Hoi ajjp, you lucky bobo..! Hi Bloom! Ja dat zou best zo kunnen zijn. Ik heb daar altijd toch problemen mee. Ben niet al te it-erisch. Als ik via grub in het rescue-menu ga en kies voor fsck, dan kan dat dus niet omdat het sysyeem al in gebruik is. Hetgeen weer inhoudt dat ik alles moet stoppen, mijn Xubuntu-dvd erin moet gaan doen en uiteindelijk daar via terminal of G-parted die fsck kan gaan uitvoeren. Mits het de meest up to date fsck betreft. Dat heb il al wel enkele malen gedaan maar er wordt dan niets gevonden. Ik weet ook niet hoe dan die fsck er in te plakken vóórdat het systeem opstart..? De vraag is nog altijd waarom het maandenlang geen enkel probleem was en nu ineens wel weer. Het enige dat ik "anders "deed was even op youtube kijken sinds lange tijd...? En ja, ik heb alle hardware-versnelling enz uitgezet en al die andere tricks gedaan. Dus waarom zijn er dan ineens al die dirty restjes van programma's en dergelijke? En waarom moet dat mijn systeem compleet bevriezen? Ik zit 98% van de tijd alleen maar teksten te bewerken en doe geen extreme dingen. Hooguit eens wat kaartspelletjes oid. Kijk, als ik iets doms doe, prima, dan wil daar graag wat aan doen. Maar ik heb geen idee waar het vandaan komt of hoe het uit te sluiten. Het systeem heeft wel wat verschillende partities, maar opnieuw, daar heb ik al maandenlang geen enkel probleem mee.