Beste, laptop is 'n keer gevallen op stroomplug en is gedeeltelijk gebroken, resultaat dat laptop vaak even uitviel door stroomonderbreking, maar nooit geheel afmeldde. Nu start de ssd schijf niet meer probleemloos op. Ik krijg de melding """unable to launch "cinnamon-session-ceinnamon"X session "cinnamon-session-cinnamon"not found falling back to default session """ en dan linksonder een knop met "okay" maar die reageert alleen op de linker muisknop. Laptop start alleen op via F12 en dan dvd station kiezen waar de opstartschijf linuxmint 17.3 in zit. Ik heb dan via volume 237GB toegang tot mijn folder en zie daar o.a. documenten, afbeeldingen, bureaublad en etc. Heb dan weer heel moeilijk toegang tot alle software die ik al ooit geprogrammeerd heb. Het veiligstellen van alle afbeeldingen, video's en documenten en etc lukt wel maar slechts voor 75-85 %.
Moet ik deze ssd schijf als afgeschreven beschouwen of moet ik alle afbeeldingen en documenten en etc toch zo goed en kwaad als kan veilig stellen en dat de ssd schijf weer opnieuw mounten?? Ik heb het nummer en code van de ssd schijf nog.