Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice... Iconen weg  (gelezen 2038 keer)

OpenOffice... Iconen weg
« Gepost op: 2007/05/16, 07:11:26 »
Start gisteren mijn laptop op en alle icoontjes in OpenOffice zijn gewoon verdwenen... In Text, Rekenblad enzovvort.
De bovenkant blijft leeg. Weet iemand wat dit kan veroorzaken. Heb nogthans niets aan mijn instellingen gewijzigd.
Dank op voorhand.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Soul-Sing

• Lid
OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/16, 08:29:39 »
ik kan alleen maar zeggen dat ik het op de DAPPER versie ook een keer heb gehad. en er geen oplossing voor had, want ik ben toen =abiword= gaan gebruiken. het probleem is ook een paar maal hier op het forum gemeld.

Offline Jelle

• Lid
OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/16, 08:43:53 »
Ik had hetzelfde na de installatie van Feisty, toen ik mijn /home partitie gewoon onaangeraakt had gelaten. De knoppen stonder er wel, maar dan met tekst erin, bijvoorbeeld: afdrukvoorbeeld.

Later heb ik (niet om die reden) een nieuwe install gedaan, waarbij ik /home wel heb geformatteerd (en vanuit de backup alleen even .evolution en .firefox teruggezet). Daarna waren plots de icoontjes weer terug.

Je zou kunnen proberen de verborgen bestanden bij open office te vervangen door nieuwe, bijvoorbeeld door even een installatie te doen op een extra partitie (incl. home) en dan vanuit die home map de bestanden kopieren.

EDIT: je schrijft dat de bovenkant leeg blijft, daar had ik overheen gelezen. Zal dus wel niet hetzelfde probleem zijn als bij mij. Wat niet wegneemt dat je de voorgestelde oplossing wel kunt proberen, je weet nooit of het wellicht toch helpt.

OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/16, 09:04:00 »
Citaat van: leoquant
ik kan alleen maar zeggen dat ik het op de DAPPER versie ook een keer heb gehad. en er geen oplossing voor had, want ik ben toen =abiword= gaan gebruiken. het probleem is ook een paar maal hier op het forum gemeld.
Bedankt voor de uitleg.
Freddy

OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/16, 09:05:40 »
Citaat van: Jelle
Ik had hetzelfde na de installatie van Feisty, toen ik mijn /home partitie gewoon onaangeraakt had gelaten. De knoppen stonder er wel, maar dan met tekst erin, bijvoorbeeld: afdrukvoorbeeld.

Later heb ik (niet om die reden) een nieuwe install gedaan, waarbij ik /home wel heb geformatteerd (en vanuit de backup alleen even .evolution en .firefox teruggezet). Daarna waren plots de icoontjes weer terug.

Je zou kunnen proberen de verborgen bestanden bij open office te vervangen door nieuwe, bijvoorbeeld door even een installatie te doen op een extra partitie (incl. home) en dan vanuit die home map de bestanden kopieren.

EDIT: je schrijft dat de bovenkant leeg blijft, daar had ik overheen gelezen. Zal dus wel niet hetzelfde probleem zijn als bij mij. Wat niet wegneemt dat je de voorgestelde oplossing wel kunt proberen, je weet nooit of het wellicht toch helpt.
Ga van zodra ik kan jouw raad eens opvolgen. Helpt het niet dan hoor je het wel.
Bedankt voor de raad.
Freddy

OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/17, 10:28:13 »
Is gelukt, doch na een nieuwe install. Was niet meer goed te krijgen. En uren zitten prutsen is ook niets voor mij. Bedankt toch voor jullie reacties.
Freddy

Offline Ramana

• Lid
OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/17, 14:36:49 »
Er zijn twee twee bestanden voor Openoffice die van invloed zijn op de instellingen (en de iconen): een voor Ubuntu (Gnome: openoffice.org-gnome) en een voor Kubuntu (KDE: openoffice.org-kde). Is de verkeerde geinstallleerd dan zijn geen iconenen meer zichtbaar.

nikogawa

• Gast
OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/17, 16:47:58 »
Ik had hetzelfde probleem toen ik Tango iconen ging gebruiken.
Ik moest toen gewoon het pakket openoffice.org-style-tango installeren.
Misschien dat dit kan helpen.

OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/18, 08:40:01 »
Ik heb ondertussen de Koffice bij ons Monique uitgeprobeerd, nu we bijna op rust gaan, (t'is wel vroeg, maar... Laten het nu aan anderen over) Dit lijkt me wel een goed programma; Had het steeds over het hoofd gezien. Wie werkt daar mee ?
Denk eraan op de nieuwe pjoeter van Monique OOo af te vinken en de Office in Kubuntu te gebruiken, lijkt me meer iets voor alledag. Facturen zitten er zo wie zo in, en als ik Kunst doe als bijjob zal dit office progje wel voldoende zijn denk ik.
Freddy

CrazyCentaur

• Gast
OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/20, 13:45:04 »
Citaat van: nikogawa
Ik had hetzelfde probleem toen ik Tango iconen ging gebruiken.
Ik moest toen gewoon het pakket openoffice.org-style-tango installeren.
Misschien dat dit kan helpen.
Dat is inderdaad de reden. Ik heb dit bij twee computers meegemaakt, omdat ik de Tango-iconen zo mooi vind. Maar dan moet je voor OpenOffice inderdaad ook dat pakket installeren, anders krijg je geen iconen meer te zien.

OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/20, 14:24:52 »
Is ondertussen ok. Heb terug mijn iconen op OpenOffice. was inderdaad mijn  schuld, te vlug willen installen en niet op de pakket install gelet. dom van me... maar ja, wie niet doet niet mist nietwaar. We leren alledagen bij, goed maar.
Groeten,
Freddy

OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/12, 17:12:23 »
Kom misschien met een niet erg interressante vraag naar jullie toe, maar zit even in de knoei....
Ben momenteel een tekst aan het schrijven in OpenOffice.
Nu wil deze even controlen via afdrukvoorbeeld, maar het icoontje is niet actief "donker grijs.
Hoe kan ik deze activeren?
Vrouwen zijn niet curieus, maar weten graag alles!!!!!

Offline woteb

• Lid
OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/12, 17:22:10 »
Die icoontjes zijn heel makkelijk te (her)installeren.

In een terminal: sudo apt-get install openoffice.org-style-humanvoor Ubuntu, en sudo apt-get install openoffice.org-style-crystalvoor Kubuntu.

Wil je alles hebben: sudo apt-get install openoffice.org-style-*Die laatste optie is vooral interessant voor degenen die met bijv. Fluxbox of IceWM werken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

OpenOffice... Iconen weg
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/13, 01:30:32 »
Bedankt voor uw reactie en uitleg.
Gebruik Ubuntu.
Heb de code via de terminal ingevoerd en "het werkt". - Oef!!
Groetjes,
Vrouwen zijn niet curieus, maar weten graag alles!!!!!