Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Epiphany  (gelezen 22948 keer)

Epiphany
« Reactie #25 Gepost op: 2007/08/01, 13:35:54 »
Ah, ik dacht al dat je speciaal voor FF geheel Ubuntu opnieuw geinstalleerd had :D Niet dus, leek me ook al wat rigoreus.

Ja ik denk dat ik mijn FFprofiel moet opschonen. Ik heb een enorme vracht aan bladwijzers (kan dat een vertragende factor zijn?) en een paar extensies (add bookmark here; download manager tweak; tabbrowser preferences; mediaplayer connectivity).
Verders heb ik er een werkbalk bij gemaakt voor mijn meest gebruikte bladwijzers.

Misschien eens helemaal opnieuw installen.....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Epiphany
« Reactie #26 Gepost op: 2007/08/01, 13:41:24 »
Citaat van: sisosteven
Ah, ik dacht al dat je speciaal voor FF geheel Ubuntu opnieuw geinstalleerd had :D Niet dus, leek me ook al wat rigoreus.

Ja ik denk dat ik mijn FFprofiel moet opschonen. Ik heb een enorme vracht aan bladwijzers (kan dat een vertragende factor zijn?) en een paar extensies (add bookmark here; download manager tweak; tabbrowser preferences; mediaplayer connectivity).
Verders heb ik er een werkbalk bij gemaakt voor mijn meest gebruikte bladwijzers.

Misschien eens helemaal opnieuw installen.....
Vooral de extensies kunnen gaan vertragen.... Verwijder er eens een paar? En installeer eens de extensie Fasterfox.......

Ook de extensie Adblock kan versnellend werken, omdat die een hoop reclames tegenhoudt. Tip: pak de "kale" Adblock en niet Adblock Plus: dan kun je je eigen filters samenstellen (rechtsklik muis op reclame) en heb je geen vertraging door een te omvangrijk voorgeprogrammeerd filter.

Groet, Pjotr.

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #27 Gepost op: 2007/08/01, 13:54:39 »
Inplaats van de mediaplayer connectivity plugin gebruik ik naar volle tevredenheid de firefox mplayer plugin om streams te bekijken.
Naar mijn ervaring kan ik met de firefox mplayer plugin meer streams bekijken dan met de mediaplayer connectivity plugin (die soms een stream niet kan afspelen) en het werkt ook sneller.
Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van smaak welke methode je gebruik om streams in firefox te bekijken.
Als je de mplayer plugin gebruikt moet je wel alle andere plugins verwijderen.(vlc en/of totem plugin) en het mplayer afspeelschermpje goed instellen. (videouitvoer op x11 instellen en de cache verhogen naar ongeveer 800)

Epiphany
« Reactie #28 Gepost op: 2007/08/01, 13:57:00 »
Citaat van: pjotr123
Vooral de extensies kunnen gaan vertragen.... Verwijder er eens een paar? En installeer eens de extensie Fasterfox.......

Ook de extensie Adblock kan versnellend werken, omdat die een hoop reclames tegenhoudt. Tip: pak de "kale" Adblock en niet Adblock Plus: dan kun je je eigen filters samenstellen (rechtsklik muis op reclame) en heb je geen vertraging door een te omvangrijk voorgeprogrammeerd filter.

Groet, Pjotr.
Verwijderen van addons?
Jamaar..... eigenlijk kan ik niet echt zonder die addons, behalve mediaplayerconnectivity.
Fasterfox wil ik wel eens proberen, alsmede AdBlock.

Bedankt voor de tip!

Epiphany
« Reactie #29 Gepost op: 2007/08/01, 13:58:33 »
Citaat van: steven
Inplaats van de mediaplayer connectivity plugin gebruik ik naar volle tevredenheid de firefox mplayer plugin om streams te bekijken.
Naar mijn ervaring kan ik met de firefox mplayer plugin meer streams bekijken dan met de mediaplayer connectivity plugin (die soms een stream niet kan afspelen) en het werkt ook sneller.
Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van smaak welke methode je gebruik om streams in firefox te bekijken.
Als je de mplayer plugin gebruikt moet je wel alle andere plugins verwijderen.(vlc en/of totem plugin) en het mplayer afspeelschermpje goed instellen. (videouitvoer op x11 instellen en de cache verhogen naar ongeveer 800)
Oh.
Ik ben niet zo kapot van MPlayer, maar het is te proberen.
Ook jij bedankt voor den tip!

