Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Epiphany  (gelezen 22949 keer)

steven

  • Gast
Epiphany
« Gepost op: 2007/07/30, 18:42:41 »
Firefox is op mijn pc in Ubuntu een stuk langzamer dan in Windows XP.
Ik heb alle tweaks toegepast maar met weinig resultaat.
Nu heb ik Epiphany een paar dagen geprobeert en wat een verschil met Firefox. Veel sneller en ook alle multimedia werkt goed.Echt een heerlijke browser.
Ik denk dat deze browser (door zijn onbekendheid) ondergewaardeert is.
Voelt ook heel licht aan.
Dus voor mensen bij wie Firefox ook niet snel gaat deze tip :probeer Epiphany. (en via synaptic ook de extensies downloaden).

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/30, 19:04:40 »
Ik ben het met je eens dat Epihany goed werkt, maar heb je Galeon al eens geprobeerd? ;)

Flock en Opera zijn ook geliefd op het forum.

Offline siegi

  • Lid
Epiphany
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/30, 19:24:09 »
ondergewaardeerd? het is de standaard browser van gnome...

Epiphany
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/30, 19:32:00 »
Al eens Swftfox geprobeerd ?

http://www.getswiftfox.com/debian.htm

Echt razendsnel
 :D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/30, 19:34:37 »
Dat is toch die browser die speciaal is gemaakt voor AMD en Intel processoren ofzo? Ik heb gelezen dat hij vaak blijkt vast te lopen bij anderen. Maar misschien toch eens een poging wagen :)

Epiphany
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/30, 19:38:53 »
Citaat van: steven
Firefox is op mijn pc in Ubuntu een stuk langzamer dan in Windows XP.
Ik heb alle tweaks toegepast maar met weinig resultaat.
Nu heb ik Epiphany een paar dagen geprobeert en wat een verschil met Firefox. Veel sneller en ook alle multimedia werkt goed.Echt een heerlijke browser.
Ik denk dat deze browser (door zijn onbekendheid) ondergewaardeert is.
Voelt ook heel licht aan.
Dus voor mensen bij wie Firefox ook niet snel gaat deze tip :probeer Epiphany. (en via synaptic ook de extensies downloaden).
helemaal mee eens!

dat vind ik ook. hij voelt veel lichter aan.

voor de rest heb ik nog Opera geprobeerd maar vond de bediening niet alles...
dus daarom terug naar Epiphany gegaan :-)
Mvg Desert_Eagle

Offline Kev

  • Lid
Epiphany
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/30, 19:47:24 »
Het is een zalige browser en je kunt er heel makkelijk je bestaande firefox bookmarks in importeren.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/30, 19:59:38 »
Ik heb swiftfox geprobeert maar had een aantal vastlopers en is niet zo snel als Epiphany.
Opera is een fijne en snelle browser ,alleen is er geen multimedia support in linux.(niet zoals in bv in Epiphany en firefox)
Het voordeel van Epiphany is dat deze goed samenwerkt met gnome. Ik denk dat de browser daarom zo snel is.
Als rss reader heb ik Liferea en die werkt ook goed met Epiphany.(wel de extensies voor Epiphany downloaden)
En je kan de browser via synaptic downloaden :dus ook voor de updates wordt gezorgd.( in tegenstelling tot opera en swiftfox)

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/30, 20:12:05 »
Swiftfox werkt gewoon bij mij, merk niet zoveel snelheidsverschil. Maar nog geen vastlopers :)

Offline Duckie

  • Lid
Epiphany
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/30, 20:34:01 »
Citaat van: Kev
Het is een zalige browser en je kunt er heel makkelijk je bestaande firefox bookmarks in importeren.
Kan iemand mij dan uitleggen hoe je dat doet?
Ik zal er wel overheen kijken, maar kan het niet vinden.

Laat maar, ik heb het "al" gevonden.
Bladwijzers->Bladwijzers bewerken->Bestand->Bladwijzers importeren

Ik ben alleen nog wel benieuwd waar ze precies opgeslagen worden.
Er schijnt geen map aangemaakt te worden in de home directory, zoals Firefox dit doet.
____________________________________________

Offline glupper68

  • Lid
Epiphany
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/30, 23:34:02 »
Yup, ik surf Firefox nu ook voorbij met Epiphany
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/30, 23:38:30 »
Ik gebruik sinds vandaag swiftfox, hij leek niet snel omdat er een heleboel andere toepassingen open stonden. Bedankt voor de tip Gandyman :) Epiphany en Galeon werken nog steeds het snelst nu.

