ik heb het zelf draaien en heb geen problemen, behalve het opstarten van VBX. Het opstarten moet af en toe 2x gebeuren ... het start, neemt een stuk geheugen en voordat de interface te zien is sluit het weer. Start je het nog een keer dan loopt het, beetje lastig, mar wat mij betreft slechts een aandachtspuntje :-)

ik weet niet precies wat je bedoeling met VMW is dus hoop dat ik hiermee je vraag voldoende heb beantwoord.

succes, Menno
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Offline Math.

• Lid
vmware
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/20, 23:45:01 »
Citaat van: dejoom
Hoi

als ik in ubuntu vmware wil draaien voor windows moet ik dan die cd kopen en dan?

is het dezelfde procedure als vmware in windows?
vmware player kun je gewoon gratis gebruiken, dit is gewoon een emulator, waarin je verschillende besturingssystemen kunt draaien, maar die moet je dan wel in bezit hebben. De installatie van bijv. WindowsXP in vmware gaat vrijwel hetzelfde als je WindowsXP gewoon op je systeem zou gaan installeren, je hoeft alleen geen extra drivers te installeren voor je hardware, dat neemt VMware over vanuit Ubuntu. Kijk wel even naar het installeren van VMware tools, zodat het helemaal optimaal en soepel draait. :)