Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MythTV Installeren ubuntu wiki klopt niet?  (gelezen 9623 keer)

MythTV Installeren ubuntu wiki klopt niet?
« Reactie #25 Gepost op: 2006/05/06, 18:20:09 »
nvidia open source driver is kut
ati open source driver is niet onaardig

nvidia closed source driver is moeilijker te installeren, makkelijker in te stellen
ati closed source driver is makkelijker te installeren, moeilijker in te stellen

Al met al neig ik naar ati

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2006/05/07, 07:55:22 »
Praat mij niet te veel over tv-kaarten en linux.
Een Pinnacle PCTV Rave doet het hier nog maar op 1 kanaal (eurosport jek) sinds dapper, pinnacle PCTV 100i doet het goed, maar ik krijg LIRC niet aan de praat.

Heldere en verlichte geesten gevraagd via dit forum, maar dat had weinig reactie..

Dus draaien de kids hier dat wiens naam niet genoemd wordt om op hun eigen stekkie tekijken naar puberpulp.

Helaas, maar waar

Azalin

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2006/05/07, 09:02:16 »
Eerlijk gezegd zijn die Pinnacle kaarten ook drie keer niks. Ik heb dus een Pinnacle PCTV Pro , nou weinig pro aan kan ik je zeggen. Allerlei halsbrekende toeren nodig om audio en video sync te houden "ja, dat ligt aan je PC" ... nee, dat ligt aan die rottige kaart die een bug in zijn PCI communicatie blijkt te hebben. Moet je een patch draaien en dan werkt het wel... 1) die patch is voor windows 2) hij werkt onder windows ook niet ...
Verder moet je als je naar MPEG2 wilt capturen een speciale MPEG2 codec encoder van Pinnacle kopen of een 3rd party codec.

Maargoed, al met al doet de kaart het hier dus wel, alleen krijg ik dus MythTV niet geinstalleerd. Ik denk dat ik de developer van MythTV eens aan ga schrijven, misschien dat hij me kan helpen.

Ik weet trouwens wel dat ik in eerste instantie met tvtime geen audio kreeg, dit lag aan de mixer, daar stond de Aux poort niet open en ingeschakeld. Daarna had ik wel stereo geluid. xawtv en zapping zijn trouwens leuke programma's maar waarom knalt toch steeds mijn hele computer vast wanneer ik een paar seconden aan het werk ermee ben? Wellicht omdat het dus een Pinnacle kaart is. Bah. Naja, het is een leuk spele dingetje. Voor het serieuse DVR werk gebruik ik de stand-alone DVD Recorder wel.

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #28 Gepost op: 2006/05/07, 11:12:15 »
Ik was dezelfde mening aangedaan, maar Dennis heeft die gedachte uit mijn hoofd gekregen. Het is te zeggen, Ze geven inderdaad support aan Lunux en zo, maar hun kaarten zijn een mysterie, ATI is veel meer open en dus kunnen 'niet-ati-mensen' er ook drivers voor maken. Maar ik zou er mijn aankoop niet echt op gaan baseren.

En om op uw vraag te antwoorden, ik heb geen all in wonder. Ik zou eens googlen en eens rondzien op www.ati.com, support, Linux

Merodach

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2006/05/07, 18:14:40 »
Bedankt voor jullie mening over Ati/Nvidia, zal het zeker meenemen bij volgende aankopen (en adviezen)... wat betreft tvtime... ik zal je tip eens opvolgen, en weer lekker verderprutsen in Linux (is alleen al een reden om Linux te draaien :D)

Offline theokus

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2006/07/14, 03:24:18 »
Citaat van: w.hellinga
Kijk eens naar tvtime, heel erg simpel, maar geweldig beeld.
Voil
As good as it gets