ik ben nieuw in linux en dus ook ubuntu en heb op aanraden dus ubuntu geinstaller, installatie prima, maar nu de drivers. Kom veel mensen tegen die zoeken naar de drivers voor mijn hardware, maar geen drivers zelf.
Kunnen jullie mij helpen?
ik heb in mijn PC:
Een Gigabyte GA-M61PM-S2 moederbaord 1 GB intern geheugen en een AMD athlon X2 3500
Verder een asus sx300 (wordt door ubuntu als radeon X300 gezien)
verder een DVD brander en DVD speler van samsung.
Tja er hangt nog een AVERTV videokaart in
ik krijg echter helemaal NIETS in gang. Zelfs de on board netwerkkaart niet (realtek)
de netwerkkaart zit dus op het moederboard. Wordt NIET zichtbaar gemaakt in device settings:
de ethernet IC is: realtek RTL8211
Sound is: Realtek ALC833
IEE1394 (firewire): TI (texas instruments) TSB43AB23
het chipset (waarvan ik eigenlijk verwacht dat het wel zou werken): nVidea Geforce 6100/nForce 430
Das alles ON BOARD dus, waarvan ik (afgezien van het chipset) weet dat het niet werkt.
de on_board videokaart is gedeactiveerd en dus vervangen voor de ASUS.
Deze zit op adress 0x03e8
Wordt herkend als een ATI radeon X300 SE (dat deed hij in windows ook, dus dat werkt ook wel denk ik) Dat is trouwens een PCI express kaart.
ik heb het hele internet al afgezocht,maar kan negens drivers vinden voor deze hardware.
en dan nog de vraag: hoe installeer ik deze drivers als beginner zijnde?
alvast bedankt! en ik hoop verder te komen met linux... Maar heb aub geduld als ik dingen niet snap, ik kom uit een dos tijdperk (1e Pc stamt van 1988) en ben daarna verder gegaan met windows. Echter waarom niet experimenteren met iets heel anders? maar dus aub begrip als ik iets niet direct snap/kan vinden. als er meer info nodig is hoor ik het wel.
vr. gr.