Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom is Ubuntu eigenlijk zo dom?  (gelezen 4447 keer)

DarkEra

• Gast
Re: Waarom is Ubuntu eigenlijk zo dom?
« Reactie #25 Gepost op: 2019/11/05, 20:59:38 »
Jammer dat een forum geen negeer of blokeer functie heeft....

Die is er wel Maik. :evil:

Ga naar je profiel.
Zet je muiswijzer op Profiel wijzigen (staat naast Profielinfo).
Dan krijg je een lijstje te zien met functies...
... en zie wat de onderste is .... Bewerk negeerlijst  =D

Volgens mij kom jij er met deze link ook.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists
Wel even doorklikken naar negeer =D want begint met vrienden.
Nice, dank je. Heb er direct gebruik van gemaakt.

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2019/11/05, 21:32:31 »
Nice, dank je. Heb er direct gebruik van gemaakt.
Me too. :)
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Theo71

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2019/11/05, 21:34:16 »
Ik moet er niet aan denken dat ubuntu alles voor mij gaat regelen met installeren.. Eenheids worsten like windows... NJET.
Met de GUI kan men ook (euh bijna) alles doen wat men met Linux zou willen.. dus waarom de CLI ?

Omdat je in sommige gevallen geen GUI nodig bent, dus waarom zou je het dan gebruiken? :)

Maar goed voor Jos nog een uitleg, met Linux ben je gewoon zelf baas over je systeem. Ik heb in het verleden voor een andere linux distributie installatiescripts geschreven. Je hebt voor bepaalde programma's verplichte benodigdheden en daarnaast nog eventuele opties, die kun je installeren maar hoeft niet. Nu heb ik al een poosje niet gekeken in Synaptic, maar de laatste keer dat ik keek zit daar ook een tabblaadje waar je het ook kunt zien bij een pakket. En wanneer je naar de internetsite gaat van een bepaald pakketje kun je vaak ook zien welke benodigdheden gevraagd worden qua software (en de evt. opties). En als je dan naar het tabblaadje gaat in synaptic kun je zien of deze dan ook in het lijstje staan, staat er nog meer aangevinkt waar jij de behoefte of nut niet van ziet kun je ze evt. uitvinken.

« Reactie #28 Gepost op: 2019/11/05, 21:35:22 »
Ieder computer systeem is dom.
Zonder opdracht doet computer niks, snap echt niet bedoeling van TS zo als andere topics .
Die totaal geen meerwaarde hebben aan Linux.enkel wa zatte zever zeggen ze bij ons :)
In vorig leven was ik ook admin/moderator ja zulke topics ja die hadden heel kort leven hoor.
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #29 Gepost op: 2019/11/05, 22:19:29 »
Zeg Joshua,

Waarom zouden we dit eigenlijk vertellen? Want dat is vast weer te ingewikkeld of de weerstand tegen alles wat terminal heet steekt de kop op.

Het is trouwens niet eens een script. Gewoon de opdrachten met een spatie er tussen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2019/11/05, 22:42:31 »
Zeg Joshua,

/////  Gewoon de opdrachten met een spatie er tussen.

Just

Inderdaad, maar ik heb niet gezegd dat Ubuntu een dom systeem is ..... trouwens met scripts kan je al behoorlijk veel doen in je systeem, maar soms ook in het Softwarecentrum bij de experimentele shell uitbreidingen (kan crashen lol ) wat ik denk dat de toekomst is voor ontwikkelaars etc. Maar eerst Jos overtuigen dat een ontwikkeling van een omgeving nooit echt ten einde is.  En ook ergens dat hij ooit moet leren of weten hoe je scriptjes kan maken in Ubuntu voor veel voorkomende installaties van apps.

Misschien moet hij eens op Launchpad 'de domme dingen' melden als zijnde een bug ; maar dat mag hij echt alleen doen.  =D
« Laatst bewerkt op: 2019/11/05, 22:49:30 door Joshua Orbit »

Offline jos34

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2019/11/06, 14:48:24 »
En anders mag je het in ieder geval voor jezelf aanpassen toch? (in tegenstelling tot Windows ben je wel de baas over de software?)

Ja dat klopt. En dat is ook gewoon mogelijk.
Kijk bv maar eens in je /lib directory.

Veel plezier met alles aanpassen. :thumbsup:

(zal wel weer een zeurtopic opleveren omdat ie alles vernachelt heeft en niks meer werkt  =D =D =D )

Maar nietg zomaar met aanpassing herdistribueren toch? (ivm. copyright, want dat zit wel op  Ubuntu toch?)

« Reactie #32 Gepost op: 2019/11/07, 16:00:08 »
Maar ik geef toe: scripts zijn momenteel voor velen te onbekende materie. Hoewel ..... , er zijn er toch ook veel die verder staan dan de basics.

Er zijn er ook die enigszins bekend zijn met scripting en weten hoe lastig het kan worden, maar juist om die reden zich er niet mee bezig gaan houden.
Omdat het zo makkelijk nog niet is en je snel iets totaal vernachelt. Is dat dan dom of verstandig?
Ik ben er best wel in thuis, en toch nog steeds regelmatig onvoldoende. Respect voor wie er foutloos mee om kan gaan.

Btw, dit is niet OS afhankelijk, want man hoeveel ik er wel niet ken die zo ver klooiden dat niets meer fatsoenlijk werkte, en ik de boel weer eens mocht komen redden.

