Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermresolutie  (gelezen 19378 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Schermresolutie
« Reactie #50 Gepost op: 2007/06/05, 11:35:40 »
Herinstallatie hoeft niet, want het zwarte scherm dat je ziet, is al een terminal.....

Schermresolutie
« Reactie #51 Gepost op: 2007/06/05, 14:02:50 »
Citaat van: pjotr123
Herinstallatie hoeft niet, want het zwarte scherm dat je ziet, is al een terminal.....
Ja, doch ik kon niets meer uitrichten. Moest inloggen en passwoord invullen... gebeurde niets meer, gaf alleen errors aan.
dus, Monique heeft me haar favoriete Kubuntu desktop laten installen, want moet nog de boekhouding bijwerken, anders zijn we te laat met de aangifte.
Dit wil NIET zeggen dat ik het opgeef. Ga eerst naar de verkoper om uitleg vragen. Want als ik mijn serienummer invul op de helpdesk van Packard, dan zie ik allen maar schermresoluties van 1280x1024, ook hun te downloaden wallpapers zijn van deze resolutie. Vista was erop voorgeïnstalleerd en op de helpdesk voor ons model vind ik alleen maar xp...
Een zootje, of wij hebben een miskoop gedaan, kan ook. weet het niet meer.
Allezins bedankt.
Groeten,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Schermresolutie
« Reactie #52 Gepost op: 2007/06/05, 14:34:42 »
Freddy, nou heb ik zojuist even gekeken op de packard bell site, maar het lijkt wel of jouw monitor daar niet bij staat.
WELKE monitor heb je nou exact ?
Typenummer en serienummer of een link graag :)
Want hiermee : PKB MAE191W  kom ik niet verder op hun site.

Monk.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Schermresolutie
« Reactie #53 Gepost op: 2007/06/05, 14:40:34 »
@Monkwarrior en Artfreddy:
We weten al welke monitor het is, want xresprobe and sudo ddcprobe hebben ons dat al verteld:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/111564#p111564

Als je nog tijd en zin hebt: ik heb de inhoud van xorg.conf weer iets gewijzigd. Zie boven: http://forum.ubuntu-nl.org/message/112060#p112060  
Probeer het nog eens? Complete tekst van xorg.conf wissen en vervangen door mijn tekst.

Schermresolutie
« Reactie #54 Gepost op: 2007/06/05, 15:00:40 »
Ja dat stukje had ik gelezen pjotr, echter adhv dat typenummer kan ik niet de monitor bij PB opzoeken.
Het lijkt me essentieel om uit te sluiten dat de betreffende monitor geen 1440x900 aankan.
De fabrikant lijkt me de enige die daar zekerheid over kan verschaffen, niet ubuntu.

Schermresolutie
« Reactie #55 Gepost op: 2007/06/05, 15:10:57 »
Citaat van: Monkwarrior
Ja dat stukje had ik gelezen pjotr, echter adhv dat typenummer kan ik niet de monitor bij PB opzoeken.
Het lijkt me essentieel om uit te sluiten dat de betreffende monitor geen 1440x900 aankan.
De fabrikant lijkt me de enige die daar zekerheid over kan verschaffen, niet ubuntu.
Widescreen 19"
Serienummer : 124906600314
PC is een IMedia 5030
http://www.Packard bell
Groet,
Freddy

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Schermresolutie
« Reactie #56 Gepost op: 2007/06/05, 15:13:00 »
sudo ddcprobe leest het BIOS van het scherm zelf, en vergist zich dus nooit.....

