Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fedora/Red Hat: botte spyware in Gnome  (gelezen 1622 keer)

Offline Bloom

• Lid
Fedora/Red Hat: botte spyware in Gnome
« Gepost op: 2023/07/12, 10:42:45 »
https://www.theregister.com/2023/07/10/fedora_privacy_telemetry/
Red Hat heeft zijn gebruikers kennelijk nog niet genoeg vervreemd: dit is voor mij een reden om alles van Red Hat/Fedora en Gnome te vermijden. En als Ubuntu ook hiermee doorgaat (ze zijn al eerder in heet vaarwater gekomen inzake privacyschendingen), dan valt ook Ubuntu voor mij definitief af. Ik heb nu al grote moeite met de knieval die Ubuntu maakte voor Microsoft en allerlei closed source en vol spyware zittende software van Microsoft in de standaard repository's opneemt.Ik werk overigens al vele jaren uitsluitend met Debian. En als ik dit soort dingen lees, ben ik steeds blijer daarmee.

Re: Fedora/Red Hat: botte spyware in Gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2023/07/12, 11:56:21 »
Ik heb nu al grote moeite met de knieval die Ubuntu maakte voor Microsoft en allerlei closed source en vol spyware zittende software van Microsoft in de standaard repository's opneemt.

Zoals?

Offline h2o

• Lid
Re: Fedora/Red Hat: botte spyware in Gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2023/07/12, 12:56:12 »
@Bloom; hier ook een Debian gebruiker (en af en toe Arch/Endeavour). Dat Red Hat een bepaalde richting op gaat was mij al bekend. Ik heb weleens Fedore geprobeerd, maar dat is het altijd 'net niet'. Als ik deze zaken lees wordt ik ook niet blij.
Maar Red hat en dan vooral Gnome vermijden? Hoe zit het dan met flatpak? Dat heeft toch een Red Hat achtergrond?
Dan ook maar over naar Appimage?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex