Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux driver of Fabrieks driver?? Ivm School wifi  (gelezen 8144 keer)

Re: Linux driver of Fabrieks driver??
« Reactie #25 Gepost op: 2020/09/18, 19:23:44 »
Waarbij tegelijkertijd ook win vereist wordt?
Nee, Win mogen ze niet eisen, ze mogen wel een functionaliteit eisen, b.v. dat de software moet kunnen werken met bepaalde open standaard formaten.
Ze zijn ook verplicht om naar de leerlingen te communiceren in een open standaard.
Maar ....... het kan zijn, dat er speciale software gebruikt wordt, die alleen onder Windows werkt, dan heb je weer een strijdpunt.......

Dit is allemaal vooraf nagevraagd, met onze kennis en ervaring dat andere kinderen van ons daar ook op school zaten waarvan één nog.
Zaken als magister, zermelo, office online zijn online diensten en deze werken. Ook boeken en werken worden in pdf verspreid dus ook dat is geen probleem. Programma's worden niet gebruikt (dit is bij ons ander kind in het vervolgonderwijs wel aan de orde maar die heeft nu ook en win laptop).
Ons kind nog daar op school werkt thuis al vanuit linux wat jaren met de schoolsystemen, soms met een omweggetje (.doc's bv) maar het gaat gewoon prima.
En dit is dan ook schriftelijk bevestigd vanuit school.

Rest alleen nog de wifi-toegang.

En dat krijgt nu volgens mij helemaal een vreemde wending.
De specificaties van de laptop bevestigen gewoon dat hij voldoet aan de IEEE 802.11n standaard, en dus gewoon op 5 ghz zou moeten kunnen werken.

Citaat
IEEE 802.11n-2009, commonly shortened to 802.11n, is a wireless-networking standard that uses multiple antennas to increase data rates. The Wi-Fi Alliance has also retroactively labelled the technology for the standard as Wi-Fi 4.[1][2] It standardized support for multiple-input multiple-output, frame aggregation, and security improvements, among other features, and can be used in the 2.4 GHz or 5 GHz frequency bands.

Is er nog een manier om dit met een terminal commando te controleren?

Correctie? Volgens mij heb ik dat al gecontroleerd?? Toch?
Citaat
$ inxi -Fxmz
Network:   Card-1: Intel 82579LM Gigabit Network Connection (Lewisville)
           driver: e1000e v: 3.2.6-k port: 4080 bus-ID: 00:19.0
           IF: eno1 state: down mac: <filter>
           Card-2: Broadcom and subsidiaries BCM4313 802.11bgn Wireless Network Adapter
           driver: bcma-pci-bridge bus-ID: 02:00.0
           IF: wlp2s0b1 state: up mac: <filter>
« Laatst bewerkt op: 2020/09/22, 16:20:48 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux driver of Fabrieks driver?? Ivm School wifi
« Reactie #26 Gepost op: 2020/09/18, 19:42:59 »
Probeer eens of het helpt wanneer je de landcode instelt (Engelse handleiding):
https://easylinuxtipsproject.blogspot.com/p/internet.html#ID1.5
(punt 1.5)

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2020/09/18, 21:29:27 »
Staar je niet teveel blind op de Broadcom of driver. Als het werkt en je kan op internet is de kous al eigenlijk af.

Het schoolnetwerk daarentegen moet verantwoorden waarom dat je niet op hun netwerk kan. (Ik heb in een ziekenhuis identiek hetzelfde gehad met een Chinese Smartphone en normaal Google Android, en ik kon ook niet op het publiek netwerk van dat ziekenhuis). Dus mogelijk toch iets met het uitsturen van het Mac adress of met de regiodomeinen zoals De Baas al aangaf in zijn reactie.

