Wat je wel kan is een app installeren die jouw bluetooth apparaat of één van je blue tooth apparaten weet te vinden maar niet om een telefoon te detecteren met een corona app .
Volgens mij kun je ook al zonder covid-app standaard (in elk geval kon je) met bluetooth gewoon scannen welke bluetooth apparaten in de buurt zijn. Tenzij op onzichtbaar gezet.
Ik heb recent zo een video gezien van een corona app met nepbesmettingen om statistieken te kunnen maken hoeveel één besmet persoon kan besmetten in een menigte en dat waren er heel wat !
Daar ben ik me al heel lang van bewust.

Midden in de haard en met de vele corona-contacten tot aan onbeschermd, en terwijl ik/wij het allang gehad heb en toen het risico wel veel belangrijker was. En toen interesseerde dat niemand, dus waarom nu ineens wel? I don't get it.
Ok, voor overig nederland waar het nog amper heeft toegeslaan zal dit wel nog van belang zijn, maar ik persoonlijk zie het belang niet zo hard meer.
Een virus gaat nooit meer weg ! Het zal terug weer meer opduiken als het kouder zal worden en de mensen meer binnen zullen blijven en dichter bij elkaar gaan zitten ! Hoe dichter mensen bij elkaar zitten , hoe meer ruimte het virus krijgt om zich terug massaal te verspreiden .
Helemaal mee eens. Dit verwacht ik terug in de winter, als de R weer in de maand komt zoals ik al eerder zei. Maar ik ben als het goed is al resistent, dus voor mij persoonlijk zal het minder vaart lopen.
De rest van nederland heeft het echter nog amper gehad, en toch was het met de IC-bedden al spannend (NL lag vol met vooral brabanders). Vermenigvuldig de beperkte besmette gebieden eens door naar volledig nederland, en dezelfde vermenigvuldigingsfactor over de gevallen die we nu gehad hebben.....
Dan kun je een beetje inschatten wat Nederland in worst case nog kan verwachten.

Dus hard hopen op best case!!