Eerlijk gezegd zijn die Pinnacle kaarten ook drie keer niks. Ik heb dus een Pinnacle PCTV Pro , nou weinig pro aan kan ik je zeggen. Allerlei halsbrekende toeren nodig om audio en video sync te houden "ja, dat ligt aan je PC" ... nee, dat ligt aan die rottige kaart die een bug in zijn PCI communicatie blijkt te hebben. Moet je een patch draaien en dan werkt het wel... 1) die patch is voor windows 2) hij werkt onder windows ook niet ...
Verder moet je als je naar MPEG2 wilt capturen een speciale MPEG2 codec encoder van Pinnacle kopen of een 3rd party codec.
Maargoed, al met al doet de kaart het hier dus wel, alleen krijg ik dus MythTV niet geinstalleerd. Ik denk dat ik de developer van MythTV eens aan ga schrijven, misschien dat hij me kan helpen.
Ik weet trouwens wel dat ik in eerste instantie met tvtime geen audio kreeg, dit lag aan de mixer, daar stond de Aux poort niet open en ingeschakeld. Daarna had ik wel stereo geluid. xawtv en zapping zijn trouwens leuke programma's maar waarom knalt toch steeds mijn hele computer vast wanneer ik een paar seconden aan het werk ermee ben? Wellicht omdat het dus een Pinnacle kaart is. Bah. Naja, het is een leuk spele dingetje. Voor het serieuse DVR werk gebruik ik de stand-alone DVD Recorder wel.