Bijkomende vraag : heb je de mogelijkheid een link te geven naar jouw bouwsel van laptop ? Dan kunnen we in de technische specificaties spitten naar de eigenschappen van die laptop. Een correct typenummer en merk is ook goed: ik Google me wel verder dan. Niet altijd zijn de specificaties van een miniPCi card ook meteen maximaal gebruikt in de bouw van de laptop. Zo kan b.v. uw antennes al een roetvlek zijn in je eten enzovoort. Dat is type per type anders. Dus een zo juist mogelijke link of typenummer (eventueel serienummer) even opgeven. Ik wil maar zeggen misschien moet je gewoon een antenne toevoegen voor de 5GHz band wel degelijk te *kunnen* ontvangen, naargelang de prijs van de laptop is dat best mogelijk dat ze daar bespaard hebben in de productie.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/18, 21:51:13 door Joshua Orbit »

« Reactie #28 Gepost op: 2020/09/19, 09:27:21 »
Staat het energiebeheer van de kaart op uit? (controle middels iwconfig in de terminal)

EDIT: ik heb ooit een keer een Dell gehad, waar het energiebeheer voor lichtnet en batterij apart ingesteld kon worden...
https://www.dell.com/support/article/en-bo/sln297783/turn-off-wireless-power-saving-mode-in-ubuntu-14-04-on-xps-13-9343-and-precision-m3800-developer-edition-systems?lang=en

Ging via 'tlp' (staat trouwens in Synaptic) met een beschrijving.

Ik kreeg daar op iwconfig op lichtnet een andere uitkomst dan op accu-gebruik.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/19, 09:55:49 door Ronaldus »

nahjo

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2020/09/19, 09:42:55 »
Citaat
De specificaties van de laptop bevestigen gewoon dat hij voldoet aan de IEEE 802.11n standaard, en dus gewoon op 5 ghz zou moeten kunnen werken.
De specs voor de BCM4313 geeft aan alleen voor 2,4Ghz.

IEEE 802.11n is een protocol geschikt voor 2,4GHz en 5,0GHz dus geeft dat geen garantie dat de adapter dan ook 2,4 en 5,0GHz zal zijn.

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2020/09/20, 07:20:09 »
https://nl.aliexpress.com/item/32810235033.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.79b331b0DVB8nY&algo_pvid=c9acba9c-06f2-4482-bb08-4c185144c937&algo_expid=c9acba9c-06f2-4482-bb08-4c185144c937-0&btsid=0bb0623016005790454634817e1bc7&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

alternatief voor de bcm4313  ? Is Linux compatibel zou ook compatibel moeten zijn met je 4313 ....  Maar kijk eerst over hoeveel antennes je laptop is uitgerust ... is ook te koop, maar het zou kunnen dat de chipsets daarvoor niet compatibel zijn .... Een computerwinkel met service zou niet slecht zijn te adviseren als je het zelf niet kan .

Andere optie: je laptop inleveren met de aankoop van een dual band laptop .
« Laatst bewerkt op: 2020/09/20, 07:37:42 door Joshua Orbit »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #31 Gepost op: 2020/09/20, 11:26:40 »
Andere optie: vragen welke apparatuur de school beschikbaar stelt.....
(dit zijn ze verplicht voor de minder draagkrachtigen)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #32 Gepost op: 2020/09/20, 12:24:26 »
Staar je niet teveel blind op de Broadcom of driver. Als het werkt en je kan op internet is de kous al eigenlijk af.

Het schoolnetwerk daarentegen moet verantwoorden waarom dat je niet op hun netwerk kan. (Ik heb in een ziekenhuis identiek hetzelfde gehad met een Chinese Smartphone en normaal Google Android, en ik kon ook niet op het publiek netwerk van dat ziekenhuis). Dus mogelijk toch iets met het uitsturen van het Mac adress of met de regiodomeinen zoals De Baas al aangaf in zijn reactie.

Daar ben ik me ook van bewust. En daarover communiceren we al met school.
Dan nog ben ik uitgepraat als de 5Ghz inderdaad niet blijkt te werken (lees ook verderop). Voor 2.4Ghz is wel een netwerk beschikbaar maar de matige werking daarvan is nu al geschaard onder "storingsgevoeligheid 2.4Ghz".
Toch vind ik principieel dat 2.4Ghz ook een gangbare standaard is en dus door hen ook gewoon goed werkend aangeboden zou moeten worden. Dat van bv zigo-hotspots werkt toch ook gewoon altijd prima ook op 2.4Ghz?!

Bijkomende vraag : heb je de mogelijkheid een link te geven naar jouw bouwsel van laptop ? Dan kunnen we in de technische specificaties spitten naar de eigenschappen van die laptop. Een correct typenummer en merk is ook goed: ik Google me wel verder dan. Niet altijd zijn de specificaties van een miniPCi card ook meteen maximaal gebruikt in de bouw van de laptop. Zo kan b.v. uw antennes al een roetvlek zijn in je eten enzovoort. Dat is type per type anders. Dus een zo juist mogelijke link of typenummer (eventueel serienummer) even opgeven. Ik wil maar zeggen misschien moet je gewoon een antenne toevoegen voor de 5GHz band wel degelijk te *kunnen* ontvangen, naargelang de prijs van de laptop is dat best mogelijk dat ze daar bespaard hebben in de productie.

