Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games in Ubuntu  (gelezen 1884 keer)

PLank

• Gast
Games in Ubuntu
« Gepost op: 2007/06/04, 09:12:04 »
Hallo,

Ik ben net begonnen met Ubuntu en het bevalt me erg goed. Alleen weet ik niet hoe ik mijn games kan draaien, dat is wel iets wat ik graag zou willen want ik game veel.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik counter strike source en day of defeat met steam, werkend kan krijgen in ubuntu?

En zou iemand me kunnen vertellen hoe ik het spel call of duty united offenses werkend kan krijgen in ubuntu?

Of is dit allemaal niet mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp

m.v.g.

PLank

Games in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/04, 09:21:39 »
Beste PLank,

Welkom!

Er is al best veel te vinden over games in het forum! Dus probeer ook eens de "Zoeken"-funtie. Ik durf er mijn salaris op te wedden dat er wat over Counter Strike is te vinden ;)

Groet,
Reginald
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

PLank

• Gast
Games in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/04, 09:27:37 »
Bedankt voor te de tip, ik zal gaan zoeken  of ik wat kan vinden en als ik nog vragen heb zal ik ze hier posten.

Cobuntu

• Gast
Games in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/04, 09:31:27 »
Probeer deze topic eens:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11091

Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Ik weet zelf eigenlijk niets van Wine, Cedega, en crossover office. Ik wil ook bepaalde spellen spelen. Maar soms moet je gewoon geluk hebben als het werkt. Ik heb trouwens nog een vraagje. (Misschien is de vraag al eeerder gesteld en beantwoord, maar ik kon hem niet vinden bij de zoekoptie) Als je Wine hebt geinstalleerd, zijn dan je games en toepassingen ook virus gevoelig?

soulcrusher

• Gast
Games in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/04, 22:26:22 »
Volgens mij niet maar het kan wel zijn dat wine een virus gewoon opent maar ik weet niet of het dan schade aan kan richten want je hebt geen windows alleen de libraries ervan.

langezwieper

• Gast
Games in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/04, 22:33:49 »
Ik heb momenteel net linux 2weken en draai CounterStrike Source en dod perfect via Crossover ;)

Offline Soul-Sing

• Lid
Games in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/04, 22:55:42 »
Citaat van: langezwieper
Ik heb momenteel net linux 2weken en draai CounterStrike Source en dod perfect via Crossover ;)
crossover?zeker weten? niet cedega?

Games in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/04, 23:05:32 »
Zolang je met wine niet internet kun je er zowiezo geen virus mee oplopen.

Azalin

• Gast
Games in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/04, 23:15:40 »
Behalve als je een crack installeert omdat het spel dat je hebt gekocht steeds maar blijft zeuren om de CD... en de crack blijkt geinfecteerd te zijn...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Games in Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/04, 23:22:26 »
Citaat van: Azalin
Behalve als je een crack installeert omdat het spel dat je hebt gekocht steeds maar blijft zeuren om de CD... en de crack blijkt geinfecteerd te zijn...
Haha, krakkies en hakkies..... In de slechte oude Windoostijd maakte ik altijd eerst een image van mijn volledige W-partitie, voordat ik op krakkenjacht ging (lang leve Acronis True Image).

Nadat ik een werkend serienummer tussen de virussen vandaan had gepulkt, schreef ik dat op een stukje papier en zette ik het image terug. Daarna gebruikte ik het werkende serienummer. Zo kon ik als krakkenjager veilig tewerk gaan. Gaf wel voldoening dan! Eigenlijk is Synaptic gewoon te makkelijk.... Geen gevaren meer, niet spannend....

Offline Kev

• Lid
Games in Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/04, 23:25:46 »
Inderdaad hehe, maar kracks, mijn vader doet dat, maar ik raad hem dat af, en ja dan ben ik een stoem kieke enzo, achja en achteraf als zijn pc de soep in draait dan mag ik de miserie oplossen en als het ni lukt dan slaagt die mijn pc aan en formatteerd het hele boeltje, weg Ubuntu, welkom windows op mijn pc, krijg ik zo het "vliegend schijt" van.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

langezwieper

• Gast
Games in Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/05, 14:13:45 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: langezwieper
crossover?zeker weten? niet cedega?
crossover 100% zeker ;) cedega heb ik er hier ook opstaan maar werkt belange na niet zo goed als crossover

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Games in Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/05, 16:59:12 »
Citaat van: Kev
Inderdaad hehe, maar kracks, mijn vader doet dat, maar ik raad hem dat af, en ja dan ben ik een stoem kieke enzo, achja en achteraf als zijn pc de soep in draait dan mag ik de miserie oplossen en als het ni lukt dan slaagt die mijn pc aan en formatteerd het hele boeltje, weg Ubuntu, welkom windows op mijn pc, krijg ik zo het "vliegend schijt" van.
Lees ik het goed en zeg je hier nuecht dat hij JOUW PC pakt en formatteert met Windows? Zelf zou ik  nog niet eens een instelling verandering van een PC die niet van mij is...

BenKok

• Gast
Games in Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/05, 17:13:59 »
hallo, ik ben gloed nieuw hier!
kunnen jullie deze ouwe kerel ook helpen?
Ik heb ubuntu gedownload, maar nu moet ik nog een programmaatje hebben, die deze file kan openen voor installatie!
Ik draai momenteel vista, die stuurt me naar de microsoft side, maar daar staat niks!

b.v.d Ben

Offline Soul-Sing

• Lid
Games in Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2007/06/05, 17:17:47 »
Citaat van: BenKok
hallo, ik ben gloed nieuw hier!
kunnen jullie deze ouwe kerel ook helpen?
Ik heb ubuntu gedownload, maar nu moet ik nog een programmaatje hebben, die deze file kan openen voor installatie!
Ik draai momenteel vista, die stuurt me naar de microsoft side, maar daar staat niks!

b.v.d Ben
je hebt een iso van ubuntu gedownd? hoe heet het bestand/iso exact?
overigens welkom hier natuurlijk.;)
als je wat anders bedoelt laat het dan weten....