Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software voor tv programma's op te nemen  (gelezen 2893 keer)

Offline patrick

• Lid
software voor tv programma's op te nemen
« Gepost op: 2007/05/07, 19:48:48 »
Is er goede software om een tv programma op te nemen.
Bij windows gebruik ik dscaler is er voor linux ook iets in diene aard
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/07, 20:01:01 »
met gtkrecordmydesktop kun je ook tv op je computer opnemen denk ik.( hoop ik) ben zelf nog een beetje aan het experimenteren.....(met opnemen van beryl effecten voor vrienden)

Offline patrick

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/07, 20:06:39 »
jongens wat is het in linux toch moeilijk om een beetje goede en simpele software te vinden.
Zoals ik al zei voor windows zijn er zovele pakketten te vinden zoals dscaler simpel en goed in gebruik.
Waarom is er zo geen software voor linux, ofwel zijn ze zeer gebruiksonvriendelijk.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.

« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/08, 10:41:42 »
Citaat van: patrom
jongens wat is het in linux toch moeilijk om een beetje goede en simpele software te vinden.
Zoals ik al zei voor windows zijn er zovele pakketten te vinden zoals dscaler simpel en goed in gebruik.
Waarom is er zo geen software voor linux, ofwel zijn ze zeer gebruiksonvriendelijk.
Wat dat opnemen met tv betreft geef ik je helemaal gelijk baal er ook van..
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Didius

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/08, 11:06:52 »
Misschien is Istanbul samen met TVtime iets?

Met TVtime afspelen en opnemen met Istanbul?
(Istanbul zit in synaptic)

Om een herinnering te krijgen kan je de gnome-applet OnTV installeren vanuit synaptic. Deze dan toevoegen aan je gnome werkbalk.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/08, 11:17:18 »
Waarom is er geen software voor linux
Je zou je ook kunnen afvragen hoe het komt dat zoveel aan besturingssysteem en end-users software niets kost. Ik vind ook nog lang niet alles perfect, maar nederigheid en dankbaarheid past ons beter dan mopperen denk ik, vooral omdat we er geen cent voor hebben betaald. Er wordt aan gewerkt. Keulen en Aken zijn niet in één dag gebouwd. Er is ook nog Windows Vista voor degenen die iets anders willen. Sorry maar ik baal een beetje van die zeurders.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/08, 11:20:38 »
@mcgyver
laten we gewoon zoeken naar oplossingen als die er zijn. en als ze er niet zijn, is dat gewoon een feitelijke constatering. :)

maar er is zoveel mogelijk in linux.!

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/08, 11:35:58 »
Ik erken dat er niet altijd een antwoord is, ik heb geen probleem als dat geconstateerd wordt. Ik heb wel problemen met attitudes soms. Sommige mensen stellen zich "Depending but demanding" op. Mischien moet ik gewoon zeggen dat de software er nog niet is omdat je het zelf nog niet hebt geschreven.

Offline Didius

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/08, 11:42:14 »
Ik begrijp de frustraties soms wel. Op beurzen vertellen we dat Ubuntu klaar is voor de eindgebruiker. Terwijl dit op sommige vlakken nog niet helemaal klaar is.
Mensen willen wel overschakelen, en vinden ubuntu wel beter. Maar het ontbreken van software is soms zoo vervelend... Die twee tegenstrijdigheden zorgen voor frustraties.

Het enige wat we daarop kunnen zeggen is dat we moeten wachten. Iets wat natuurlijk niet tof is...

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/08, 12:00:53 »
Ja, okay, maar neem dan niet zo een eisende houding aan alsof je ervoor hebt betaald en geen waar voor je geld hebt gekregen. Niet tegen jou natuurlijk, in het algemeen. (I rest my case)

Offline patrick

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/08, 14:11:02 »
zoals Didius al zei
Op beurzen vertellen we dat Ubuntu klaar is voor de eindgebruiker. Terwijl dit op sommige vlakken nog niet helemaal klaar is.
Mensen willen wel overschakelen, en vinden ubuntu wel beter. Maar het ontbreken van software is soms zoo vervelend... Die twee tegenstrijdigheden zorgen voor frustraties

Ik breek zeker linux niet af want ik vind het een prachtsysteem, veel beter dan windows, ikzelf heb een dualboot van xp en ubuntu 7.04 en ik werk meer met ubuntu dan met xp maar zoals ik al had aangehaald zijn er voor de meeste gebruikers die weinig afweten van een pc te veel problemen zoals vb tv programma's opnemen,dvd's kopieeren ,games dat zijn allemaal dingen die onder windows redelijk simpel zijn maar in linux veel interactie van de gebruiker vragen, meestal het terminal venster en de commando's.
Ik zou heel graag windows van mijn pc gooien maar ik heb het nog te dikwijls nodig voor die bepaalde dingen. Volgens ik hier veel lees hebben de meesten hier allemaal een dualboot waarom is dat. Waarschijnlijk om dezelfde redenen die ikzelf ondevindt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/08, 14:24:40 »
Ik zou heel graag windows van mijn pc gooien maar ik heb het nog te dikwijls nodig voor die bepaalde dingen. Volgens ik hier veel lees hebben de meesten hier allemaal een dualboot waarom is dat. Waarschijnlijk om dezelfde redenen die ikzelf ondevindt.
Af en toe is Windows gewoon handig. Waarom zou je afstand doen van je tweevoudige (of meervoudige) opstart? Zolang als je W. maar niet verbindt met het internet (uitgeschakelde netwerkverbinding), is het best een handig ding, zo af en toe.

Over een paar jaar hebben we W. helemaal niet meer nodig, verwacht ik. Maar zover zijn we nog niet. En dat is ook niet erg. Ruimte zat op de harde schijf: bij mij staan er zeven besturingssystemen op, waarvan zes Linux ... :-)

Groet, Pjotr.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/08, 14:34:14 »
Vergis je niet. Ik ben niet roomser dan de paus. Ook ik heb een dual boot, maar dat was voor mij niet de issue. Maar ik zei al, I rest my case.

Offline Didius

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/08, 14:38:47 »
Hier ook nog altijd een dual boot, maar  binnekort verwijder ik mijn windows partitie. Herstarten in een ander OS duurt gewoon te lang.
Mijn benodigde windows applicaties draai ik nu gewoon in mijn VirtualBox.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/08, 21:40:00 »
dus als ik het goed begrijp is er voor linux nog geen goed pakket beschikbaar om tv te kijken en op te nemen.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/08, 22:18:32 »
nee, er zijn wel, maar je moet nog een beetje er aan klungelen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/08, 22:25:22 »
Is Myththv niks?
http://www.mythtv.org/
Hiermee kan je volgens mij ook tv kijken en opnemen enz.
Op de (engelse) wiki is wel een goede handleiding te vinden.

GerardS

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 2007/06/02, 17:31:08 »
Citaat van: pjotr123
Af en toe is Windows gewoon handig. Waarom zou je afstand doen van je tweevoudige (of meervoudige) opstart? Zolang als je W. maar niet verbindt met het internet (uitgeschakelde netwerkverbinding), is het best een handig ding, zo af en toe.

Over een paar jaar hebben we W. helemaal niet meer nodig, verwacht ik. Maar zover zijn we nog niet. En dat is ook niet erg. Ruimte zat op de harde schijf: bij mij staan er zeven besturingssystemen op, waarvan zes Linux ... :-)

Groet, Pjotr.
Zo werk ik ook, en ok!
Gerard