Als het goed is heb ik die al voldoende verstrekt. Als dit niet is wat je bedoeld hoor ik het graag.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=108325.msg1052661#msg1052661

Citaat

Als dit klopt zou dat dan mogelijk de valkuil zijn. Verbazend dat deze laptop dan verkocht werd als IEEE 802.11n standaard / 5Ghz en het dat dan niet is. Ik dacht de juiste laptop-specs gekocht te hebben  :|
Of kan ik dit toch nog goed krijgen?

Dat is nou net ook het probleem. We kopen een laptop die voldoet aan de specs voor een leuk maar nog steeds serieus bedrag, met ook nog een nieuwe accu. En dan werkt het niet  :|
Daarnaast hebben wij meer verplichtingen (bv schoollaptops andere kids), dus ik kan geen geld dubbel uit weg blijven geven! Wifi prikkaartje vervangen zou nog een optie kunnen zijn, al heb ik dat nog nooit gedaan en geef jij ook al aan dat dat ook nog fout kan lopen dus eigenlijk liever niet.

Andere optie: vragen welke apparatuur de school beschikbaar stelt.....
(dit zijn ze verplicht voor de minder draagkrachtigen)

Er wordt een koop-laptop aangeboden met korting ... dan nog steeds fiks duurder dan in de winkel :P
Je mag hem ook huren, en dan kost het je zelfs nog ca 150 meer en aangezien hij niet van jou wordt moet je hem daarna nog kopen.
En dan kun je wel zeggen "huren = lage maandkosten" maar met meerdere kinderen die een schoollaptop moeten naast de normale vaste lasten is dat toch een financieel onaantrekkelijke maandlast.
Beide opties uiterst ONinteressant.

Ik weet niet waar de grens "minder draagkrachtig" ligt, maar ik zie ons niet als "minder draagkrachtig". Wij kunnen op zich prima rond komen en daar leuk van leven inclusief de normale geneugten des levens, maar (zoals velen) moeten wij onze uitgaven ook gewoon beheren en hebben wij niet de ruimte om ons geld maar een beetje dubbel weg te gaan schenken. Wij zitten niet in de nesten (ondanks wat fikse tegenslagen in ons leven €€€ waar wij zelf niet om gevraagd hebben), maar willen dat ook graag zo houden. Nee, ik kan niet zomaar ondoordacht en onvoorzien voor de lol even weer 200 euro uit blijven geven.  :|
Daarop speelt ook nog de recente mishandeling met vernieling en de financiële gevolgen daarvan omdat die fucking lamzakken tyfus politie  >:( geen deugdelijk geen onderzoek  >:( >:( >:( heeft gedaan waardoor wij de schade niet kunnen verhalen op de daders.  >:(
Wij zijn al met school in gesprek gegaan, en ook deze optie ook aan ze voor gelegd. Nu is het even afwachten waar het heen gaat.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/20, 13:18:10 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #33 Gepost op: 2020/09/20, 13:07:38 »
Tis volgens mij wel een laptop (Dell E6420?) waarvan het wifi-kaartje goed vervangbaar is:

https://www.youtube.com/watch?v=Nb8crlgS6fg

« Reactie #34 Gepost op: 2020/09/20, 13:13:08 »
Tis volgens mij wel een laptop (Dell E6420?) waarvan het wifi-kaartje goed vervangbaar is:

https://www.youtube.com/watch?v=Nb8crlgS6fg

Dank je Ronaldus, en ook de anderen die dat al aangeven.
Dat was me al een beetje duidelijk, en met jullie bevestiging helemaal. Maar dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb, en durf ik zelf niet aan voor ik wéér een verkeerde koop en het wéér niet werkt. Iemand in midden brabant die mij daarbij kan helpen? Of hulp dat ik in elk geval de juiste en zéker werkende wifi-kaart kan aanschaffen voor een niet aanzienlijk bedrag? Voor mij part een gebruikte.

