Het risico nemende van in herhaling te vallen , haal ik deze oude koe uit de sloot ;
https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/worldwideAan wie of wat zou dit , nog steeds te wijten kunnen zijn ?
Linux Distros zijn nochtans reeds lang geen besturingssystemen die , je zou het haast gaan geloven , in het leven geroepen werden om antiquairs te helpen om van hun hopeloos verouderde hardware af te geraken .
Het zijn nu toch al een paar jaren , volwaardige moderne installatie- / onderhouds- & gebruiksvriendelijke besturingssystemen geworden … PEBCAK(kers ) en Frankensteiners lopen echter met de aandacht weg en zorgen er zo voor dat dit op de respectievelijke Fora veel te weinig aan bod komt .
Hierop inpikkende , wie weet , zou de komst van Windows 11 een boost kunnen geven aan Linux besturingssystemen … je zou kunnen hopen dat niet iedereen bereid is van zich de allernieuwste hardware aan te schaffen telkenmale Microsoft iets nieuw uitbrengt ? … alhoewel , velen zullen dit gedacht hebben na de release van Windows 8 …niet dus , verwacht er niet teveel van , hooguit één percentje ?
Heb er geen boodschap aan , no way of return , ik zit nu bij de ruim 2,38 % marginalen die een Linux gebaseerde distro geadopteerd hebben op hun persoonlijke “ werkcomputer “ ?
Naast mijn werkcomputer , die ook een communicatiemiddel is ( mail ) beschikt ik over een Smart(?)phone waarmee ik over lange afstanden gesprekken kan voeren ( door mijn echtgenote misbruikt om mij van mijn visstek weg te lokken of uit de vaart te halen onder de dreiging dat ik koude patatjes met zure smoelen voorgeschoteld zal krijgen als ik te lang zou wegblijven ) en op de koop toe prachtige fotos mee kan maken van mijn vangsten ( als bewijsmateriaal ).