Offline Ramana

  • Lid
Epiphany
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/31, 07:41:43 »
En wat vinden jullie van Flock? (te vinden op www.getdeb.net)

Offline Kev

  • Lid
Epiphany
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/31, 20:24:25 »
Flock is zalig, maar niet dat, het kan niet uit de voeten met de Flash plug-in nummer 9.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Epiphany
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/31, 22:57:27 »
Vraagje:
Wat is er dan precies traag aan Firefox?
Ik bedoel: gaat het laden van pagina's traag, of start het raag op, of.......(vul maar in).

Ik draaide onder WinXP ook al FF, nooit problemen mee gehad. Onder Feisty ook niet.

Tweaks toepassen? Dat vertraagt juist - hoe meer addons hoe trager.....

Maar misschien moet ik Epiphany en Flock eens uitproberen. Maar ik ben wel behoorlijk FF-fan, dus het zal echt aanmerkelijk beter moeten zijn dan FF.....

Kan ik die browsers gewoon naast FF gebruiken, of gaat dat conflicteren?

Offline Kev

  • Lid
Epiphany
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/31, 23:06:24 »
Citaat van: sisosteven
Vraagje:
Wat is er dan precies traag aan Firefox?
Ik bedoel: gaat het laden van pagina's traag, of start het raag op, of.......(vul maar in).

Ik draaide onder WinXP ook al FF, nooit problemen mee gehad. Onder Feisty ook niet.

Tweaks toepassen? Dat vertraagt juist - hoe meer addons hoe trager.....

Maar misschien moet ik Epiphany en Flock eens uitproberen. Maar ik ben wel behoorlijk FF-fan, dus het zal echt aanmerkelijk beter moeten zijn dan FF.....

Kan ik die browsers gewoon naast FF gebruiken, of gaat dat conflicteren?
Dat gaat lekker naasteen, Epiphany gebruikt zelfs de rendering van FF en importeert virtueel alles van een firefox installatie die je draaien hebt. Inclusief Java, Flash en andere.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/31, 23:23:49 »
Mijn enige bezwaar tegen firefox is dat hij enorm vaak vast loopt, en dat hij niet snel is. Bij Epiphany, Galeon heb ik er geen last van.

Epiphany
« Reactie #17 Gepost op: 2007/08/01, 00:32:33 »
Okee, ik snap jullie.
Maar nu ik.
- FF loopt hier nooit vast (hoewel, nu ik even nadenk: soms duurt het laden van sites wel erg lang tot helemaal niet - altijd gedacht dat het aan mijn provider lag, maar daar ga ik nu aan twijfelen)
- Epyphany is wel snel, maar ik kan nergens instellingen veranderen ten aanzien van tabbladen, wat hij met verschillende bestandstypen moet doen, etc.
- Toen ik hem opende, leek het in mijn ogen op een kaalgeplukte FF (shame, dat zeggen is hier niet zo tactisch ;))
- In FF leek ik veel meer controle te hebben over mijn browser
- bladwijzers uit FF - dat zijn er een heleboel, gesorteerd in een complex van mappen - werden wel geimporteerd, maar dan wel met fouten in die mappenstructuur.
- Epiphany ziet er - vergeleken met FF - beroerd uit.

Misschien moet ik er meer tijd in stoppen? Okee, wil ik wel proberen.....
Zou Flock nog een optie zijn, of is die nog kaler?

En zou iemand dan kunnen uitleggen, hoe ik het gedrag omtrend tabbladen (en het uiterlijk) kan aanpassen in Epyphany? Alvast bedankt voor het meedenken!
Eerste indruk was: snel, maar zeker niet intuitief.
Ik gooi echter nooit zomaar iets weg..... Dus ik probeer het een tijdje!

Groeten!