En we wachten ook nog op reactie van school. Drek zeggen ze wel simpel "hier heb je een nieuwe". Normaal zou ik dat weigeren uit trots, maar deze keer pak ik het dan eens gretig aan. Niet eens voor mezelf maar voor mijn kid.

Ik baal hier zo @#$% van  >:( >:( >:( Zo mijn best gedaan om een prima laptop voor die kleine te regelen. Goed deugdelijk merk, passende specs, SSD, nieuwe accu, alles prima werkend incl de wifi (thuis en overal, behalve op school waar het juist moet). @#$%  >:( >:( >:(
« Laatst bewerkt op: 2020/09/20, 13:22:48 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #35 Gepost op: 2020/09/20, 13:22:20 »
Als je een wifi kaartje koopt, dan bij voorkeur een Intel kaartje wat niet te recent is.

Kan verder weinig mee mis gaan. Antenne aansluiting is wat fragiel. Draadjes wip je er zo af. Deze later er weer voorzichtig recht opdrukken. Moest vorig jaar ook een wifi-kaartje vervangen in een Dell omdat die met een nieuwere kernel niet ondersteund werd.  >:(

'iwconfig' in de terminal uitgevoerd? Power management staat op uit?

« Reactie #36 Gepost op: 2020/09/20, 13:24:26 »
Als je een wifi kaartje koopt, dan bij voorkeur een Intel kaartje wat niet te recent is.

Ik kan dat niet gaan gokken. Dat blijkt wel. Nu heb ik al zo goed op de specs gelet en dan nog gaat het al verkeerd. :|

'iwconfig' in de terminal uitgevoerd? Power management staat op uit?

Is dat omdat anders de wifi mogelijk uitgeschakeld wordt? Ik denk niet dat dat het probleem is, net als de NL instelling niet. De wifi werkt werkelijk overal prima naar wens op allerhande verbindingen ... behalve en alleen niet op school. En het kan bijna niet anders dan omdat de 5Ghz niet werkt.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/20, 13:29:11 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #37 Gepost op: 2020/09/20, 13:29:01 »
Op school wordt de laptop langer gebruikt op de accu.

WiFi wordt dan wel eens uitgeschakeld of je krijgt een instabiele verbinding.

Kan je checken met 'iwconfig' in de terminal. Ergens in de 10 regels tekst zie je dan 'Power Management' staan. Die moet op 'off' staan.

« Reactie #38 Gepost op: 2020/09/20, 13:31:12 »
WiFi wordt dan wel eens uitgeschakeld of je krijgt een instabiele verbinding.

Het gaat niet om een (uiteindelijk) instabiele verbinding. Eerste keer inloggen, uberhaupt inloggen duurt  10+ minuten (soms 20). Bij nieuwe start, dus niet in slaapstand of zo. Zelfs vanuit slaapstand start alles netjes op, wat bij slaapstand nog wel eens vaker mis gaat met ubuntu, dus zelfs dát werkt perfect.
Verder wordt de laptop al een paar maanden doorlopend op accu gebruikt en altijd zonder problemen. Ding werkt perfect, alleen niet op school.  :|
« Laatst bewerkt op: 2020/09/20, 13:32:58 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

nahjo

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2020/09/21, 17:53:29 »
Citaat
Als dit klopt zou dat dan mogelijk de valkuil zijn. Verbazend dat deze laptop dan verkocht werd als IEEE 802.11n standaard / 5Ghz en het dat dan niet is. Ik dacht de juiste laptop-specs gekocht te hebben  :|
Of kan ik dit toch nog goed krijgen?
Getest onder Xubuntu 18.04 / 20.04 en Win10. Ik zie geen mogelijkheden om met een 2,4 GHz wifi de 5,0GHz band te kunnen ontvangen. Ik heb een router die ook Wifi op de %GHz band kan zenden maar mijn (oudere) notebooks en losse usb dongle zien alleen het wifi signaal op 2,4GHz.
Ook mijn smartphone ziet dat 5 GHz netwerk niet. Correctie mijn smartphone ziet het netwerk wel :) Misschien heb je daar een mogelijkheid?

« Laatst bewerkt op: 2020/09/21, 18:09:47 door nahjo »

« Reactie #40 Gepost op: 2020/09/21, 18:07:45 »
Om evt. nog het Power management WiFi controleren: iwconfig in de terminal invoeren >zie bijlage.
(Wellicht staat hij bij jou al goed - alleen nodig als die op 'on' staat.)

