ik ben begonnen om een python programma te maken dat een kaart kan lezen op een RFID-reader. Als IDE gebruik ik Spyder.
Nu heb ik een allereerste probeersel werkend. Als ik het programma op een tweede pc wil proberen dan gebeurt er niets. Het probleem zit direct in de start.
python programma (alleen begin)
#!/usr/bin/env python3
# -*- coding: utf-8 -*-
"""
Created on Sun Apr 23 09:58:36 2023
@author: peer
"""
import evdev
devices = [evdev.InputDevice(path) for path in evdev.list_devices()]
print(devices)
Output op pc1 (debian 11 kde-plasma):
./untitled0.py
[InputDevice('/dev/input/event19'), InputDevice('/dev/input/event18'), InputDevice('/dev/input/event17'), InputDevice('/dev/input/event16'), InputDevice('/dev/input/event15'), InputDevice('/dev/input/event14'), InputDevice('/dev/input/event13'), InputDevice('/dev/input/event12'), InputDevice('/dev/input/event11'), InputDevice('/dev/input/event10'), InputDevice('/dev/input/event9'), InputDevice('/dev/input/event4'), InputDevice('/dev/input/event3'), InputDevice('/dev/input/event8'), InputDevice('/dev/input/event7'), InputDevice('/dev/input/event6'), InputDevice('/dev/input/event5'), InputDevice('/dev/input/event2'), InputDevice('/dev/input/event1'), InputDevice('/dev/input/event0')]
Output op pc2 (debian 12 kde-plasma):
./untitled0.py
[]
Ik krijg geen foutmeldingen. Maar de inputdevices worden niet gevonden op pc 2. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn??