Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UNKNOWN_TYPE bij openen topic  (gelezen 9536 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: UNKNOWN_TYPE bij openen topic
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/09, 04:26:56 »
Wellicht wat overbodig, maar in IE7 op XP zie ik het ook niet.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/09, 08:41:02 »
Mozilla Firefox 7.0.1 onder Ubuntu 11.10. Stappen:
  • Hoofdpagina;
  • Offtopic;
  • Maak nieuw topic aan.

Error! ;)
Toch maar eens uitgeprobeerd in Virtualbox :)
Precies dezelfde opstelling (64 bit, heb jij dat ook?) en ik zie geen error.
Edit: ook in de 32-bits variant gaat alles goed.

Heb je misschien wat developer tools of andere plugins geïnstalleerd?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/09, 09:38:28 door Johan van Dijk »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/09, 10:06:10 »
Ook met de standaard Chromium uit het softwarecentrum op 11.10 geen problemen.

Voor de mensen die de fout tegenkomen:

• Beschrijf zo duidelijk mogelijk wat je deed toen de fout gebeurde. Denk ook aan de stappen die je ervoor deed.
  • Komt de fout vaker voor? Altijd, af en toe? Is er iets dat je kan doen om de fout te 'triggeren'?
  • Is het in alle forumonderdelen? Gebeurt het alleen als je een bericht plaatst of ook bij andere acties?
  • Probeer het eens met een leeg profiel van je browser, dus zonder aangepaste instellingen of extensies. Gebeurt het dan nog steeds?

Beginnen met een schone browser:
Sluit als eerste je huidige browser helemaal af.
Daarna in een terminalvenster de volgende opdracht uitvoeren.

Chromium:
chromium-browser --temp-profile
Firefox:
firefox -safe-modeOf eventueel:
firefox -ProfileManagerMet de laatste kan je een nieuw profiel aanmaken.

« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/09, 11:22:36 »
De string "UNKNOWN_TYPE" komt trouwens niet voor in de SMF code en ook Google geeft niks nuttigs terug.

« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/09, 12:42:56 »
Ik heb het geprobeerd in 4 verschillende browsers, waaronder ook schone. Echter, het probleem doet zich nog steeds voor. De fout gebeurt bij het openen van een nieuw topic. I.p.v. een lege topictitel staat er dan UNKNOWN_TYPE en als je mouseovert, zie je die foutmelding uit het screenshot. Het komt voor in alle forumonderdelen en gebeurt sinds gisteren. Het gebeurt alleen bij het openen van een nieuw topic of bij reageren op een topic via Antwoorden i.p.v. Snel beantwoorden.
Het gebeurt in zowel schone als niet-schone browsers.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/09, 13:31:12 »
Als ik die foutmelding zo bekijk ('NO_SERVER_DATA' en 'formulierondertekening'), krijg ik meer de indruk dat er iets misgaat bij aanmelding en certificering. Heb je soms je firewall wat te streng ingesteld o.i.d.?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/09, 14:41:23 »
Gebeurt het iedere keer als je een nieuw topic opent of een antwoord schrijft?

Ook in de Apache logs op de server zie ik geen foutmeldingen bij jouw IP adressen, Vistaus.

« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/09, 14:43:48 »
Alles wat ik via Google tegenkom heeft te maken met Chrome/Chromium, nergens iets te vinden over Firefox of andere browsers. De waarden "UNKNOWN_TYPE" en "NO_SERVER_DATA" zijn ook terug te vinden in de broncode van Chromium.

Ik heb ook een bugmelding gevonden: https://github.com/jzaefferer/jquery-validation/issues/243

« Reactie #34 Gepost op: 2011/11/09, 17:55:27 »
@Bloom: Ja, ook op mijn schoollaptop gebeurt het in zowel Chromium als Opera.
@Johan: Ja, het gebeurt iedere keer bij openen van een nieuw topic of antwoord schrijven via de 'ANTWOORD'-knop.
@Nun: Maar toch gebeurt het dus in andere browsers ook.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2011/11/09, 21:00:34 »
Heb geluk ,krijg dat dus niet (FF).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #36 Gepost op: 2011/11/10, 00:54:27 »
Als ik die foutmelding zo bekijk ('NO_SERVER_DATA' en 'formulierondertekening'), krijg ik meer de indruk dat er iets misgaat bij aanmelding en certificering. Heb je soms je firewall wat te streng ingesteld o.i.d.?