Schermresolutie
« Reactie #57 Gepost op: 2007/06/05, 15:13:14 »
@Monkwarrior en Artfreddy:
We weten al welke monitor het is, want xresprobe and sudo ddcprobe hebben ons dat al verteld:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/111564#p111564

Als je nog tijd en zin hebt: ik heb de inhoud van xorg.conf weer iets gewijzigd. Zie boven: http://forum.ubuntu-nl.org/message/112060#p112060  
Probeer het nog eens? Complete tekst van xorg.conf wissen en vervangen door mijn tekst.
Tuurlijk heb ik nog zin, doch eerst Monique laten de boekhouding in orde zetten vanavond. Weet ze werkt NU op Kubuntu, dit is haar favoriete desktop.Ddoch dit veranderd niet aan de bedoeling dat het 1440x900 zou moeten kunnen zijn.
Groet,
Freddy

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Schermresolutie
« Reactie #58 Gepost op: 2007/06/05, 17:22:24 »
Goed zo! Met doorzetten komen we er wel.
Post voor de volledigheid je xorg.conf hier nog eens? In de eerdere versie die je postte, zaten wat rare dingen: zo moest ik er bijvoorbeeld een geciteerd deel uit wissen van een eerdere bijdrage van mij! Ook had je hem niet gepost als code.

Mogelijk is er meer fout gegaan met die eerdere xorg.conf. Ik denk dus dat het goed is als je het voor alle zekerheid nog eens doet. Posten als code gaat als volgt: dit is een voorbeeldjeJe kunt de speciale tekens zien, als je dit bericht citeert. Dan weet je meteen, hoe je het zelf moet doen.

Schermresolutie
« Reactie #59 Gepost op: 2007/06/05, 18:19:45 »
Goed zo! Met doorzetten komen we er wel.
Post voor de volledigheid je xorg.conf hier nog eens? In de eerdere versie die je postte, zaten wat rare dingen: zo moest ik er bijvoorbeeld een geciteerd deel uit wissen van een eerdere bijdrage van mij! Ook had je hem niet gepost als code.

Mogelijk is er meer fout gegaan met die eerdere xorg.conf. Ik denk dus dat het goed is als je het voor alle zekerheid nog eens doet. Posten als code gaat als volgt: dit is een voorbeeldjeJe kunt de speciale tekens zien, als je dit bericht citeert. Dan weet je meteen, hoe je het zelf moet doen.
Ga dat morgen zeker doen, wacht nu nog even. Monique is te weten gekomen dat er 2 verschillende schermen zijn. Bij levering kan wat mis zijn gegaan. Je hebt een wide screen 19" met een resolutie van 1280x1240 ook.
Ik zal nu even de UBUNTU desktop installen, duurt toch niet lang. En ik hou U op de hoogte.
Freddy

Schermresolutie
« Reactie #60 Gepost op: 2007/06/05, 20:32:12 »
Ja mensen, het is zoals we dachten. We hebben een breebeeldscherm ontvangen 19" breedbeeld met schermresolutie 1280x1024. Kunnen we nog lang doorwerken zo. Het andere scherm is ook 19", maar met een wide Screen, resolutie 1440x900.
De levering van het scherm is dus niet correct. Ik dacht al, Ubuntui mist niet in het installen van deze zaken, het wordt herkend. Ik kan het ook niet omwisselen, want mijn garantie is niet meer geldig daar ik Linux draai, het is alleen maar geldig met het bijgeleverd stuurprogramma, in dit geval was dit vista premium, doch wat ik eerst zag was een classic.
Ik en ons Monique danken allen voor jullie hulp, doch we zijn qua scherm wel eventjes bij de neus gevat. Volgende maal moeten we beter uitkijken, als dit ook al zo makkelijk is. Men pakt uit, bekijkt, leest en installeert in goed vertrouwen. EN om toe te voegen, bij het scherm was weinig documentatie. Wel een cd-rom, maar die kan ik niet gebruiken in Linux.
( Bijgewerkt ) Met onze verontschuldigingen voor de vele onnodige hulp en tijd, doch heb wel bijgeleerd terug.
Groetjes,
Freddy

Offline mcgyver

• Lid
Schermresolutie
« Reactie #61 Gepost op: 2007/07/09, 10:47:17 »
Sorry voor reageren op een oud topic.

Geen garantie omdat je Linux draait? Onmogelijk. Ik had ze aangebracht of tenminste ermee gedreigd. Stuk in de krant, op tv komen, ik had alles gedaan. Hoe oud is het scherm?