@marcheijerman Right! Da's beter

Spijtig genoeg heb ik zelf geen ervaring met het mkv formaat. Algemeen is het principe voor het creëren van DVD
1) Creëer audio, video, subtitels in "DVD compliant" formaat (mencoder, avidemux)
2) Author dit materiaal voor video-DVD, eventueel met menuutjes en ander leuks. Je krijgt nu een dvd-structuur op schijf (VIDEO_TS, AUDIO_TS) (dvdautor of grafische interfaces qdvdauthor of dvdstyler)
3) Maak hiervan een ISO image (mkisofs of rechtstreeks vanuit qdvdauthor of dvdstyler)
4) Brand de image op DVD (je favoriete CD burning app)
* Met DeVeDe is er een "one-click" solution om AVI om te zetten naar video-DVD formaat. Ik weet echter niet of dit mkv ondersteunt.
* Je hebt de grafische lineaire videoeditor Avidemux. Ik denk echter dat die geen mkv opent.
Als niemand anders kan inspringen, zul je toch profoX' s suggestie moeten volgen en ixquicksen (of googelen) naar software die mkv kan omzetten naar avi (zonder videoconversie, enkel video en audio kopiëren naar een bestand in AVI formaat), of mischien rechtstreeks naar mpg2 (transcoderen = omzetten van de video naar mpeg). Als je videoervaring beperkt is, heb je nog een beetje leercurve voor de boeg.