Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux blijft leuk, met hardware  (gelezen 156 keer)

Offline partyrabbit

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Linux blijft leuk, met hardware
« Gepost op: 2018/11/08, 21:49:22 »
Deze wilde ik nog even kwijt uit de tijd dat het forum offline was.

Ik kon een camera kopen. Full HD. 30 fps.
Had alleen een 'klein probleempje' waarover ook veel op internet te vinden is. Hij blijkt gebruik te maken van een 'moeilijke codec'.  =D
Deze werden een paar jaar terug op cd'tje meegeleverd. Competible met w7, en waarschijnlijk ook nog wel met w8.
Maar je moest wel de software van de cd gebruiken, met met andere software correspondeert deze camera erg moeilijk door die betreffende 'moeilijke codec'.
En de software begon achterhaald te worden dus om de videorecorder dan aan de praat te krijgen 'is een hoop moeilijk gedoe' volgens een aantal forums daarover.

Toch maar gekocht voor een paar tientjes (omdat niemand hem wil door het codec gedoe) want daar kun je je geen bult aan vallen, EN ik had al een beetje achterhaald wat dan die 'moeilijke codec' was. Dat bleek de H.264 te zijn.

Nou, plug and play. Werkt OOTB met alle ubuntu video software. Kaaigoeie camera voor een prikkie. I ♥ Linux  =D
- I ♥ Linux -