Ik heb het lang geleden al afgeleerd. Alles aanpassen naar allerhande wensen, weer fout gaan, tijd verspeeld, en weer helemaal van voren af aan kunnen beginnen.  :|
Laat mijn Linux-en hier maar lekker core geinstalleerd en ongewijzigd zoals het bedoeld en gemaakt is draaien, zoals ik dat daarvoor ook al deed.
Hier draait alles behoorlijk stabiel en prima, en doet precies waar het voor gemaakt is en wij verwachten, en dat wil ik graag zo houden want heerlijk relaxed. 8-)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #33 Gepost op: 2019/11/07, 17:43:02 »
Jammer dat een forum geen negeer of blokeer functie heeft....
Die is er wel Maik. :evil:
Ga naar je profiel.
Zet je muiswijzer op Profiel wijzigen (staat naast Profielinfo).
Dan krijg je een lijstje te zien met functies...
... en zie wat de onderste is .... Bewerk negeerlijst  =D
Volgens mij kom jij er met deze link ook.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists
Wel even doorklikken naar negeer =D want begint met vrienden.
Helaas; dat werkt alleen voor PM en mail....
@Ron: ik zou ook graag een 'Block posts van gebruiker J' knop willen...
Dit werkt ook trouwens:
Don't feed the Troll!

DarkEra

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2019/11/07, 18:06:11 »
Vuurvosje, de negeer functie geldt ook voor de posts van gebruiker:

« Reactie #35 Gepost op: 2019/11/07, 21:12:34 »
Don't feed the Troll!

Lastig ongedierte moet je bestrijden, toch?  =D
En leren de hand die ze voedt niet te bijten. ;) Een hond snapt dat zelfs wél. Die staat blijkbaar hoger dan een troll, met hoger IQ.

de negeer functie geldt ook voor de posts van gebruiker:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA prachtige afbeelding Maik :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2019/11/07, 21:17:11 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2019/11/07, 21:41:48 »
Briljant, die negeerlijst! Bedankt.

« Reactie #37 Gepost op: 2019/11/07, 21:43:59 »
Maar nietg zomaar met aanpassing herdistribueren toch? (ivm. copyright, want dat zit wel op  Ubuntu toch?)

Our intellectual property rights policy lets you use, modify and redistribute Ubuntu. It also outlines how you can use our trademarks, design assets and other copyrighted materials.
Met ons beleid voor intellectuele eigendomsrechten kunt u Ubuntu gebruiken, wijzigen en verspreiden. Het beschrijft ook hoe u onze handelsmerken, ontwerpelementen en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal kunt gebruiken.
https://ubuntu.com/legal/intellectual-property-policy
 ^-^

Het is trouwens niet eens een script. Gewoon de opdrachten met een spatie er tussen.
groet,
Just

Helemaal mee eens Just. Hoe dom moet iemand zijn om dat verschil niet eens te begrijpen.

Want dat is vast weer te ingewikkeld of de weerstand tegen alles wat terminal heet steekt de kop op.
trouwens met scripts kan je al behoorlijk veel doen in je systeem

Ja inderdaad.

En ik weet niet hoe het bij jullie verlopen is. Maar ik vond ook de dos prompt toch wel erg handig en baalde al flink toen deze in XP al ver uitgekleed was. Want ook onder win toen al kon je regelmatig niet doelmatig verder zonder de dos prompt. En zeker met soms erug lastige (nog onbekende) virussen of soms vreemde problemen was deze toch regelmatig echt onmisbaar.

Briljant, die negeerlijst! Bedankt.

Geen dank.  ^-^
En je moet eigenlijk Ron en SMF bedanken voor die functie.

Kun je deze reactie nog wel lezen??  =D
« Laatst bewerkt op: 2019/11/07, 22:07:59 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2019/11/08, 09:31:29 »
Citaat
Kun je deze reactie nog wel lezen?? 
Ja zeker wel! Tot jij ook structureel onzin gaat uitkramen; dan ga jij op OFF.   ;)

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2019/11/08, 10:16:40 »
Gun jos34 zijn eerste euforie van Ubuntu t.o.v. Windows ..... , uiteindelijk waren vele forumleden nu actueel ook zo in de begindagen van Lucid L. 10.04 LTS alweer een lange tijd geleden.

Negeerlijsten zijn volgens mij een beetje erg cru.

« Reactie #40 Gepost op: 2019/11/08, 11:40:10 »
@Maik;
Thanx, I stand corrected!

@Ron;
Is het mogelijk deze funktie uit te breiden tot: 'Negeer alle topics (kompleet) die gebruiker X start'?

« Reactie #41 Gepost op: 2019/11/08, 11:53:45 »
Ja zeker wel! Tot jij ook structureel onzin gaat uitkramen; dan ga jij op OFF.   ;)

Gelukkig. Ik dacht ik vraag het even, aangezien ik soms ook deels bewust niet zo serieus in het leven sta.  ^-^
Er is al meer dan genoeg serieuze sh!t in de wereld. =D (maar ik ga niet absurd belachelijk doen!)

Negeerlijsten zijn volgens mij een beetje erg cru.

Trollen zijn erger IMO. En iemand merkt het niet of hij nou genegeerd wordt of op een negeerlijst staat.
Voor mij geen negeerlijst. Ik maak het trollen liever lekker moeilijk in de hoop dat ze het afleren. :evil:
- I ♥ Linux -

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #42 Gepost op: 2019/11/08, 14:20:12 »
Is het mogelijk deze funktie uit te breiden tot: 'Negeer alle topics (kompleet) die gebruiker X start'?
Geen idee, ik ben geen admin, alleen moderator ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.