Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 108907 keer)

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #250 Gepost op: 2007/09/30, 10:19:48 »
Ben ook best tevreden over Gutsy. Draai het al een tijdje virtueel op een VMware server om java op te ontwikkelen. De update manager slaagde er echter deze ochtend niet in de slordige 400+ updates te downloaden en te installeren. sudo apt-get dist-upgrade bracht soelaas.
Leve de commandolijn.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #251 Gepost op: 2007/09/30, 11:24:28 »
Citaat van: Vintendo
Ik ben ook zeer tevreden over gutsy maar ik heb nog een paar problemen:

ik heb ontdekt dat compiz verstopt zit onder systeem->voorkeuren->uiterlijk maar waar kan je alles aanpassen. Of zijn er alleen maar standaard setups. En waar vind ik een overzicht met alle toetsencombinaties(als die bestaan) om bijvoorbeeld bij de kubus te komen.
Installeer eens compizconfig-settings-manager of zoiets. Daarmee krijg je een extra optie in je systeem>voorkeuren menu met heel veel opties.

johanmaes

• Gast
« Reactie #252 Gepost op: 2007/09/30, 11:28:31 »
Citaat
ik heb ontdekt dat compiz verstopt zit onder systeem->voorkeuren->uiterlijk maar waar kan je alles aanpassen. Of zijn er alleen maar standaard setups
als je compizconfig-settings-manager (sudo apt-get install compizconfig-settings-manager)  installeert krijg je in 'uiterlijk' een extra keuze 'custom'. Als je daar dan op klikt kun je alles aanpassen

« Reactie #253 Gepost op: 2007/09/30, 11:28:35 »
Is mij gisteravond gelukt. So pretty:) Maar opera is nog steeds niet vooruit te branden:( Hopelijk is dat bij de final release opgelost

« Reactie #254 Gepost op: 2007/09/30, 13:48:28 »
Ik heb een probleempje in Gutsy Beta.
Op de meest onverwachte momenten start Rhytmbox vanzelf op,
Is hier wat aan te doen of kan ik het beter verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline hadez

• Lid
« Reactie #255 Gepost op: 2007/09/30, 14:40:59 »
Heb je een iPod aangesloten?

« Reactie #256 Gepost op: 2007/09/30, 15:04:07 »
Citaat van: Gijsbert
Ik heb een probleempje in Gutsy Beta.
Op de meest onverwachte momenten start Rhytmbox vanzelf op,
Is hier wat aan te doen of kan ik het beter verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Dat probleem had ik ook en heb het opgelost door bij Systeem --> Voorkeuren --> Verwisselbare stations --> Multmedia --> Draagbare muziekspelers het vinkje weg te halen bij muziekbestanden wanneer aangesloten
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #257 Gepost op: 2007/09/30, 16:08:06 »
Bedankt maasnet voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Math.

• Lid
« Reactie #258 Gepost op: 2007/09/30, 16:51:20 »
Citaat van: hadez
Je bent niet de enige met dit probleem:

http://www.howforge.com/how-install-vmware-ubuntu-gutsy-gibbon

Hij schrijft dat je deze patch moet gebruiken:

http://knihovny.cvut.cz/ftp/pub/vmware/vmware-any-any-update113.tar.gz
Hey dankjewel, het werkt nu! :)

Offline ptb

• Lid
« Reactie #259 Gepost op: 2007/09/30, 19:14:49 »
@vintendo op http://my.opera.com/desktopteam/blog/ staat de laatste alpha build van opera 9.50 (zie ook voor een uitleg http://www.opera.com/products/desktop/next/  )
In versie 9.23 had ik last van crashes ed, nu niet meer hoewel dit natuurlijk nog wel een alpha is.Bevalt mij echter goed tot nu toe.Past ook wel goed bij een beta van gutsy vind ik als je van een beetje risico houdt en nieuwsgierig bent.Sla dus wel even je bladwijzers op voor de zekerheid

« Reactie #260 Gepost op: 2007/09/30, 19:49:52 »
geprobeerd maar dat gaat even langzaam:(

Ik vraag me toch af waarom iedereen firefox zo geweldig vind.  Ik vind opera velen malen beter.

