Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zoeken naar een geschikte printerdriver voor Samsung ML-2525W , compatibel daart  (gelezen 1763 keer)

Offline tonbrans

• Lid
 :(ik ben al meer dan 20 jaar een meestal tevreden gebruiker van Ubuntu cq een Ubuntu-distrovariant.
Momenteel gebruik ik al 5 jaar de Ubuntu-distro Peppermint !
Sinds kort beschik ik over een 5 jaar oude, maar in goede staat verkerende, Samsung ML-2525W (laser)printer,
die mij helaas zonder aanwezige driver ter installatie is toegeleverd.
Graag verneem ik welke driver(s) daartoe inzetbaar zijn, waar ik die kan verkijgen & of hoe die driver door mij als
gebruiker (die geen ervaring heeft met het succesvol benutten van eventueel benodigde COMMAND-instructies)
uitgevoerd kan worden.   Overigens heb ik vernomen, dat veel gerenommeerde merken Linux-laserprinters ook met een
printerdriver van bv. Lexmark o.d. goed functioneren !!
Ik ben per email bereikbaar  via dit forum, klik op de envelope.
« Laatst bewerkt op: 2021/02/13, 21:19:30 door Ron »

Offline DeBaas

• Lid
Beste Ton, haal snel je e-mail adres weg, dit is een verzoek om grote hoeveelheden spam...........
Dan ga ik daarna op zoek naar Samsung ML-2525W.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Wellicht https://askubuntu.com/questions/1035371/samsung-ml2545-printer-on-ubuntu-18-04-a-brick

Bij problemen, kijk ook even naar: https://askubuntu.com/questions/1265111/printer-problems-in-ubuntu-20-04-with-samsung-xpress-c410-printer/1275678#1275678
Voor de installatie dan eerst:
sudo apt remove ippusbxd
(Moest ik bij mijn hp-laser doen, een Samsung kloon, op de markt gebracht door HP)

EDIT: excuus, oplossing is voor ander printermodel!
« Laatst bewerkt op: 2021/02/13, 08:29:48 door Ronaldus »

Offline rico70

• Lid
:(ik ben al meer dan 20 jaar een meestal tevreden gebruiker van Ubuntu cq een Ubuntu-distrovariant.
Das knap, 1e Ubuntu kwam in oktober 2004 uit   8-)

Offline DeBaas

• Lid
In een van de vele "oplossingen" vind ik dat de printer het wel zou moeten doen met de "driver" van de Samsung ML-2552W.
Het proberen waard?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline nieuwbie

• Lid
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21