Hoe zit het echt: Dat DuckDuckGo niets opslaat wil ik nog geloven.
Al wordt er wel informatie verzameld (over werking) dan nog hoeft je privacy niet geschonden te worden (pers. gegevens).
Files worden ook gewoon geconstateerd, zonder dat jouw kenteken en naam op de radio vernoemd wordt.
Heeft iemand kennis van zaken over de privacy in Ubuntu, ik heb zo mijn twijfels over de intentie van Canonical.
Ik ben te oud om te geloven in onbaatzuchtigheid maar hard maken kan ik mijn twijfels ook niet.
Dat is ook juist waar het onbaatzuchtige van Cononical vandaan komt.
Het verdienmodel van Cononical ligt bij de zakelijke software (servers en zo), en niet bij ons. Wij als desktopgebruikers zijn een soort van testpersonen, waarbij informatie over (foute) werking en/tijdens gebruik bij ons (anoniem!) verzameld wordt om ingezet te worden in de zakelijke software.
Waar cononical dan ook nog een hele schare volgende ontwikkelaars heeft, genaamd de community.
En softwareleveranciers moeten in deze filosofie mee gaan en anders worden ze uitgesloten van deelname aan linux (niet in het softwarecentre opgenomen)
Wij zijn zeg maar de F1 van Cononical zodat zij goed werkende en uitgeteste wagenparken kunnen leveren aan het bedrijfsleven.
Brengt dit je wat duidelijkheid?