Beste mensen,
De vraag is niet of ik beter een ext4 partitie aan kan maken, of een fat32. Ik wil, liefst vanuit linux, de ntfs partitie weer bruikbaar maken als dat mogelijk is. Zeker omdat de gegevens via het netwerk wel leesbaar zijn.
Dus mijn vraag om mijn oorspronkelijke vraagstelling te lezen en als je een oplossing weet dat aan te geven.
PS.Leuk dat het via een windows computer ook kan, maar dan zou ik ook niet weten hoe dat moet. Dus als je overtuigd bent dat windows de enige is die dat zou kunnen -
ik kan het me niet voorstellen, ik schat linux wat dat betreft veel hoger in
- dan graag een stappenplan hoe ik dat met windows zou moeten doen.
PPS. Aanvullend, ik kom dit tegen op het internet, geen idee hoe serieus dit is en of ik dit voor waar moet aannemen:
NTFS Driver Behavior: Ubuntu 24.04 may utilize the newer ntfs3 kernel driver by default. While intended as an improvement, this driver has been identified in some instances as a source of mounting problems for certain NTFS partitions, where the older ntfs-3g FUSE-based driver might have been more permissive or stable.
Hierin lees ik dat het niet zozeer een ntfs probleem is, maar een ubuntu 24.04, precies de versie die ik momenteel gebruik en sinds het gebruik de error geeft. Als het allemaal klopt dan vraag ik me sterk af of het aansluiten op een windows computer wel het verwachtte resultaat kan geven. Ik denk dat de pafrtitie verder correct is, maar de ondersteuning vanuit ubuntu 24.04 faalt.
Alvast bedankt.