Nah ik heb altijd begrepen dat alles wat je van MS koopt nog steeds niet je eigendom is. 
Eigendom of niet, je hebt op zijn minst betaald voor het gebruiksrecht of het toebedeeld gekregen toen je die cd opgedrongen kreeg. Juridisch geen poot tussen te krijgen. Zij wilden maar wat graag dat je hun spul gebruikt(e).
En die streek (vrijgeven) flikken ze volgens mij nog niet zo lang, dus zit ik ver safe met oudere aangekochte versies.
Is het dan niet zo dat wat MS heeft vrijgegeven alleen in een windows omgeving mag worden toegepast?
Geen idee hoe dát precies juridisch in elkaar steekt, maar het lijkt me een zeer onredelijk vereiste.
1/ boeiend, dan slepen ze me voor de rechter voor zo'n wissewasje. In den minne schikken van onbenulligheden heeft voorkeur bij rechters.
2/ ik gebruik het toch niet. Lilleke letters.

Zat veul mooiere opties.
3/ gebruik hooguit omdat (zoals hier geopperd werd) anderen of zijzelf mij ertoe "dwingen" (zelf verstuur ik digitaal altijd in pdf, dus fixed)
Hoe ver moet dat dan gaan? Mogen mijn kids dan met mijn linux ook geen gebruik maken van office online? En weigert office lettertypes die niet van hen zijn?
STerker nog. Wat moet dat stickertje hier op mijn pc

, en die OS op die nieuwe pc waar ik linux op wil zetten?
De wet is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. En rechters nemen bij twijfelachtige argumenten burgers ook nog vaak in bescherming tegen "de grote jongens".
Zou wel een mooie zijn. Je mag alleen shell tanken als je mercedes rijdt, of bp alleen met bmw.