Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thema's  (gelezen 1136 keer)

thema's
« Gepost op: 2007/07/12, 08:53:49 »
Ok ik heb nu verschillende thema's geprobeerd en ik vind die donkere toch wel het mooist, alleen nu zit ik met het volgende: Bij sommige website: bv www.hotmail.com en dan met name bij een nieuw bericht maken, moet je dus een email adres intikken voor de ontvanger, en nee ik kan dan dus niet zien wat ik typ aangezien de kleuren van de tekst gelijk staan aan de achtergrond. Ik heb al geprobeerd te kijken bij thema aanpassen en dan bij kleuren en daar geeft hij aan dat er geen kleuren kunnen worden aangepast. Iemand hier een ideetje op ? en nee het werkt ook niet als ik in firefox de kleuren van de tekst verander.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline muksie

• Lid
thema's
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/12, 11:49:56 »
in /usr/share/themes staat voor ieder thema een mapje. In deze mapjes heb je vervolgens weer een gtk-2.0 mapje, met daarin het bestand gtkrc. Dit kun je bewerken om het uiterlijk van je GTK widgets zoals dat ding waar je tekst in kunt typen aan te passen. Een klein stukje naar beneden staat daar een rijtje van text[NORMAL] = en text[PRELIGHT] = . Je kunt de waarde achter de = aanpassen aan je eigen waarde. Je moet dan wel even de hexadecimale waarde van de kleur die je wilt hebben weten.

Offline wutnubu

• Lid
thema's
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 15:11:59 »
En die hexadecimale kleur kun je prima m.b.v. de Gimp bepalen.

Dubbelklik op het voorgrond/achtergrond vakje en klik de gewenste kleur aan in de popupje.
Rechts zie je dan de hex-waarde

Succes

thema's
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/12, 19:54:15 »
ok ik ga even puzzelen, dank jullie wel !

thema's
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/12, 20:01:43 »
/usr/share/themes en dat gtk 2.0 zie ik niet staan dus ik ehm ja haha weet het ff niet :D

Offline muksie

• Lid
thema's
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/12, 21:27:46 »
Als het goed is zie je daar voor alle geinstalleerde thema's een mapje staan. Je kiest vervolgens het mapje van het thema dat jij gebruikt, want die wil je aanpassen. Dus als jij het thema Human gebruikt, dan is het het bestand /usr/share/themes/Human/gtk-2.0/gtkrc

Ik zie net dat bij mij niet alle thema's een gtk-2.0 mapje hebben. Er zijn er ook die alleen een metacity-1 mapje hebben. Waarschijnlijk gebruiken die een standaard versie ofzo, dat weet ik even niet :).

Bedenk dat je root moet zijn om dingen in /usr/share/themes aan te passen.

thema's
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/12, 21:38:23 »
ok ik ga kijken, ow en hoe word ik root zonder in console te zitten ?

Offline muksie

• Lid
thema's
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/12, 22:13:13 »
Met het commando gksudo nautilus vanuit de console, of Alt+F2 en dan gksudo nautilus. Tenminste als je Gnome gebruikt. Gebruik je KDE, dan is het waarschijnlijk zoiets als kdesu konqueror