Nope, ik heb geen firewall draaien. Of draait er wel 1? Nuja, laat ik het zo zeggen: als ufw al draait, dan heb ik in ieder geval niks aan de instellingen van ufw veranderd.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #37 Gepost op: 2011/11/10, 04:19:53 »
Na even Googlen op wat termen uit de melding die je ziet lijkt het erop dat het te maken heeft met de functie om bepaalde velden automatisch in te vullen. Die functie zit in je browser en kan zelf je naam, e-mail en dat soort dingen invullen als je dat wil.
Source code van Chromium: http://src.chromium.org/svn/trunk/src/chrome/browser/autofill/autofill_type.cc

Waarom je dezelfde meldingen bij andere browsers ziet is daarmee alleen nog niet opgelost, tenzij die toevallig ook gebruik maken van ongeveer dezelfde code.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #38 Gepost op: 2011/11/10, 04:58:21 »
Wat verder graven in de logs levert op dat je eigenlijk alleen regelmatig opnieuw inlogt met Opera.
Met andere browsers (Qupzilla, Firefox, Chrome en een tabletbrowser) bezoek je het forum en ben je automatisch al ingelogd, in ieder geval al sinds de 6e zie ik in de logs.
Heb je de profielen van alle browsers wel geleegd zoals we vroegen?

« Reactie #39 Gepost op: 2011/11/10, 10:32:37 »
Ja, ik heb die profielen wel geleegd ja op die van FF na, want die gebruik nauwelijks; ik gebruikte FF alleen even op dit forum om te testen of die foutmelding daar ook is.
Daarbij weet ik niet hoe jij ziet dat ik al automatisch ingelogd ben want in FF moest ik toch echt handmatig inloggen omdat ik daar geen automatische inlog aan heb staan. QupZilla ook want die heb ik een schoon profiel gegeven, dus alle ww's enzo waren weg uit het geheugen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #40 Gepost op: 2011/11/10, 10:45:50 »
Daarbij weet ik niet hoe jij ziet dat ik al automatisch ingelogd ben ...
Door in de accesslogs te zoeken op jouw IP adressen en te zien wanneer die de loginpagina GET-ten of POST-en.
zgrep 127.0.0.1 accesslogs*.gz |grep login
Zoiets dus, in pseudocode.
Dan krijg je als resultaat een berg regels als het goed is.
logbestand.gz:[IP ADRES} - - [08/Nov/2011:15:32:34 +0100] "GET /login/?PHPSESSID=knip HTTP/1.1" 200 3546 "http://forum.ubuntu-nl.org/" "Opera/9.80 (X11; Linux i686; U; nl) Presto/2.10.228 Version/11.60"
Zoiets dus.

Als je niet hoeft in te loggen op het forum, dan gebeurt dat via cookies en heb je dus niet je profiel helemaal leeggemaakt en kan het nog steeds aan je eigen instellingen liggen.

« Reactie #41 Gepost op: 2011/11/10, 11:00:19 »
Leuk omdat zinnetje te citeren, maar het ging mij voornamelijk om wat ik achter dat zinnetje schreef.
Nuja, wel een leuk lesje aangaande logs in ieder geval :)

Maar ik heb wel degelijk profielen leeggemaakt, behalve dus in Firefox. Maar in de andere 3 browsers met lege profielen gebeurt het dus wel. Ook op mijn schoollaptop in een verse installatie van Opera (had Opera er nog niet op staan sinds installatie van 11.10).

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #42 Gepost op: 2011/11/10, 15:59:35 »
Kun je dat "UNKNOWN_TYPE" niet gewoon weghalen?

« Reactie #43 Gepost op: 2011/11/10, 17:33:39 »
Ja, dat kan ik wel weghalen. Maar het hoort er niet te staan en ik zou dus graag willen weten hoe het nu komt :)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2011/11/11, 10:10:42 »
Vistaus is een "good old" screenshot ook mogelijk van de meldingen?

« Reactie #45 Gepost op: 2011/11/11, 10:30:00 »

Die had ik toch gemaakt, zie eerste post ;) Of bedoel je een andere?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2011/11/11, 15:33:38 »

Die had ik toch gemaakt, zie eerste post ;) Of bedoel je een andere?

Er iets mis met me, want ik zie geen screenshot hier....

« Reactie #47 Gepost op: 2011/11/11, 15:46:18 »
Ik ervaar sinds gisteravond de bug niet meer. Heel vreemd, ook al is waarschijnlijk niet te wijten aan iets van het forum.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #48 Gepost op: 2011/11/11, 17:30:15 »
Voor zover ik weet is er ook niks veranderd aan het forum. We zijn gisteren wel bezig geweest met andere dingen, maar ik ben zelf niet bezig geweest met de foruminstellingen. Van de anderen heb ik daar ook niks van gehoord.

Mocht je het nog wel een keer tegenkomen, sla dan de broncode van de pagina op en mail die even. (rechtsklikken, view page source oid). Hopelijk zien we dan beter wat er precies aan de hand is.

« Reactie #49 Gepost op: 2011/11/11, 17:53:59 »
Is goed.