Het is ook de reden waarom ik modellers (zoals de Boss Katana) mijd
Wat ik bedoelde met modelling amps. Dan niet aan een pc. Het enige waar ik ze voor aan een pc hang is voor opname van wat er uit de amp komt aan geluid, en dat dan niet softwarematig maar hardwarematig.
Enige instrument wat ik softwarematig gebuik is de midi controller.
Ik ben trouwens steeds meer fan aan het worden van modelling amps met goede ingebouwde emulators. Die dingen worden steeds beter. Wat tegenwoordig in een betaalbare modelling amp zit aan emulating met goed geluid én effecten kost in old school hardware snel duizenden euro's (zelfs tweedehands).
En dan heb je vaak ook nog allerhande verschillende amps voorhanden. Ik kan van fender, via een (onbetaalbare) 60's plexi en nog wat marshalls naar een (eveneens onbetaalbare) mesa boogie dual rectifier. Keuze uit diverse verschillende amp emulations in meerdere modelling amps. Haarzuiver stil, door ingebouwde noisegate. En ik laat ze ook knakken in hun hot spot

(mede dankzij de ingebouwde pre-amp).
Ik denk dat de tijd van de buizenversterker kwaliteiten voortaan wel geëvenaard is. Recente modelling amps staan niet meer in kinderschoenen. Boss Katana heb ik geen ervaring mee dus kan ik niets over zeggen. En ja, er zullen ook nog niet zo'n goede zijn, maar zo heb ik ook vaker naast met dikke noise storende buizenamps gestaan wat niet aan te horen was.
Vooral leuk voor de thuisgebruiker dan, want live op het podium kun je denk ik nog niet zonder pedals (of met technicus €€€).
https://www.youtube.com/watch?v=ApLHCbQ3gnwDit is ook zo'n beetje hetzelfde als de discussie van "linux audio-bewerking, dat kan niet goed zijn". Waar ik het ook om die reden niet vermeldt.
En als ze het niet weten vindt iedereen het ineens prachtig klinken als ik zeg dat het opgenomen is van bv een 60's plexi of mesa boogie en hoort werkelijk niemand dat het een emulation is