Maar ik geef toe: scripts zijn momenteel voor velen te onbekende materie. Hoewel ..... , er zijn er toch ook veel die verder staan dan de basics.
Er zijn er ook die enigszins bekend zijn met scripting en weten hoe lastig het kan worden, maar juist om die reden zich er niet mee bezig gaan houden.
Omdat het zo makkelijk nog niet is en je snel iets totaal vernachelt. Is dat dan dom of verstandig?
Ik ben er best wel in thuis, en toch nog steeds regelmatig onvoldoende. Respect voor wie er foutloos mee om kan gaan.
Btw, dit is niet OS afhankelijk, want man hoeveel ik er wel niet ken die zo ver klooiden dat niets meer fatsoenlijk werkte, en ik de boel weer eens mocht komen redden.
Ik heb het lang geleden al afgeleerd. Alles aanpassen naar allerhande wensen, weer fout gaan, tijd verspeeld, en weer helemaal van voren af aan kunnen beginnen.

Laat mijn Linux-en hier maar lekker core geinstalleerd en ongewijzigd zoals het bedoeld en gemaakt is draaien, zoals ik dat daarvoor ook al deed.
Hier draait alles behoorlijk stabiel en prima, en doet precies waar het voor gemaakt is en wij verwachten, en dat wil ik graag zo houden want heerlijk relaxed.