Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox traag als dikke .......  (gelezen 4144 keer)

Offline carbon

• Lid
Re: Firefox traag als dikke .......
« Reactie #25 Gepost op: 2018/03/15, 06:15:54 »

Browsers zijn niet zwaar. Websites zijn zwaar. Daar veranderd de browserkeuze niks aan.

Nou das dan niet helemaal waar. Scrollend op facebook met FF en scrollend op facebook met antix-viewer zit wel degelijk verschil in CPU gebruik en traagheid/snelheid.

Dan blijft hoe dan ook altijd maar weer de vraag over waarom heb ik in de vrede 2,3GHz nodig voor een beetje scrollwerk?
Danzit je dus alweer snel tegen de maximale cpu grens, en dus maar weer een nieuwe snellere pc, maar met de steeds maar weer zwaardere systemen en browsers, hakkel je over 3 jaar weer tegen de grens van de cpu aan, en ben je dus qua snelheid geen drol opgeschoten.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/15, 09:34:02 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

« Reactie #26 Gepost op: 2018/03/15, 10:48:03 »
Nou das dan niet helemaal waar. Scrollend op facebook met FF en scrollend op facebook met antix-viewer zit wel degelijk verschil in CPU gebruik en traagheid/snelheid.
Alleen zo'n plaatje zegt ook niet veel want het gaat toch ook om de details. Wat heb je draaien en welke browser heeft de meeste toepassingen actief.
Ja de browser van Linux lite verbruikt ook geen drol, maar heeft dan ook stukken minder functionaliteiten. Appels en peren.

Dan blijft hoe dan ook altijd maar weer de vraag over waarom heb ik in de vrede 2,3GHz nodig voor een beetje scrollwerk?
Danzit je dus alweer snel tegen de maximale cpu grens, en dus maar weer een nieuwe snellere pc, maar met de steeds maar weer zwaardere systemen en browsers, hakkel je over 3 jaar weer tegen de grens van de cpu aan, en ben je dus qua snelheid geen drol opgeschoten.

Tjah, de techniek krabbelt ook voort. Iedereen weet dat de levensduur van een pc 4 jaar is en dan afgeschreven.
Je kunt nog steeds je brieven typen op een DX100 met win 3.11 er op (geprobeert, lukt) maar dan wordt je op andere gebieden vanzelf ingehaald (surfen gaat niet, want geen browser die html5 aan kan).

Ik blijf het vreemd vinden. Mijn pc heeft lagere specificaties dan jouwe en mijn geheugen en cpu wordt amper 40% belast waarvan  nog geen 20 % browser, waarvan dan weer het meeste de websites.
En er staat hier zelfs nog een pc te draaien met nog lagere specificaties en die draait ook prima (net zo snel als de Ubuntu pc door Lubuntu).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline carbon

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2018/03/15, 13:09:14 »
Is natuurlijk ook weer zo.  We moeten met de tijd me, maar als je alleen maar wat aan het browseren bent is een zware browser niet nodig, dan volstaat Qupzilla, gelijkwardig an antix-viewer.

Hier de ps_mem.py stats oningelocht op dit forum

141.2 MiB +  33.3 MiB = 174.5 MiB   firefox-esr

62.0 MiB +  10.0 MiB =  72.0 MiB   antix-viewer

Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

« Reactie #28 Gepost op: 2018/03/15, 14:09:15 »

Ja maar kom. Je hebt vier gig ram. Wat maakt die 100mb dan uit? Zeker als je alleen maar aan het surfen bent? Die 100mb (zelfs 175mb totaal) op 4 gig is niks.
Die 100mb verschil zou de boel niet moeten vertragen. Dan is er toch echt iets anders aan de hand, en zit het echt niet in je browser.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline carbon

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2018/03/15, 14:40:40 »
Er is niets aan de hand hoor (ik scrollde ook wel heel snel met de spatie knop ingedrukt gehouden), FF doet het ook wel snel, maar als je FF niet nodig hebt omdat je geen add ons gebruikt en gekkigheden, kun je beter een browser gebruiken die veel lichter is en veel sneller is dan FF.  Dat is wat ik nu de hele tijd bedoel. Heb ik het nog niet eens over de opstart snelheid.

Zo laat ik het er even bij  . .

« Reactie #30 Gepost op: 2018/03/15, 15:15:26 »
Er is niets aan de hand hoor (ik scrollde ook wel heel snel met de spatie knop ingedrukt gehouden), FF doet het ook wel snel, maar als je FF niet nodig hebt omdat je geen add ons gebruikt en gekkigheden, kun je beter een browser gebruiken die veel lichter is en veel sneller is dan FF.  Dat is wat ik nu de hele tijd bedoel. Heb ik het nog niet eens over de opstart snelheid.

Zo laat ik het er even bij  . .

Ok. Ik dacht te lezen dat je er juist wel last van had.  ^-^

De laatste tijd krijg ik steeds meer last van een trage Firefox zal eerst de specs van mijn computer laten zien.
- I ♥ Linux -

Offline Tom

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2018/03/15, 16:10:14 »
Is natuurlijk ook weer zo.  We moeten met de tijd me, maar als je alleen maar wat aan het browseren bent is een zware browser niet nodig, dan volstaat Qupzilla, gelijkwardig an antix-viewer.

Qupzilla is inderdaad een lichte en snelle Browser en werkt met Duck Duck Go ! simpel en effectief .

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline rico70

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2018/03/15, 19:48:11 »
Tjah, de techniek krabbelt ook voort. Iedereen weet dat de levensduur van een pc 4 jaar is en dan afgeschreven.
Tja en dat klopt dus niet. De economische levensduur van bv een PC als je een bedrijf hebt is 3 jaar, kan je navragen bij de belastingdienst.Na 3 jaar mag je weer een PC kopen met alle voordelen zoals BTW aftrek.
Een PC gaatin werkelijkheid veel langer mee dan 3 jaar.

« Reactie #33 Gepost op: 2018/03/16, 13:49:10 »
Tja en dat klopt dus niet. De economische levensduur van bv een PC als je een bedrijf hebt is 3 jaar, kan je navragen bij de belastingdienst.Na 3 jaar mag je weer een PC kopen met alle voordelen zoals BTW aftrek.
Een PC gaatin werkelijkheid veel langer mee dan 3 jaar.

Klopt. Ik hang nog vast in de tijd dat het vier jaar was. Ik word ook ouder.  :(
En" hij gaat langer mee dan 3 jaar" .... Laat dat "veel" maar weg. Na een jaartje of 6-8 ben je toch wel ver uitgewerkt (zonder linux dan).
Technisch gaat hij inderdaad nog fiks langer mee. Heb nog een laptop van bijna 20 jaar oud liggen en die "doet het ook nog" Maar je kunt er nog amper iets mee. In mijn termen "gaat hij dan niet meer mee".
- I ♥ Linux -

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2018/03/16, 14:57:12 »
Na een jaartje of 6-8 ben je toch wel ver uitgewerkt (zonder linux dan).
Technisch gaat hij inderdaad nog fiks langer mee. Heb nog een laptop van bijna 20 jaar oud liggen en die "doet het ook nog" Maar je kunt er nog amper iets mee. In mijn termen "gaat hij dan niet meer mee".
Hier nog een Packerd Bell uit 2008 van oud collega met Xubuntu, Mint Xfce en Mint Mate. Die wilde hem op de schroot gooien. in Linux draait er alles nog op. Wil er voor proef Ubuntu 16.04 opzetten =D.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)