Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: C&c3 in wine  (gelezen 2455 keer)

Offline Ivan1986

• Lid
C&c3 in wine
« Gepost op: 2007/05/28, 16:55:26 »
hey ik heb een probleempje
ik heb de instalatie van c&c3 en graag zou ik deze willen spelen op linux. Ik heb op winehq gevonden wat je allemaal moet instellen en heb dat dan ook ineens gedaan (denk ik toch, want zo simpel is het allemaal niet) maar ik krijg nog steeds ene fout kan iemand me helpen

ivan@Ivan-ubuntu:~$ wine '/media/IVAN-DOC/Command & Conquer 3/CNC3.exe'
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33f7e0,0x00000000), stub!
wine: Unhandled exception 0xc000000d at address 0x7bc70073:0x00457338 (thread 0009), starting debugger...
Process of pid=0008 has terminated
No process loaded, cannot execute 'echo Modules:'
ivan@Ivan-ubuntu:~$ Cannot get info on module while no process is loaded
No process loaded, cannot execute 'echo Threads:'
process  tid      prio (all id:s are in hex)
0000000a
        0000000c    0
        0000000b    0

Nizzle

• Gast
C&c3 in wine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 17:53:07 »
post het bij WineHQ lijkt mij :P

ik had C&C3 geinstalleerd op een windows pc (op school) en dan alle bestanden gekopierd en toen stond er ergens op WineHQ een register ding wat ik moest importen.. voor de rest die howto gevolgd en toen werkte het

Offline SWAT

• Administrator
C&c3 in wine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 20:44:13 »
Correct. Dat heb ik namelijk ook gedaan en speel nu C&C3 via Cedega. Helaas werkt multiplayer nog niet, maar ach, ik kan het wel spelen :)

Azalin

• Gast
C&c3 in wine
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 20:59:13 »
Als het bij Cedega net zo snel gaat als met C&C Generals, dan ben ik bang dat multiplayer wellicht nooit gesupport gaat worden. Internet play weet ik niet maar local play werkt met Generals nog steeds niet.
Maar C&C 3 werkt? Is dat Tiberian Wars? De nieuwe?

Offline Ivan1986

• Lid
C&c3 in wine
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 21:35:18 »
ma cedega is precies wel te betalen en ja als arm studentje lukt dit niet dus....

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
C&c3 in wine
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/28, 21:50:41 »
3,7 euro per maand ongeveer.. is meestal wel betaalbaar voor een student :) en er is ook een self-compile versie die je legaal kan gebruiken, maar die bepaalde opties mist...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Azalin

• Gast
C&c3 in wine
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/28, 21:55:55 »
Tja, dan wordt het wachten tot Wine eindelijk eens fatsoenlijk DirectX implementeert en dat duurt nog wel even. Cedega heeft het echt op games gericht, Wine is meer allround en dus zal het wel even duren. Op zich vind ik Cedega overigens helemaal niet zo duur. 55 euro voor een heel jaar support vind ik niet zo heel erg duur. Dat is bijna net zoveel als 1 spelletje voor de Wii :)

Ik zou je graag helpen maar aangezien ik net zelf een nieuwe licentie op Cedega heb aangeschaft...

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
C&c3 in wine
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/29, 00:03:19 »
Azalin: 44 euro met de huidige wisselkoers ;)

Maar Wine doet het in de meeste gevallen ook uitstekend voor games hoor. En DirectX in Wine is vrij goed geïmplementeerd..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline SWAT

• Administrator
C&c3 in wine
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/29, 08:55:22 »
De "free" version van Cedega is vaak out-dated en mist een heleboel 'key' features en toevoegingen. Wat je wel kunt doen is een abonnement nemen van 3 maanden en deze dan meteen opzeggen. Dan betaal je (als ik het me goed herinner) 15 dollar en heb je de volledige versie, maar daarna krijg je dus geen updates meer.

Azalin

• Gast
C&c3 in wine
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/29, 10:25:52 »
Citaat van: profoX
Azalin: 44 euro met de huidige wisselkoers ;)

Maar Wine doet het in de meeste gevallen ook uitstekend voor games hoor. En DirectX in Wine is vrij goed geïmplementeerd..
Nee, echt 55 euro ... ik heb het gisteren betaald. En dan exclusief 19% belasting en wie weet wat nog meer. Het kwam op 64 euro neer uit eindelijk in elk geval.

De dollar prijs is niet altijd omgerekend ook de euro prijs.

En DirectX in Wine is vrij goed? Ik krijg d'r nog geen fatsoenlijk spel op gespeeld, zonder problem of artifacts of crashes. C&C Generals nauwelijks, Need for Speed - Hot pursuit 2 helemaal niet, Kolonisten van Catan gaat wel maar aangezien de DXGrab van de muis niet goed gaat moet dat uitgezet worden en dan gebeuren er weer hele andere exotische dingen. Vaak is het zo dat onder vanilla Wine, er een hoop gesleuteld en gerommeld moet worden voor je een spel een beetje aan de praat hebt. Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik waag me er niet meer aan. Cedega heeft een heleboel voordelen ten opzichte van "gewoon" Wine, dat geldt ook voor Cross Over Office. Al is het alleen al dat je voor elk programma een aparte Wine "bottle" kunt gebruiken. En je voor elke "bottle" aan kunt geven of het Windows 2000, XP of 98 moet zijn waar het in draait.

Offline Kev

• Lid
C&c3 in wine
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/29, 15:03:23 »
Cedega is afkomstig van een verouderde WINE-implementatie en sinds die afscheuring van Wine en WineX (dat later dus Cedega werd) is WINE zo hard verbeterd dat ik kan zeggen dat WINE beter is dan Cedega, heb het trouwens ook maar uit een review in LinuxFormat hoor, het lag juist ergens in een wachtzaal van een dokter.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Azalin

• Gast
C&c3 in wine
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/29, 16:04:04 »
Mijn ervaringen lijken me toch meer boekdelen te spreken dan een of andere review. Overigens, de mensen achter Cedega hebben sinds de "afscheuring" (om het zo dan maar te noemen) ook niet bepaald stil gezeten. Wine beter dan Cedega lijkt me stug, op andere gebieden dan games misschien maar daar is Cedega ook niet voor bedoeld, voor het draaien van office-achtige programma's bedoel ik. Wil niet zeggen dat Cedega perfect is maar Wine ook niet, beiden kunnen best naast elkaar bestaan aangezien ze in mijn ogen beiden andere doelen hebben. Of eerder: Cedega is gericht op games, Wine is gericht op het draaien van alle Windows applicaties (games, office spul etc) onder Linux.

Dat de Wine versie waar Cedega dus op gebaseerd is een oude is wil dus niets zeggen.

Nizzle

• Gast
C&c3 in wine
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/29, 16:09:56 »
Citaat van: Azalin
Maar C&C 3 werkt? Is dat Tiberian Wars? De nieuwe?
met wine wel ;)
cedega waarschijnlijk ook wel..

Azalin

• Gast
C&c3 in wine
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/29, 23:11:58 »
Overigens, de reden waarom ik óók CrossOver Office heb: MS Office 2003 (voor het werk) is onder Wine niet en onder CXOffice wel te installeren en te draaien.