Nou das dan niet helemaal waar. Scrollend op facebook met FF en scrollend op facebook met antix-viewer zit wel degelijk verschil in CPU gebruik en traagheid/snelheid.
Alleen zo'n plaatje zegt ook niet veel want het gaat toch ook om de details. Wat heb je draaien en welke browser heeft de meeste toepassingen actief.
Ja de browser van Linux lite verbruikt ook geen drol, maar heeft dan ook stukken minder functionaliteiten. Appels en peren.
Dan blijft hoe dan ook altijd maar weer de vraag over waarom heb ik in de vrede 2,3GHz nodig voor een beetje scrollwerk?
Danzit je dus alweer snel tegen de maximale cpu grens, en dus maar weer een nieuwe snellere pc, maar met de steeds maar weer zwaardere systemen en browsers, hakkel je over 3 jaar weer tegen de grens van de cpu aan, en ben je dus qua snelheid geen drol opgeschoten.
Tjah, de techniek krabbelt ook voort. Iedereen weet dat de levensduur van een pc 4 jaar is en dan afgeschreven.
Je kunt nog steeds je brieven typen op een DX100 met win 3.11 er op (geprobeert, lukt) maar dan wordt je op andere gebieden vanzelf ingehaald (surfen gaat niet, want geen browser die html5 aan kan).
Ik blijf het vreemd vinden. Mijn pc heeft lagere specificaties dan jouwe en mijn geheugen en cpu wordt amper 40% belast waarvan nog geen 20 % browser, waarvan dan weer het meeste de websites.
En er staat hier zelfs nog een pc te draaien met nog lagere specificaties en die draait ook prima (net zo snel als de Ubuntu pc door Lubuntu).