Dag allemaal,
Ik zal rustig al jullie reacties doorspitten. Hartelijk dank. Ik heb even de tijd nodig.

Ik heb dit weekend e.e.a. getest.
Ik had dacht ik 'grondig' Libre Office volledig verwijderd en daarna installeerde ik Open Office. Normaal lukte dit prima.
Nu liep ook Open Office compleet vast, zodra ik met opslaan ( naam wijzigen ) etc. bezig ging. Ook dit is vreemd, want normaal werkte dit prima.
Via 'Terminal' dacht ik alles compleet te hebben verwijderd, maar tot mijn verbazing bleek overal binnen Linux Mint nog Libre Office te zitten en ik kom er niet vanaf !
Het zit echt in alles !
Waar ik van schrok, is dat hij een map 'share' bleek te hebben aangemaakt en hier zat en zit een hele waslijst aan documenten / mappen van Libre Office in. Ook is er een lijst onder 'usr' etc.
Ik kom gewoon niet van deze documenten / mappen af. Ze stonden ook in Timeshift. Die heb ik wel verwijderd.
Hoe kan hij alles onder 'share' hebben geplaatst, terwijl ik nooit zo'n map heb aangemaakt ?
Ik wil helemaal geen zaken delen.
Mijn vragen:
- Hoe kom ik van al deze Libre Office data af ? Compleet.
- Het lijkt alsof Libre Office dus alles behalve veilig is en dat hij alles opslaat en deelt. Klopt mijn aanname wel ?
- Ik krijg de indruk dat Linux Mint alles zo voorgeprogrammeerd heeft m.b.t. Libre Office, dat het onmogelijk is om er helemaal vanaf te komen. Ook lijkt het alsof hij automatisch zaken deelt en dat ik ook hier niet vanaf kom.
- Is Linux Mint dan nog wel zo veilig ? Hetzelfde geldt voor Libre Office.
Ik wil dus alles opgeschoond hebben m.b.t. Libre Office en daarna wil ik testen met Open Office en/of een nieuwe installatie van Libre Office, maar het lijkt alsof ik er nooit vanaf kom.
Binnenkort stap ik denk ik over op de nieuwste versie van Linux Mint en/of ik pak de oudere versie ( die wel werkt ).
Ik wil niet meer naar Windows 10, maar als er niks anders opzit, dan moet het maar.
Ik wil zelf vrije keuze hebben in wat ik wel en niet wil delen en ik wil zaken installeren waar ik zelf voor kies. Niet zaken die ik 'opgedrongen' krijg en waar ik niet vanaf kan komen.
@Vanadium; Dank je wel. Ik ga eens kijken naar wat je hebt beschreven en of het mij ook lukt.

Het kan inderdaad aan de versie liggen van Linux Mint, omdat ik voorafgaand geen problemen had ( bij de oudere versie ).
Zoals ik reeds aangaf; de historie heb ik uitgeschakeld, maar toch blijft hij doorgaan..........
@Jenske; wat een pech en wat verdrietig. Ik hoop dat het nu wel is gelukt en dat je mijn reactie op jouw bericht nog hebt gelezen.
@Allemaal; Ik zal eens kijken naar al jullie reacties.
Ik weet echter niet of ik het qua kennis-niveau allemaal bij kan houden. Linux gebruik ik nog maar sinds een aantal jaren. Ubuntu zelf ken ik niet, maar ik wil het wel eens gaan proberen.
Dank jullie allemaal; het wordt mij allemaal iets teveel en het kost mij ook teveel tijd, dus hierdoor kan ik niet op alles reageren.