Epiphany
« Reactie #30 Gepost op: 2007/08/01, 14:06:06 »
Zo, tis gedaan.
MediaPlayerConnectivity erafgehaald.
Fasterfox en AdBlock eroppgegooid.
Totem en Vlc plugins eraf.
MPlayer plugin erop.

Ik ben benieuwd.....

Ow..... Nog even die instellingen in MPlayer goed zetten.

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #31 Gepost op: 2007/08/01, 14:13:27 »
@sisosteven

Ik gebruik alleen de mplayer plugin voor firefox om streams te bekijken
Voor video films gebruik ik totem en vlc.
Dus je hoeft behalve voor de streams geen gebruik te maken van mplayer.
En de kwaliteit van het beeld van de stream is met mplayer plugin goed.

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #32 Gepost op: 2007/08/01, 14:18:04 »
Ik houd meer van Fasterer fox

http://rdc.untamed.co.uk/fastererfox/

;)

Epiphany
« Reactie #33 Gepost op: 2007/08/01, 14:25:31 »
Citaat van: steven
@sisosteven

Ik gebruik alleen de mplayer plugin voor firefox om streams te bekijken
Voor video films gebruik ik totem en vlc.
Dus je hoeft behalve voor de streams geen gebruik te maken van mplayer.
En de kwaliteit van het beeld van de stream is met mplayer plugin goed.
Heb het zojuist even geprobeerd.
Kwaliteit is prima, niks mis mee!
Alleen wel jammer, dat het beeld helemaal links tegen de rand aan staat en dat ik het maar in twwe groottes kan afspelen (klein en maximaal).

Dat ik voor gewone films andere spelers kan gebruiken had ik ook wel gesnapt hoor ;) Bedankt!

Al met al denk ik dat ik de streams toch liever in vlc bekijk - dat schermpje is namelijk extern, zodat ik het formaat kan aanpassen (ik ben soms een enorme controle freak).

Epiphany
« Reactie #34 Gepost op: 2007/08/01, 14:27:45 »
Citaat van: Cobuntu
Ik houd meer van Fasterer fox

http://rdc.untamed.co.uk/fastererfox/

;)
LOL
Maar weet je zeker dat dit mijn hele FireFox niet in de poeier rijdt? Ik bedoel: is dit wel kosjer?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Epiphany
« Reactie #35 Gepost op: 2007/08/01, 15:22:12 »
Citaat van: sisosteven
Al met al denk ik dat ik de streams toch liever in vlc bekijk - dat schermpje is namelijk extern, zodat ik het formaat kan aanpassen (ik ben soms een enorme controle freak).
Die luxe heb je niet door vlc zelf, maar door de extensie MediaPlayerConnectivity..... en die heb je net verwijderd....  :-)

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #36 Gepost op: 2007/08/01, 16:06:08 »
Citaat van: sisosteven
Citaat van: Cobuntu
Ik houd meer van Fasterer fox

http://rdc.untamed.co.uk/fastererfox/

;)
LOL
Maar weet je zeker dat dit mijn hele FireFox niet in de poeier rijdt? Ik bedoel: is dit wel kosjer?
Bij mij werkt het gewoon, en hij is sneller geworden dan hij standaard was. Maar gebruik vooral Galeon en Epihany. Maar als je Ubuntu opnieuw hebt geinstalleerd zou het veel kunnen uitmaken. Je kunt trouwens heel veel configureren, dus je hebt het zelf in handen (kies dan wel voor handmatig) ;)

Epiphany
« Reactie #37 Gepost op: 2007/08/01, 20:30:18 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: sisosteven
Al met al denk ik dat ik de streams toch liever in vlc bekijk - dat schermpje is namelijk extern, zodat ik het formaat kan aanpassen (ik ben soms een enorme controle freak).
Die luxe heb je niet door vlc zelf, maar door de extensie MediaPlayerConnectivity..... en die heb je net verwijderd....  :-)
Hahahahaha!!!
Dit is echt om te brullen!
Soms vind ik mijn eigen dommigheden erg grappig!
LOL!

Maar ik dacht dat ik die eruit moest slopen, ivm met die plugin van Mplayer? Of ben ik nou totaal in de war aan het raken? Dat zou trouwens ook goed kunnen :-) Maar werkt die MediaPlayerConnectivity dan ook in combi met de MPlayer-plugin? In dat geval begrijp ik echter het verschil niet, want Steven (die andere dus) had het erover, dat hij liever deze plugin gebruikte, in plaats van de MediaPlayerConnectivity???

