Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uBlock Orgin in Chromium  (gelezen 2367 keer)

Offline HWE64

• Lid
uBlock Orgin in Chromium
« Gepost op: 2025/01/19, 20:21:50 »
Ik gebruik uBlock Orgin in Chromium  maar heb gehoord dat deze niet meer wordt ondersteun. In Firefox wordt het nog wel ondersteund.
Heeft iemand een idee wat het alternatief is?
« Laatst bewerkt op: 2025/01/19, 20:25:57 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Bloom

• Lid
Re: uBlock Orgin in Chromium
« Reactie #1 Gepost op: 2025/01/19, 20:29:40 »
Ik ken momenteel geen alternatief in Chromium. Google zal alle blokkeerders saboteren die haar eigen ads onderdrukken, daar mag je zeker van zijn.Je kunt overschakelen naar Firefox. Wil je toch Chromium verder blijven gebruiken, dan is er een optie om een externe reclame- en andere narighedenonderdrukker te zetten tussen je computer en je internetrouter. Zoiets als een Pi-Hole bijvoorbeeld.

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2025/01/19, 23:07:57 »
@Bloom, dank voor je snelle reactie. Standaard gebruik ik als 1e browser Firefox maar men zegt altijd dat je ook een 2e browser start klaar moet hebben vandaar. Geldt dit ook voor Privacy Badger?

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2025/01/20, 01:11:52 »
Privacy Badger bemoeit zich alleen met tracking cookies, maar ook die extensie zal de nieuwe regels van Google moeten volgen. En die nieuwe regels houden in dat alle beveiligingen via een eigen dienst van Google moet lopen en dat die daar uitzonderingen op kan definiëren. Dat heeft mij in elk geval genoopt om Chromium volledig opzij te schuiven. Ik werk alleen nog met Firefox.

« Reactie #4 Gepost op: 2025/01/21, 19:54:13 »
Ik gebruik uBlock Orgin in Chromium  maar heb gehoord dat deze niet meer wordt ondersteun. In Firefox wordt het nog wel ondersteund.
Heeft iemand een idee wat het alternatief is?

Ik gebruik om te proberen sinds kort uBlock origin Lite.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: 2025/01/22, 12:19:59 »
Naast chromium mijden, een chromium based browser gebruiken die nog niet meegaat in deze Google-actie (bv. Vivaldi, Brave), meerdere browsers gebruiken, is er ook een soortgelijke extensie als uBlock origin beschikbaar: Adguard.
Die is er ook voor Chromium.

Vergelijkend onderzoek: https://tipsforefficiency.com/adguard-vs-ublock-origin/
Of dat efficient blijft werken tegen ads op YT weet ik niet, voor nu werkt deze wèl op chromium. 

Het blijft een kat-en-muis spel, dus wordt vervolgd denk ik  :)

« Laatst bewerkt op: 2025/01/22, 12:25:05 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2025/03/25, 07:50:16 »
Bij mij in Chromium blokt Ublock Orgin weer volledig. Is dit bij andere forum ook het geval???? Heeft Google dit weer toegelaten?