Vraagje. Als je een ATI in je pc hebt, wordt dit ondersteund in de Gutsy of niet ?
Zou het graag willen weten, daar dit het enige probleem vormt.
Kwestie van eventueel niet te zitten klooien. Ondertussen weet ik dat Kubuntu 7.10 wel installeerd, raar maar waar, doch verliest zijn beeld, er blijven alleen nog lijnen over. En dan is het gedaan... CTRL..ALT en BACKSPACE doet dan ook geen wonderen.
Dit probleem lijkt sterk op het installeren van Ubuntu op de Mac naar mijn mening, maar dit is maar een leek-mening hoor.
Freddy
In de laptop zit een ATI X700 chip. Die werkt automatisch, zonder aan de instellingen te moeten rommelen.
Zelfs Compiz Fusion doet het prima.
Waarom, of wat is volgens u de reden voor het haperen op de desktop Packard Bell I-Media met ATI ? De laptop werkt perfect en alles draait vlug en goed.
Weet je raad, dank bij voorbaat,
Freddy
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Een mogelijke oorzaak is dat Packard Bell andere varianten van hardware gebruikt. Dit doen Dell, Medion en veel bouwers van andere systemen en laptops ook. De ene videochip is de andere niet, en daar kunnen de drivers soms niet goed mee omgaan. Ik heb ook heel veel problemen gehad met mijn laptop, maar nu loopt alles redelijk tot goed. Het kan dus goed gaan, maar je kan ook veel fouten tegenkomen. Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar alle problemen die hier op het forum voorbij komen met draadloze netwerkkaarten.
Een andere oorzaak is misschien wel een defect aan je hardware. Bijvoorbeeld een voeding die instabiel is kan onvoorspelbare problemen geven, van videoproblemen tot harde schijven die onleesbaar worden. Een harde schijf die kapot aan het gaan is geeft ook allerlei vreemde verschijnselen. Het zelfde gaat op voor andere onderdelen in je systeem, en die problemen zijn niet altijd makkelijk op te lossen.
Wat ook nog kan is dat je een fout hebt gemaakt bij het installeren of verkeerde instellingen hebt ingesteld.
Kortom: sommige problemen zijn lastig te diagnosticeren en daardoor moeilijk om op te lossen. Als je die computer mee zou kunnen nemen naar de release party kunnen er meer mensen naar kijken. Misschien vinden zij de oplossing wel