Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zoeken naar een geschikte printerdriver voor Samsung ML-2525W , compatibel daart  (gelezen 1836 keer)

Offline tonbrans

• Lid
 :(ik ben al meer dan 20 jaar een meestal tevreden gebruiker van Ubuntu cq een Ubuntu-distrovariant.
Momenteel gebruik ik al 5 jaar de Ubuntu-distro Peppermint !
Sinds kort beschik ik over een 5 jaar oude, maar in goede staat verkerende, Samsung ML-2525W (laser)printer,
die mij helaas zonder aanwezige driver ter installatie is toegeleverd.
Graag verneem ik welke driver(s) daartoe inzetbaar zijn, waar ik die kan verkijgen & of hoe die driver door mij als
gebruiker (die geen ervaring heeft met het succesvol benutten van eventueel benodigde COMMAND-instructies)
uitgevoerd kan worden.   Overigens heb ik vernomen, dat veel gerenommeerde merken Linux-laserprinters ook met een
printerdriver van bv. Lexmark o.d. goed functioneren !!
Ik ben per email bereikbaar  via dit forum, klik op de envelope.
« Laatst bewerkt op: 2021/02/13, 21:19:30 door Ron »

Offline DeBaas

• Lid
Beste Ton, haal snel je e-mail adres weg, dit is een verzoek om grote hoeveelheden spam...........
Dan ga ik daarna op zoek naar Samsung ML-2525W.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Wellicht https://askubuntu.com/questions/1035371/samsung-ml2545-printer-on-ubuntu-18-04-a-brick

Bij problemen, kijk ook even naar: https://askubuntu.com/questions/1265111/printer-problems-in-ubuntu-20-04-with-samsung-xpress-c410-printer/1275678#1275678
Voor de installatie dan eerst:
sudo apt remove ippusbxd
(Moest ik bij mijn hp-laser doen, een Samsung kloon, op de markt gebracht door HP)

EDIT: excuus, oplossing is voor ander printermodel!
« Laatst bewerkt op: 2021/02/13, 08:29:48 door Ronaldus »

Offline rico70

• Lid
:(ik ben al meer dan 20 jaar een meestal tevreden gebruiker van Ubuntu cq een Ubuntu-distrovariant.
Das knap, 1e Ubuntu kwam in oktober 2004 uit   8-)

Offline DeBaas

• Lid
In een van de vele "oplossingen" vind ik dat de printer het wel zou moeten doen met de "driver" van de Samsung ML-2552W.
Het proberen waard?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline nieuwbie

• Lid
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21