Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeindig op cookies gebasseerde tracking in Firefox  (gelezen 886 keer)

Offline Tuxjo

• Lid
Beeindig op cookies gebasseerde tracking in Firefox
« Gepost op: 2021/08/24, 15:05:23 »
Ik kwam een artikel tegen waarin simpel word uitgelegd hoe je 'tracking' op basis van cookies in firefox kunt beeindigen : https://mullvad.net/en/blog/2021/8/20/terminate-cookie-based-tracking-with-strict-mode-in-firefox/

Heb het zelf ingesteld. Stelt niets voor. Wellicht dat anderen dit ook handig vinden om je privacy wat meer te waarborgen. Ik dacht ik meld het hier maar even  :).
« Laatst bewerkt op: 2021/08/24, 15:08:20 door Tuxjo »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Beeindig op cookies gebasseerde tracking in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/24, 19:32:45 »
Ik kwam een artikel tegen waarin simpel word uitgelegd hoe je 'tracking' op basis van cookies in firefox kunt beeindigen : https://mullvad.net/en/blog/2021/8/20/terminate-cookie-based-tracking-with-strict-mode-in-firefox/

Heb het zelf ingesteld. Stelt niets voor. Wellicht dat anderen dit ook handig vinden om je privacy wat meer te waarborgen. Ik dacht ik meld het hier maar even  :).

Ik raad dat niet aan.... Geeft problemen op sommige webstekken.

Wel heb ik Firefox ingesteld om alle cookies etc. weg te donderen wanneer-ie wordt afgesloten. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om FF tijdens het websurfen om die reden een paar keer af te sluiten en opnieuw te starten. Telkens een schone lei....

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2021/08/25, 08:36:18 »
Je kunt inderdaad Firefox afsluiten en weer opstarten om de cookies te doen verwijderen, maar een eenvoudiger oplossing is de add-on "Cookie Autodelete" te installeren. Die wist alle cookies die horen bij een tab die je afsluit. Je kunt witte en grijze lijst van domeinen bijhouden voor cookies. Standaard horen alle cookies in een zwarte lijst.

« Reactie #3 Gepost op: 2021/08/25, 12:19:40 »
Ik maak gebruik van de Multi-Account container extensie en heb FF zo ingesteld dat cookies worden weggegooid bij afsluiten. Op die manier zien tabbladen die in de ene container zijn geopend niet wat er in de andere container gebeurt.

Offline Tuxjo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2021/08/25, 23:10:40 »
Je kunt inderdaad Firefox afsluiten en weer opstarten om de cookies te doen verwijderen, maar een eenvoudiger oplossing is de add-on "Cookie Autodelete" te installeren. Die wist alle cookies die horen bij een tab die je afsluit. Je kunt witte en grijze lijst van domeinen bijhouden voor cookies. Standaard horen alle cookies in een zwarte lijst.
Fantastische addon!