Mijn MSI U135 met Intel Atom N450 processor (1.66 GHz) en met 2 GB Ram loopt met enige regelmaat vast in de zin dat hij bevriest en er dan héél lang over doet om weer los te komen. Vaak bevriest alleen Firefox, maar soms alles.
Tips zijn welkom.
Ik heb als "vakantie-computertje" al jaren een Samsung N210 netbook met 2GB geheugen in gebruik. Dat is ook met een Atom
N450 processor, dus waarschijnlijk hetzelfde. Ik draai er al jaren de opeenvolgende Mint Mate versies op en wel de 32bit versies
, omdat die iets minder geheugen gebruiken, en heb nog nooit een vastloper gehad. Ik heb nu Mint Mate 17.3 er op staan, die is eigenlijk
verlopen. Ik zal (ooit?) wel eens een nieuwere versie er naast zetten en kijken of dat nog gaat (vast wel

)
Ik vraag me af of je niet een hardware-storing hebt. Heb je hem wel eens opengemaakt en van binnen schoongemaakt ? Heb je
de temperatuur in de kast wel eens in de gaten gehouden ? Kortom, maak hem eens open en maak hem schoon van binnen door hem
(voorzichtig!!!) te stofzuigen en daarna (!) nog een keer met zo'n spuitbus met lucht van de Action schoon te spuiten.
Verder heb ik ook na een paar jaar de harddisk (een 250 GB 2,5 inch) vervangen door de goedkoopste SSD van 128 GB, 250 GB heb ik
helemaal niet nodig. Die zijn er al voor een paar tientjes. Dat gaf ook een behoorlijke snelheidsboost.
Zo'n klein hard diskje heeft nl. ook niet het eeuwige leven.....
Ik heb trouwens mijn accu in conditie gehouden door hem (luchtdicht afgesloten) in de koelkast te bewaren en hem alleen in de
vakanties tevoorschijn te halen. Niet wegdoen dus !!!