Nou ja.
Ik knooi nog wel even verder.
Feit is, dat nu zelfs met fasterfox en adblock (die ik nog niet geheel door heb) af en toe een trage FF heb.....

Epiphany
« Reactie #38 Gepost op: 2007/08/01, 20:33:28 »
Citaat van: Cobuntu
Bij mij werkt het gewoon, en hij is sneller geworden dan hij standaard was. Maar gebruik vooral Galeon en Epihany. Maar als je Ubuntu opnieuw hebt geinstalleerd zou het veel kunnen uitmaken. Je kunt trouwens heel veel configureren, dus je hebt het zelf in handen (kies dan wel voor handmatig) ;)
- Ubuntu opnieuw installeren is geen optie :-)
- Galeon en Epiphany ook niet, omdat de tweak-mogelijkheden mij daar te minimaal zijn (wat volgens mij ook debet aan de snelheid is).

Blijft FastererFox staan.
Misschien probeer ik het nog eens.
Of anders een compleet nieuwe install..... (van FF, niet van Ubuntu!)

Offline betoel

  • Lid
Epiphany
« Reactie #39 Gepost op: 2007/08/01, 22:24:13 »
Alle voor en tegens van de diverse browsers gelezen, dat deed me epiphany installeren, hoegenaamd geen verschil met ff, dus epiphani er weer af.
Wat de players aangaat, MediaplayerConnectivity gooide bij mij de boel in het honderd,
is dus weer buiten werking gesteld, ook het meeste van Totem verwijderd ,  de mediaplayer bevalt mij het beste . Mijn videokaart is een foxconn geforce 7200 gs, pcie 256 mb. Mijn vraag: Hoe stel ik de Mediaplayer zo goed mogelijk in, er zijn nogal wat mogelijkheden. Bijv. voor de video zijn er verschillende x11-ven
groet
betoel
AMD 64 X2 dualcore 3800+  -  4Gb 
Geforce 7200GS 256 MB
Syncmaster 720N - 1024 x786
Dualboot met XP - Win7 en Liinux Mint 13  XFCE 4.10

Offline Kev

  • Lid
Epiphany
« Reactie #40 Gepost op: 2007/08/01, 22:49:31 »
Epiphany is cleaner in interface dan FF vind ik persoonlijk.
En past ook beter in Gnome en Ubuntu in het algemene.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Cobuntu

  • Gast
Epiphany
« Reactie #41 Gepost op: 2007/08/01, 23:07:48 »
Citaat van: Kev
Epiphany is cleaner in interface dan FF vind ik persoonlijk.
En past ook beter in Gnome en Ubuntu in het algemene.
Yup vind ik ook, en firefox is uitgebreider. Epiphany heeft een groot verband met Gnome :)

Epiphany
« Reactie #42 Gepost op: 2007/08/02, 08:36:34 »
Citaat van: betoel
Alle voor en tegens van de diverse browsers gelezen, dat deed me epiphany installeren, hoegenaamd geen verschil met ff, dus epiphani er weer af.
Wat de players aangaat, MediaplayerConnectivity gooide bij mij de boel in het honderd,
is dus weer buiten werking gesteld, ook het meeste van Totem verwijderd ,  de mediaplayer bevalt mij het beste . Mijn videokaart is een foxconn geforce 7200 gs, pcie 256 mb. Mijn vraag: Hoe stel ik de Mediaplayer zo goed mogelijk in, er zijn nogal wat mogelijkheden. Bijv. voor de video zijn er verschillende x11-ven
groet
betoel
Sorry, maar over welke MediaPlayer heb je het nu?
Oh, MPlayer natuurlijk.
Lees dan even het hele draadje, want je vraag is al een keer beantwoord.

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #43 Gepost op: 2007/08/02, 09:00:32 »
Ik heb de media connectivity plugin geinstalleerd en verschillende combintaties van spelers uitgeprobeerd op een aantal websites.
De combinatie die de meeste (tot nu toe alle) streams speelt is : totemspeler(totem_xine)+ totem-plugin.
Met vlc deden niet alle streams het.(het beeld bleef zwart).

