Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belgische EID-lezer installeren: het gaat niet (meer)  (gelezen 1709 keer)

Offline Jenske

• Lid
Belgische EID-lezer installeren: het gaat niet (meer)
« Gepost op: 2020/01/14, 11:58:55 »
Hoewel het vroeger wél werkte, krijg ik de software voor de electronische identiteitskaart voor België (eid-mw) niet geïnstalleerd.Op de eid-site heb ik het .deb bestand gedownload en geïnstalleerd. Vervolgens dit programma gestart, hetgeen de repositories zou moeten uitbreiden.Maar ik krijg allerlei foutmeldingen, o.a. dat de GPG-sleutel ontbreekt.
Hoe installeer ik dat ding nu? En hoe zorg ik ervoor dat die dan draait met de extensie op Firefox.

(Ubuntu 19.10, Firefox (zo recent als maar zijn kan), kaartlezer ACR8U)
... Kubuntu 24.04 ...

Offline Bloom

• Lid
Re: Belgische EID-lezer installeren: het gaat niet (meer)
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/15, 01:44:47 »
Je moet natuurlijk wel de sleutel toevoegen als je de repository's van de Belgische overheid voor BeID gebruikt. Dat kun je doen met de volgende terminalbevelen:
sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver pgpkeys.eu A35743EA6773D225
sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver pgpkeys.eu 824A5E0010A04D46

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/15, 12:02:42 »
Ik vermoedde al zoiets, maar het valt op dat de website (van de overheid) geen enkele verdere uitleg geeft, bv. over het installeren van die sleutels.
... Kubuntu 24.04 ...

« Reactie #3 Gepost op: 2020/01/15, 23:41:46 »
Misschien kan je hier ook meer mee met volgende oplossing, die daar werd besproken ... :

https://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=7&t=5495&start=15    --- zie laatste bericht

Succes.
Lukt het?

Groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 22.xx.

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2020/01/16, 09:46:07 »
Dit bleek inderdaad te kloppen. =D

Misschien kan je hier ook meer mee met volgende oplossing, die daar werd besproken ... :

https://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=7&t=5495&start=15    --- zie laatste bericht

Succes.
Lukt het?

Groet,
spievensterke.
... Kubuntu 24.04 ...