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #18 Gepost op: 2007/08/01, 07:59:56 »
Ik heb Ubuntu opnieuw geinstalleerd en nu gaat Firefox weer sneller.
Het is een raadsel waarom firefox nu weer sneller gaat.
Ik heb nu in tegenstelling tot voorheen geen tweaks gedaan en de enigste extensies die ik nu gebruik zijn abblock en fasterfox. Misschien lag het juist aan de vele tweaks en extensies dat firefox langzamer ging. Misschien aan iets anders.
Firefox gaat nog wel wat langzamer dan Epiphany maar voor mijn gevoel snel genoeg.
En omdat ik firefox de prestigste browser vind (zowel in windows als linux) gebruik ik weer firefox.
Ik miste vooral het gemak van mijn live bladwijzers  en een aantal andere functies die of niet aanwezig waren in de andere browsers of die moeilijker in te stellen waren.
Firefox is echt een superbrowser.

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #19 Gepost op: 2007/08/01, 11:36:36 »
Hebben jullie firefox 2.0.0.6 al? Ik heb geen update melding gekregen... En als ik update vind hij firefox ook niet.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html#nl

Hier staat toch echt 2.0.0.6

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #20 Gepost op: 2007/08/01, 11:38:31 »
Heb net op weer op updates controleren geklikt, nu stond hij er wel :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Epiphany
« Reactie #21 Gepost op: 2007/08/01, 11:42:50 »
Citaat van: Cobuntu
Heb net op weer op updates controleren geklikt, nu stond hij er wel :)
Tip: kies liever (waar dat kan) voor bewerken van bestaande berichten, Cobuntu........ Anders krijgen we forumvervuiling.

Groet, Pjotr.

Epiphany
« Reactie #22 Gepost op: 2007/08/01, 11:53:47 »
Citaat van: steven
Ik heb Ubuntu opnieuw geinstalleerd en nu gaat Firefox weer sneller.
Het is een raadsel waarom firefox nu weer sneller gaat.
Ik heb nu in tegenstelling tot voorheen geen tweaks gedaan en de enigste extensies die ik nu gebruik zijn abblock en fasterfox. Misschien lag het juist aan de vele tweaks en extensies dat firefox langzamer ging. Misschien aan iets anders.
Firefox gaat nog wel wat langzamer dan Epiphany maar voor mijn gevoel snel genoeg.
Daar ligt het vaak wel aan - veel (zware) extensies maken FF wat langzamer. Bovendien zijn er extensies die met elkaar conflicteren, zodat er ook e.e.a. niet goed kan gaan. Voor een lijst van conflicterende addons zou je eens op de site van FF moeten kijken.

Citaat van: steven
En omdat ik firefox de prestigste browser vind (zowel in windows als linux) gebruik ik weer firefox.
Ik miste vooral het gemak van mijn live bladwijzers  en een aantal andere functies die of niet aanwezig waren in de andere browsers of die moeilijker in te stellen waren.
Firefox is echt een superbrowser.
Deze ervaring heb ik dus ook - vooral waar het bladwijzers en tabs aangaat. Is je trouwens opgevallen, dat bij Epiphany en Galeon sommige sneltoetsen niet werken? Ctrl+Tab (schakelen tussen tabbladen) werkt bijvoorbeeld niet. Erg irritant, voor als je veel met het toetsenbord werkt.


EDIT
Zou ik echt Ubuntu opnieuw moeten installeren om FF weer sneller te krijgen? Of kan ik volstaan met het opnieuw installeren van FF?

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #23 Gepost op: 2007/08/01, 12:18:56 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Cobuntu
Heb net op weer op updates controleren geklikt, nu stond hij er wel :)
Tip: kies liever (waar dat kan) voor bewerken van bestaande berichten, Cobuntu........ Anders krijgen we forumvervuiling.

Groet, Pjotr.
Okay Pjotr, ik doe dit dan ook wel vaak en gaaf dat aan met Edit. Bedankt voor de tip :)

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #24 Gepost op: 2007/08/01, 13:01:37 »
@sisosteven
 
Citaat van: sisosteven
Zou ik echt Ubuntu opnieuw moeten installeren om FF weer sneller te krijgen? Of kan ik volstaan met het opnieuw installeren van FF?
Ik heb Ubuntu opnieuw geinstalleerd omdat ik dat toch van plan was.
Dus het kwam mooi uit.
Als je dat niet van plan bent is het denk ik beter eerst firefox te opnieuw te installeren
Als dat geen resultaat heeft dan Ubuntu opnieuw te installeren en goed bijhouden welke programmas je installeert om na te gaan of dat invloed heeft op de snelheid van firefox.
In ieder geval loopt firefox bij mij nu gesmeerd.

Groet , Een gelukkige ubuntu firefox gebruiker