Offline betoel

  • Lid
Epiphany
« Reactie #44 Gepost op: 2007/08/02, 09:40:03 »
Mijn vraag was gericht nav #28 van Steven. Er zijn veel instelmogelijkheden, de cache stond bij mij rond 2200 en die heb ik dus verlaagd, Onder preferences zijn legio mogelijkheden, welke is de juiste?
groetend
Betoel
AMD 64 X2 dualcore 3800+  -  4Gb 
Geforce 7200GS 256 MB
Syncmaster 720N - 1024 x786
Dualboot met XP - Win7 en Liinux Mint 13  XFCE 4.10

Epiphany
« Reactie #45 Gepost op: 2007/08/02, 09:40:39 »
Citaat van: steven
Ik heb de media connectivity plugin geinstalleerd en verschillende combintaties van spelers uitgeprobeerd op een aantal websites.
De combinatie die de meeste (tot nu toe alle) streams speelt is : totemspeler(totem_xine)+ totem-plugin.
Met vlc deden niet alle streams het.(het beeld bleef zwart).
Ok, dus als ik per se die Cennectivity wil, dan is Totem wellicht de beste keus wat speler betreft? Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip!

Epiphany
« Reactie #46 Gepost op: 2007/08/02, 09:50:27 »
Alles goed en wel - Epiphany zou veel sneller zijn en beter, maar ik heb daar toch serieus mijn twijfels over.

Het volgende zeggen de makers er zelf over op de website van Epiphany:
What is Epiphany?
Epiphany is the web browser for the GNOME desktop. Its goal is to be simple and easy to use. Epiphany ties together many GNOME components in order to let you focus on the Web content, instead of the browser application. As part of the GNOME project, Epiphany is Free Software.
Powered by the Gecko engine, Epiphany displays webpages with the same speed and accuracy as Mozilla Firefox. In addition, it provides an elegant, responsive and uncomplicated user interface that fits in perfectly with GNOME, and it has been translated to over thirty languages!

Dus:
- het past qua interface en manier van werken (en qua achterliggende gedachten) het best bij GNOME, namelijk: sober uiterlijk en functioneel.
- qua snelheid is het volgens henzelf vergelijkbaar met FireFox - dit schrijf je alleen op, als FireFox als een snelle browser wordt gezien, anders zou je anti-reclame plegen.....

Het verklaard genoeg voor mij. Hun gedachte is: zo kaal mogelijk uiterlijk, zodat je gefocust blijft op de webinhoud en niet op de software.
Voor mij dus geen Epiphany.....

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #47 Gepost op: 2007/08/02, 09:56:52 »
@betoel
Als je gebruik wil maken van de mplayer plugin hoef je alleen de video uitvoer op x11(anders stopt de stream)  te zetten en het cache op ongeveer 800 . Verder staat alles standaard wel goed. Hoef je dus niets aan te veranderen.

@sisosteven
Naar mijn ervaring wel. Dus wel met de totem-plugin.
B.v bij RTL nieuws gebeurde er niets .
Nadat ik de totem-plugin had geinstalleerd speelde de stream (via media connectivity) af in de totem-speler.
Bij een aantal andere streams speelden de streams af in de totem speler zonder de totem-plugin.
Ben best tevreden over de totem-speler.(Totem-xine)
Het is een makkelijk te bedienen speler en het beeld is goed.

Offline betoel

  • Lid
Epiphany
« Reactie #48 Gepost op: 2007/08/02, 10:47:07 »
@steven
Als ik ga naar preverences > tabblad video > dan vind ik
xmga
xv
x11
gi
gl2
dxr
nvidix
xvmc

Ik neem aan dat ik daar iets uit kiezen moet maar welke?

Ondertussen eens gekeken hoe het draait op rtl, dat ging subliem
groetend
betoel
AMD 64 X2 dualcore 3800+  -  4Gb 
Geforce 7200GS 256 MB
Syncmaster 720N - 1024 x786
Dualboot met XP - Win7 en Liinux Mint 13  XFCE 4.10

steven

  • Gast
Epiphany
« Reactie #49 Gepost op: 2007/08/02, 11:50:13 »
@betoel
Als je gebruik maakt van de mplayer plugin hoef je in de speler zelf(mplayer)niets aftestellen.
Je gaat naar de site van b.v RTL en klik op een video.
Dan verschijnt het afspeelschermpje in firefox . Rechts klikken op dat schermpje, kiezen uit configuren en dan bij videouitvoer (bovenaan) x11 kiezen.
Het cache op ongeveer 800 zetten en dan op ok klikken.
Als je gebruik maakt van de mediaconnectivity plugin (dus extern in een programma de video afspelen) kan je beter gebruik maken van totem -xine. (zie #44) of vlc.
Maar uiteraard is het een kwestie van smaak.
Je kan ook mplayer daarvoor gebruiken.
Zie ook :http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13135.#10
Die speler schijnt ook goed te werken