Hoewel ik nu nog steeds dezelfde foutmelding krijg dat ik het .config bestand niet kan opslaan. Ondanks dat ik de map er bij heb gemaakt zoals gezegd. //.config/debconf-kde-helperrc" not writable. Ik weet ook niet of dit veel invloed heeft op het functioneren...
Voer deze twee bevelen eens uit:
sudo mkdir /.config
sudo touch //.config/test.txt
De eerste moet ofwel terugkomen zonder melding, ofwel met een melding dat de map (directory) al bestaat.De tweede moet ook terugkomen zonder melding, dat is een teken dat het bestand met succes is aangemaakt. Als dat lukt, zou je updateprocedure het ook moeten kunnen.
Eigenlijk ben ik bang dat ik de instellingen van Calibre kwijtraak, omdat ik daar nu mijn ebooks van de online bibliotheek mee kan lezen. Dat heb ik na veel gerommel voor elkaar gekregen...
Daarom moet je je /home backuppen. Calibre slaat zijn instellingen op in ~/.config/calibre en in ~/.local/share/calibre-ebook.com en dat zijn allebei verborgen mappen in je thuismap (aangegeven door het teken ~).
Hoe reageren jullie trouwens rechtstreeks op een reactie van een ander??
Reageren: butten met 'Reageren' onderaan. Reageren met citaat: rechts bovenaan het bericht zie je een niet al te groot pictogram: dat dient voor reageren met citaat. Ik heb dat gebruikt voor dit antwoord.