Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren windows xp  (gelezen 5447 keer)

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Gepost op: 2007/06/19, 20:55:46 »
Hallo allemaal

Ik wil graag windows xp instaleren maar hoe wie kan mij helpen?

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
installeren windows xp
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/19, 21:03:23 »
CD erin stoppen en installatie starten?

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/19, 21:08:20 »
kennywest

ja oke maar dan komt er alleen een icoon van een cdrom op de monitor en een scherm met daarin openen met en dan enn aantal mogelijkheden.klik ik op het icoon dat krijg ik alleen te zien wat er op de cd staat maar hij start niet op vandaar.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/19, 21:09:37 »
opnieuw opstarten van je cd. Dus cd erin en opnieuw opstarten. Wanneer je de bootvolgorde goed hebt staan moet dit werken.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/19, 21:14:22 »
Je hebt een eigen topic aangemaakt. Nu hoef je niet op elk andere topic dezelfde vraag te gaan stellen. Dit is vervelend en het helpt totaal niet bij het antwoorden. Eigenlijk krijg ik juist minder zin om je te helpen, zeker als je binnen 8 minuten al een antwoord krijgt van Kennywest en ook al heel snel van mij.
Daarnaast, het zou ook fijn zijn wanneer je wat meer informatie geeft, alleen:

"Hallo allemaal Ik wil graag windows xp instaleren maar hoe wie kan mij helpen?"

is een beetje karig.

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/19, 21:19:44 »
ik ben nieuw hier en weet niet hoe het hier werkt.

Ik heb nu de cd erin gedaan er nu komt op de monitor het scherm

xrmhoem_nl-kde daemon
met daarin open in new window en daar onder do nothing en onder aan

configure of ok of cancel

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/19, 21:26:22 »
Het is een windows cd die dit zegt!????? Lijkt me een beetje vreemd. Heb je hem zelf gebrand en zo ja, heb je wel eerst je bestand / image uitgepakt?
Daarnaast, kde is voor Linux en niet voor windows. Ik zou dus eerst even gaan kijken naar die cd

Trouwens, met die eerdere post bedoelde ik wel wat ..... Misschien dat je meer informatie kunt geven....

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/19, 21:41:12 »
Raggar

het is een gebrande kopie van windows xp.
en waar vind ik dan dit bestand/image?
even wat meer info

computer gekocht met kubuntu erop alles in engels kan er geen wijs uit.
wil nu deze xp erop zetten en dan krijg ik dus en icoon in de vorm van een cd klik ik deze aan dan komt het scherm wat ik al eerder beschreef boven aan bij een eerder antwoord van je.kan dus alleen maar zien wat erop staat als zijnde tekst e.d.

Offline mcgyver

• Lid
installeren windows xp
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/19, 21:57:08 »
Citaat van: wijnand
Hallo allemaal

Een man ging ooit eens met 5 gulden naar een peperduur restaurant. Hij riep de ober en fluisterde in zijn oor: "Ober, ik heb 5 gulden op zak, wat kan je me aanbevelen"? De ober antwoordde zonder een spier te verTrekken: "Het restaurant hier naast mijnheer".

Oftewel: Zit je niet op het verkeerde forum? ;)  Grapje.

Je bent niet geheel duidelijk. Bedoel je WINDOWS installeren of Ubuntu installeren? In beide gevallen moet je ermee OPSTARTEN en niet na het opstarten de cd er in doen.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/19, 21:57:45 »
Dit bedoel ik met meer informatie, nu wordt de situatie me helderder.

Wanneer je een cd brand doe je dit vaak vanuit een image. Dat is een soort van ingepakt bestand waar alle bestanden van de cd in staan. Wanneer je het brand moet je dat image dus eerst uitpakken. Vaak gebeurd dit al door het brand programma maar niet altijd.

Je kunt windows installeren wanneer je opnieuw opstart met de cd in de drive. Wanneer de boot volgorde in je bios (het stukje soft/hardware dat de computer laat opstarten) dan zou de cdrom eerder moeten worden gelezen als de hardeschijf.

Wanneer direct kubuntu opstart dan is de boot volgorde fout en moet je dit in het bios aanpassen. Hoe dat moet, dit is voor elk bios anders en kan ik niet zomaar uitleggen. Vaak om je in het bios door wanneer je opstart direct op Esc of F6 te drukken. Maar dat kunnen ook andere toetsen zijn. Dit zul je zelf moeten uitzoeken.

Wanneer het wel werkt krijg je in windows een blauw scherm (dit keer is het wel goed :) ) en dan moet je wachten tot dat alles is geladen, dit kan een tijdje duren. Daarna gewoon de stappen volgen en dan moet het allemaal goed komen.

Ps. Waarom wil je van Kubuntu af, het is (naar mijn idee) beter als windows en je kunt er veel van leren. Wanneer je de taalpakketten installeert dan krijg je het ook nog eens volledig in het Nederland. Dus waarom probeer je het niet even?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/19, 21:59:41 »
Citaat van: mcgyver
Hallo allemaal

Een man ging ooit eens met 5 gulden naar een peperduur restaurant. Hij riep de ober en fluisterde in zijn oor: "Ober, ik heb 5 gulden op zak, wat kan je me aanbevelen"? De ober antwoordde zonder een spier te verrekken: "Het restaurant hier naast mijnheer".