Offline llevering

• Lid
    • http://www.levering.eu
« Reactie #261 Gepost op: 2007/09/30, 20:04:43 »
Vreemd want ik heb met Opera 9.21 onder Gutsy helemaal geen problemen. Ik weet niet of je net zo'n gekke config hebt als mij, met alle data bestanden op NTFS, want dan wil Windows starten en dan de schijfcontrole uitvoeren de zaak flink versnellen.

« Reactie #262 Gepost op: 2007/09/30, 20:33:21 »
ik heb hem gewoon helemaal standaard. Super irritant

//  Even alle instellingen gewist(en dus ook oude emails:'( ik heb ze nog wel maar toch) en nu doet ie het geweldig.

schoappied

• Gast
« Reactie #263 Gepost op: 2007/09/30, 21:10:25 »
Net upgegrade naar 7.10 Ubuntustudio, ziet er gladjes uit! :)

Krijg alleen deze melding:

E: yiff-server: subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terugE:  sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
invoke-rc.d: initscript yiff-server, action 'start' failed
 dpkg fout bij afhandelen yiff-server (--configure) foutwaarde (1)

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #264 Gepost op: 2007/10/01, 00:20:51 »

//  Even alle instellingen gewist(en dus ook oude emails:'( ik heb ze nog wel maar toch) en nu doet ie het geweldig.
Hier draai ik opera zonder problemen, het is zelfs erg snel! Ik heb versie 9.23 vanaf een .deb geinstalleerd. Misschien moet je eens proberen om hem opnieuw te installeren of om je profiel (/home/jij/.opera) te renamen om even op een ander profiel te testen.

« Reactie #265 Gepost op: 2007/10/01, 07:08:49 »
IEMAND die me kan antwoorden op mijn vraag van 29/9/2007 ?
Zou het wel tof vinden.
Freddy
Ziezo, ben een potentiële gebruiker kwijt... Iemand kon toch antwoorden, misschien kreeg ik de Gutsy er toch nog op.
Deze mens heeft de Feisty hier zien draaien en leek geïnteresseert, op de Gutsy " Het mag nog een Beta zijn" moet toch iets gebeuren, mijn pc's zijn niet veranderd op deze korte periode, noch mijn wijze van downloaden en branden.
Gegeven commentaar van die kennis... ( ok, de Feisty draait mooi, doch als men een Beta wil draaien, wat dan toch het nieuwste zou moeten zijn, kan men zitten klooien. Je deed je best, doch bedankt... )
Heeft me wel de Feisty weten branden en me weten installen. Heb slechte punten op die manier.
Vanochtend nog maar eens geprobeert, terug hetzelfde, viel nu volledig stil op het eind van de installatie als de taalpaketten gedownload werden.
Na dit viel het stil en de pc boven ook. Heb wel spijt en ben erg teleurgesteld, verdorie van de 5.10 tot de Feisty had ik erg weinig problemen en steeds antwoord op mijn "stomme" vragen. Nu het méér dan nodig was sta ik in de kou.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

« Reactie #266 Gepost op: 2007/10/01, 09:02:28 »
Citaat van: raggar

Hier draai ik opera zonder problemen, het is zelfs erg snel! Ik heb versie 9.23 vanaf een .deb geinstalleerd. Misschien moet je eens proberen om hem opnieuw te installeren of om je profiel (/home/jij/.opera) te renamen om even op een ander profiel te testen.
dat heb  ik nu gedaan en nu doet ie 't. Gisteren heb ik alle mailtjes weer van de gmail server gevist en nu doet alles het weer geweldig. Eindelijk weer opera_0_

Bookmarks doe ik wel weer een keer handmatig. Zoveel belangrijke had ik nou ook weer niet.

Is er iemand die avant window navigator werkend heeft gekregen want hij staat niet in synaptic.

Offline Tecumseh

• Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
« Reactie #267 Gepost op: 2007/10/01, 09:10:19 »
@Artfreddy, is de machine waar je het op probeert te installeren niet degene die al eerder problemen gaf met Feisty? Staat me iets van bij dat ik van jou eerder posts gezien heb over een machine waar maar zeer moeizaam iets op te installeren viel. In dat geval zou je toch eerst naar een hardware probleem moeten zoeken.

« Reactie #268 Gepost op: 2007/10/01, 09:18:31 »
Ik val zomaar even met de deur in huis tussen al deze topics. Ik heb, nadat ik 112 updates heb geïnstalleerd, het volgende probleem.

