Terugkomend op het oorspronkelijke topic over het gebruik van commando's in de terminal. Ik zit op het moment een beetje in dubio. Omdat ik me mijn beginnersproblemen nog heel goed kan herinneren heb ik het steeds erg leuk gevonden om nieuwe beginners op weg te helpen als ik dat kon. Ik weet dat er beginners zijn die graag Ubuntu of Linux in het algemeen willen gaan gebruiken, maar die geen zin of interesse hebben om zich al te zeer in Linux te verdiepen en gewoon lekker op hun pc willen kunnen werken. Dat kun je niemand kwalijk nemen. En het kan in Ubuntu prima om uit de terminal te blijven of er slechts een enkele keer gebruik van te maken.
Wat ik me nu afvraag is of het gebruik van gksudo nautilus verzwegen en ontraden zal blijven worden, want dan kan ik op die manier er niet langer aan meehelpen om beginners over de streep te trekken. Ubuntu is zo ver gekomen doordat er wordt beweerd dat ook beginners er mee overweg zouden kunnen en het niet voorbehouden is aan doorgewinterde computeraars. Het verwijzen naar andere distributie's zoals bijvoorbeeld PCLinuxOS, Mepis of Xandros vind ik helemaal niet nodig. Zoals veel mensen hier ben ik erg enthousiast en zie ik graag dat er steeds meer liefhebbers bijkomen.
Vandaar dat ik nu erg in dubio ben. Mijn vraag is simpel: Wel of geen gebruik van gksudo nautilus?