Oftewel: Zit je niet op het verkeerde forum? ;)  Grapje.
Vind hem wel leuk :D Die houden we erin ;)

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/19, 22:12:15 »
Raggar

ok dank
kubuntu start dus gelijk op bij me.
wat word er dan meestal in de bios geschreven staat daar dan bv kubuntu en moet ik dan daar windows van maken?
nu weer het volgende dan :-))) hoe krijg ik die taalpakktten enonder steunen die dan ook nortonvirus e.d.

Offline mcgyver

• Lid
installeren windows xp
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/19, 22:41:53 »
Nee, je moet meestal bij het opstarten op del drukken. Dan kom je in je bios. vervolgens moet je ergens je cdrom als eerste opstartmedium kiezen. Welk moederbord heb je?

Offline mcgyver

• Lid
installeren windows xp
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/19, 22:44:18 »
Taalpakketten is simpel.  In 3 minuten gepiept. Helaas heb ik geen KDE maar iemand geeft je vast zo antwoord. Linux heeft geen last virussen dus ook geen scanner nodig. Ook geen antispyware etc. Weet je zeker dat je windows wil?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #14 Gepost op: 2007/06/19, 22:56:49 »
Wanneer je in het bios komt (vaak zie je die knop ergens onderin je beeldscherm) dan ga je opzoek naar iets van boot options of iets anders met boot.
Wanneer je een lijst ziet zorg je ervoor dat de cdrom boven de hdd (harddisk) komt te staan. Dit kun je vaak doen met pijltjes of met letters. Zie de beschrijving ergens in je scherm.

MAAR, ik blijf je aanraden om Ubuntu te blijven gebruiken. Je merkt het al, je krijgt hier direct en snel hulp met alles dat met ubuntu (en nu zelfs windows) te maken heeft en je hebt geen last van al die vervelende dingen die mcgyver opnoemt. (Je kunt ook niet anders verwachten op een Ubuntu forum natuurlijk ;) )

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Reactie #15 Gepost op: 2007/06/19, 23:10:59 »
Raggar

ik heb via een knop een scherm waar in staat

van boven naar beneden

maxtor 6y080L0
atapi dvd d dh16d1p
dvd dc 16x8x5
1st floppy drive
network card

hoe krijg ik dus de dvd op rij 3 naar boven?

onder aan staat nog

pijltje naar boven and pijl beneden
enter to select boot device
esc to boot using defaults

wat nu?

wil wel even zeggen dat ik je hulp erg op prijs stel is inderdaad erg snel

Offline mcgyver

• Lid
installeren windows xp
« Reactie #16 Gepost op: 2007/06/19, 23:13:53 »
welk moederbord? Ik denk er op gaan staan en enter

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #17 Gepost op: 2007/06/19, 23:28:59 »
Citaat van: mcgyver
welk moederbord? Ik denk er op gaan staan en enter
Dit is waar het allemaal om draait. Ik denk hetzelfde, enter en dan met het pijltje verplaatsen.

Trouwens, je maakt nog niets definitief totdat je het opslaat. Dit staat vast ergens, vaak is dat F10 of zo.

Als je niet weet welk moederbord je gebruikt, dit staat vaak ergens in een hoekje, vaak in de vorm van "Merk V*.*" (waar sterretjes nummers zijn).

Ps. je hebt twee drives, dus als je er eentje boven zet is het goed. Als hij nog niet opstart vanaf de cd, probeer dan eerst de cd in de andere drive!

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Reactie #18 Gepost op: 2007/06/19, 23:35:23 »
Raggar

Ik heb de licentie overeenkomst voor akkoord op f8 maar reageert niet.

mc jij ook dank moet wel aan je maniier van schrijven wennen.

Wijnand

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #19 Gepost op: 2007/06/19, 23:45:19 »
Raggar
Ik heb de licentie overeenkomst voor akkoord op f8 maar reageert niet.
Welkom in de wereld van windows :D Dat krijg je met blauwe schermen he.

Ik weet niet precies waar het aan ligt, het kan zijn dat je wat langer moet wachten maar het kan ook heel goed dat je cdrom stuk is. Daarnaast, ik wil je graag helpen. Maar dit forum is voor Ubuntu, dit is echt een windows vraag en hier eigenlijk niet echt gepast. Ik raad je aan je vragen te stellen bij de gene waar je de cdrom hebt gekopieerd of een legale versie te kopen.

Raggar
mc jij ook dank moet wel aan je maniier van schrijven wennen.
Hoe vriendelijker jij bent hoe beter de mensen in de linux wereld jouw zullen helpen. Denk hier voor de volgende keer aan.

Succes met Windows, wie weet zien we je nog een keertje terug wanneer je toch besluit over te stappen op Linux/Ubuntu.

Ayo (zo zeggen ze dat hier)

wijnand

• Gast
installeren windows xp
« Reactie #20 Gepost op: 2007/06/19, 23:48:33 »
Raggar en MC

Bedankt voor jullie hulp deze avond ben echt al heeeeel blij dat jullie me zover hebben gekregen,ga inderdaad verder bij de windows en zal er over nadenken als ik zover ben o hier weer terug te komen als alles goed staat bij me.

tot ziens en nogmaals bedankt

mvgg

wijnand

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
installeren windows xp
« Reactie #21 Gepost op: 2007/06/19, 23:50:48 »
ok, graag gedaan