De internetverbinding valt steeds uit. Ik ben dan verplicht de laptop opnieuw op te starten. Is het mogelijk om de updates ongedaan te maken?

Natuurlijk, ik weet dat dit een bèta versie is en dat er nog aan gesleuteld wordt. Dus ik ben me er van bewust, ik wil alleen graag één stapje terug want toen werkte alles prima.

Ik ben benieuwd of er een oplossing is die gemakkelijk kan worden ingesteld.

Thanks. Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline llevering

• Lid
    • http://www.levering.eu
« Reactie #269 Gepost op: 2007/10/01, 09:37:29 »
Is er iemand die avant window navigator werkend heeft gekregen want hij staat niet in synaptic.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=385981

Werkt weer als vanouds hier :)

« Reactie #270 Gepost op: 2007/10/01, 09:57:00 »
Citaat van: Tecumseh
@Artfreddy, is de machine waar je het op probeert te installeren niet degene die al eerder problemen gaf met Feisty? Staat me iets van bij dat ik van jou eerder posts gezien heb over een machine waar maar zeer moeizaam iets op te installeren viel. In dat geval zou je toch eerst naar een hardware probleem moeten zoeken.
- De ene ja... de Packard Bell. Doch daar lost Monique het op, want deze pc kan niet gemist worden in het atelier. Heeft Powerpack van Mandriva aangeschaft, kost wel wat geld. Doch dit draait vlekkeloos. Zowel schermresolutie als internet, en de rest ook.
Dus, dit is opgelost, want ze moet werken voor het atelier.

- Pc boven, werkte van in het begin perfect, de Ubuntus 5.10, 6.06, 6.10 enzovoort... Tot nu. Is geheel nagezeien op het moment door iemand die me de pc heeft verkocht. Vind niets van hardwareproblemen. Kent ook Linux... Heeft ook geprobeert en hetzelfde probleem of problemen blijven.
Is in orde deze pc, doch staat nu even leeg. Als ik het minder op de heupen heb tracht ik nog eens.

Dus hier probeerden we het op twwe pc's, ik heb immers nog de Mac en de laptop. Zou zeer moeten lukken willen ze beiden niet, doch dit is wat voorvalt.
Dank voor uw reactie,
Freddy

« Reactie #271 Gepost op: 2007/10/01, 10:08:07 »
Citaat van: llevering
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=385981

Werkt weer als vanouds hier :)
Dan werkt hij niet. Het programma werrd onverwachts afgesloten:(

// nu werkt hij wel, als ik hem opstart via de terminal maar als ik de terminal dan afsluit is awn ook weg

schoappied

• Gast
« Reactie #272 Gepost op: 2007/10/01, 10:54:41 »
Citaat van: schoappied
Net upgegrade naar 7.10 Ubuntustudio, ziet er gladjes uit! :)

Krijg alleen deze melding:

E: yiff-server: subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terugE:  sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
invoke-rc.d: initscript yiff-server, action 'start' failed
 dpkg fout bij afhandelen yiff-server (--configure) foutwaarde (1)
Opgelost door het te verwijderen... ;)

« Reactie #273 Gepost op: 2007/10/01, 11:13:18 »
Problemen? Ik zie geen berichten over Gutsy Beta(of kijk ik er overheen?)
Mijn ervaring is dat Gutsy Beta uitstekend draait.
Xorg.conf was al automatisch goed ingesteld en Compiz draait ook goed,alleen het Fire en Water effect krijg ik niet voor elkaar,wellicht is er 27 Oktober iemand die dat weet.
Verder moet ik nog wat programma's installeren.
Tot mijn grootte vreugde zit de startup manager(SUM) standaard in Gutsy.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #274 Gepost op: 2007/10/01, 12:03:59 »
Heb Kubuntu gebrand, en deze op de pc boven in de tekenkamer geïnstalleert. Voorlopig draait de zaak. Doch heb vandaag geen tijd over om alles netjes af te stellen. doe dit morgen wel.
EN wat meer is, de kennis komt als alles ok is, terug kijken. Hopelijk krijg ik hem terug over de schreef en wil hij (K)Ubuntu draaien.
Wat er schorde kan ik niet achterhalen, heb gezocht en nog eens gezocht... Maar blijkbaar was het maar iets kleins, weet niet.
Doch ( Ga niet te vroeg juichen ) op dit ogenblik kan ik het wel voorstellen.
Freddy.