Om op uit zetten: (zorg dat gedit geïnstalleerd is)
In terminal:
gedit admin:///etc/NetworkManager/conf.d/default-wifi-powersave-on.conf
+Druk op Enter.

In dat tekstbestand zie je de volgende tekst:

[connection]
wifi.powersave = 3

Verander de 3 in 2 + herstarten.

Mocht je het echt niet goed krijgen en er zit een Windows 7 of 8 code geplakt op de kast: dan kun je het nog met W10 proberen (=vloeken in de kerk)
W10 kun je gewoon nog activeren door de W7 of W8 code in te voeren. (Alleen nodig als er nog nooit W10 opgestaan heeft.)
W10 kun je legaal downloaden. Vanaf een W10-pc kun je hem dan ook nog eens gelijk op een USB-stick zetten (de iso is te groot voor een standaard DVD)

« Laatst bewerkt op: 2020/09/21, 18:22:43 door Ronaldus »

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 2020/09/21, 19:39:04 »

Dank je Ronaldus, en ook de anderen die dat al aangeven.
Dat was me al een beetje duidelijk, en met jullie bevestiging helemaal. Maar dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb, en durf ik zelf niet aan voor ik wéér een verkeerde koop en het wéér niet werkt. Iemand in midden brabant die mij daarbij kan helpen? Of hulp dat ik in elk geval de juiste en zéker werkende wifi-kaart kan aanschaffen voor een niet aanzienlijk bedrag? Voor mij part een gebruikte.

En we wachten ook nog op reactie van school. Drek zeggen ze wel simpel "hier heb je een nieuwe". Normaal zou ik dat weigeren uit trots, maar deze keer pak ik het dan eens gretig aan. Niet eens voor mezelf maar voor mijn kid.

Ik baal hier zo @#$% van  >:( >:( >:( Zo mijn best gedaan om een prima laptop voor die kleine te regelen. Goed deugdelijk merk, passende specs, SSD, nieuwe accu, alles prima werkend incl de wifi (thuis en overal, behalve op school waar het juist moet). @#$%  >:( >:( >:(

deze is dual band perfect voor die laptop E6420 : https://nl.aliexpress.com/item/4000960066830.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.20b36359P63Jv0&algo_pvid=7a9a9830-2f6b-4459-be12-0d9ab84ba9d9&algo_expid=7a9a9830-2f6b-4459-be12-0d9ab84ba9d9-0&btsid=0bb0624316007098277085932e5436&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Of je zou voor deze moeten gaan (maar Ome Ali verkoopt ze , nog, niet) : Intel Centrino Ultimate-N 6300 draadloze netwerkadapter ( 802.11a / b / g / n)
« Laatst bewerkt op: 2020/09/21, 20:07:12 door Joshua Orbit »

« Reactie #42 Gepost op: 2020/09/22, 10:05:11 »
Waarbij tegelijkertijd ook win vereist wordt?
Nee, Win mogen ze niet eisen, ze mogen wel een functionaliteit eisen, b.v. dat de software moet kunnen werken met bepaalde open standaard formaten.
Ze zijn ook verplicht om naar de leerlingen te communiceren in een open standaard.
Maar ....... het kan zijn, dat er speciale software gebruikt wordt, die alleen onder Windows werkt, dan heb je weer een strijdpunt.......

Ik begrijp uit de eerste post dat het om een leerling gaat die gebruik wil maken van de leraren wifi. Als de school de leraren van Windows apparatuur voorziet kan men uit veiligheidsoverweging wel degelijk de toegang beperken. Of het verstandig is, is een andere vraag. Datzelfde geldt voor leerlingen gebruik laten maken van het leraren netwerk....

« Reactie #43 Gepost op: 2020/09/22, 16:35:42 »
Bedankt nahjo. Daar verdiep ik me zeker ook nog in verder.
Als dat het probleem zou blijken blijft het me verbazen dat dat niet strookt met de specs van de laptop zelf die de 802.11N verbinding bevat. Maar uitsluiten is dan de richting die ik in moet slaan.

Om evt. nog het Power management WiFi controleren:

Bedankt. P.M. ga ik zeker ook nog doorlopen. Net als ook de landinstelling. Maar als bovenstaande het probleem is zal win ook niet de oplossing zijn.

deze is dual band perfect voor die laptop E6420....

