Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Discussie welke browser in Ubuntu  (gelezen 22621 keer)

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Discussie welke browser in Ubuntu
« Reactie #75 Gepost op: 2010/10/19, 07:43:02 »
Wat ik hier lees is een keuzeoptie NA installatie. Wat nu als er VOOR de installatie al keuzes zijn gemaakt? Ik meende dat bij Suse en Mandriva tijdens de installatieprocedure bepaalde keuzes te maken zijn. Ik denk dat dit beter voldoet aan een ieders wens. Tijdens de installatie opgeven wat je wel/niet wilt hebben. Wil je Vlc ipv. Totem? Tijdens de installatieprocedure de een uitvinken en de ander aanvinken. Klaar! Wil je Thunderbird ipv. Evolution? Idem dito. Zo maak je op voorhand je eigen keuzes en niet naderhand. En toch, het mooiste keuzemenu is toch wel het Softwarecentrum. En wat kost het nou om in synaptic datgene te verwijderen en te selecteren wat je wel/niet nodig hebt?

Ik ben van mening dat we heel erg vrij zijn in welke software we wel/niet willen. Voor alles zijn er genoeg alternatieven die zelfs in de repositories aangeboden wordt.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/19, 09:00:56 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

« Reactie #76 Gepost op: 2010/10/19, 17:09:48 »
hey allemaal! Ik heb wel iets 'ontdekt' bij de Chromium browser; je kan met enkele simpele muisklikken je opgeslagen paswoorden (van diverse forums , hotmail enz) achterhalen. Dwz dat Chromium het opgeslagen paswoord visueel laat zien. Op zich is dit niet erg natuurlijk, maar als het public computer is tja dan is dat toch een minpuntje denk ik.
Toch een héél leuke browser, maar misschien door die optie niet geschikt om als standaard mee te leveren.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #77 Gepost op: 2010/10/19, 17:16:14 »
Dat geldt dan ook voor Firefox.

« Reactie #78 Gepost op: 2010/10/19, 17:16:50 »
hey allemaal! Ik heb wel iets 'ontdekt' bij de Chromium browser; je kan met enkele simpele muisklikken je opgeslagen paswoorden (van diverse forums , hotmail enz) achterhalen. Dwz dat Chromium het opgeslagen paswoord visueel laat zien. Op zich is dit niet erg natuurlijk, maar als het public computer is tja dan is dat toch een minpuntje denk ik.
Toch een héél leuke browser, maar misschien door die optie niet geschikt om als standaard mee te leveren.

je moet al redelijk dom/verstrooit zijn paswoorden op publike computers op te slaan

maar bij firefox zijn deze ook simpel te achterhalen bewerken-voorkeuren-beveiliging-opgeslagen wchtwoorden (dan heb je daar een knop in het venster met toon wachtwoort , klik je er op wordt gevraagt of je die wil tonen , klik ja en daar zijn ze (ook))

edit: johan van dijk was me voor

Offline Tom

• Lid
« Reactie #79 Gepost op: 2010/10/19, 17:19:14 »
Maar die kun je beveiligen met een WW.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #80 Gepost op: 2010/10/19, 17:35:04 »
Maar die kun je beveiligen met een WW.
en in chromium/chrome is dit (nog) niet mogelijk dat is waar dacht van wel maar nu nog eens gekeken
(maar voor de mensen aan mijn wachtwoord van mijn browser(s) kunnen moeten ze al die van mijn pc hebben en de vraag is altijd hoeveel moeite/tijd/geld is het wachtwoord (en de info erachter) waard ?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #81 Gepost op: 2010/10/19, 17:39:56 »
Op een openbare computer zijn je wachtwoorden nooit veilig.
Wie weet wat er allemaal aan rotzooi op die computer staat. Virussen, keyloggers, een foute systeembeheerder die alle toetsaanslagen logt, enz.