Of je zou voor deze moeten gaan (maar Ome Ali verkoopt ze , nog, niet) : Intel Centrino Ultimate-N 6300 draadloze netwerkadapter ( 802.11a / b / g / n)
Jij ook bedankt. Joshua Orbit.
Ali zou gezien zijn levertijd een vrij late oplossing worden. Dan geef ik liever een tientje of zo meer uit bij een NL leverancier dat ik het "morgen" binnen heb.
Maar ook daar ben ik even niet zo fanatiek in, omdat het mogelijk nog aan (monopolistische?) keuzes kan liggen, waardoor andere wifi-hardware dan ook niet de oplossing gaan brengen. Uitleg hierna....

Ik begrijp uit de eerste post dat het om een leerling gaat die gebruik wil maken van de leraren wifi. Als de school de leraren van Windows apparatuur voorziet kan men uit veiligheidsoverweging wel degelijk de toegang beperken. Of het verstandig is, is een andere vraag. Datzelfde geldt voor leerlingen gebruik laten maken van het leraren netwerk....

Het begint er ook sterk op te lijken dat dat mogelijk ook mee speelt. Ja mij is ook bekend dat (semi) overheid contracten heeft met MS, maar ik had dit dan toch niet verwacht. Zeker niet omdat de andere intranet-systemen waaronder MS ook wel gewoon werken.
Als het dan zo'n veiligheids-risico is, waarom werkt het overal elders dan wel? Dan is het toch voor bv Hotspots of vakantiewifi net zo'n beveiligingsrisico? En dan hebben zij het blijkbaar ook op veilige wijze werkend kunnen krijgen?? ??? Of is het dan toch echt een (monopolistische?) keuze?
Het blijft me erg bevreemden dat de laptop werkelijk overal (zelfs op de vakantiewifi) prima werkt, behalve op school. Wat mij betreft ligt het dan niet aan onze laptop. En in hoeverre het aan (keuzes van?) school ligt is niet mijn probleem.

Er is nu een vervanger dus is de dringendheid even weg. Dat geeft mij (gelukkig) de ruimte om me er allemaal verder goed in te verdiepen.
Zoals het er nu voor staat gaat school hun wifi proberen werkend te maken. Op hun systeem...Zonder onze laptop die we hier hebben ....  ??? En dat kon nog wel even gaan duren.  ???

Whatever. Er is nu in elk geval even wat ademruimte en die kleine kan verder.  ^-^
We zien wel waar het heen gaat.

Allemaal bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2020/09/22, 16:41:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #44 Gepost op: 2020/09/22, 16:36:14 »
Oeps foutje  :-[ Mis mijn gebruikelijke edit knopje  ^-^
« Laatst bewerkt op: 2020/09/22, 16:58:27 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #45 Gepost op: 2020/09/22, 16:36:37 »
PS: Is er nog interesse dat ik feedback blijf geven over het verloop en afloop van "Linux op school"? Of weten jullie het wel?
Bij interesse dan laat het me maar even weten.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/22, 16:57:49 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #46 Gepost op: 2020/09/22, 19:00:53 »
Bij deze, ik ben altijd nieuwsgierig ........

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 2020/09/22, 20:31:44 »
PS: Is er nog interesse dat ik feedback blijf geven over het verloop en afloop van "Linux op school"? Of weten jullie het wel?

Zeker, misschien voor de goede orde een apart Topic maken ? Per slot van rekening is de vraag beantwoord dacht ik: dat de fabrieksdriver Broadcom inderdaad je kaartje aanstuurt (mede door installeren van 3en hun programmatuur) .

Maar ook hier kan het gerust voor mij.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #48 Gepost op: 2020/09/22, 22:23:20 »
Maar ook hier kan het gerust voor mij.
Liever niet, laten we zoveel mogelijk OnTopic blijven, ook i.v.m. het terug vinden van het onderwerp.

« Reactie #49 Gepost op: 2020/09/26, 13:26:36 »
Ik heb deze gemarkeerd als "opgelost".
Zodra er weer iets te melden is zal ik een ander topic openen wat ik start met de eindquote van waar het school verhaal nu geëindigd is.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Het blijft me bevreemden dat het uiteindelijk niet werkt op nergens anders als alleen school.
- I ♥ Linux -