Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [irc meeting] Voorstel nieuwe werkwijze modereren forum.  (gelezen 24308 keer)

Re: [irc meeting] Voorstel nieuwe werkwijze modereren forum.
« Reactie #100 Gepost op: 2009/12/29, 22:10:07 »
offtopic:

Ondanks alle belastingregelingen wordt nog steeds belasting ontdoken, maar dit ter zijde.

En met de huidige aantasting van de "privacy" in Zwitserland (het bankgeheim) wordt dat al weer een stukje minder. :)

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2009/12/29, 22:14:28 »
En met de huidige aantasting van de "privacy" in Zwitserland (het bankgeheim) wordt dat al weer een stukje minder. :)

Waarom denk je dat ik zo om te verrekken ben?

Wat is vrije software?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #102 Gepost op: 2009/12/29, 22:46:36 »
Met bureaucratisering is overigens nog nooit een probleem opgelost.

Als bovenstaande niet was kon U later achter Uw pensioen fluiten , of U kreeg te weinig etc.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2009/12/29, 23:06:44 »
Nog even wat anders de mods hebben toch otrs zodat alle waarschuwingen via mail bij de mods komen.
Het systeem werkt iets anders, maar het is inderdaad zo dat de mods alle mails kunnen bekijken (zoals waarschuwingen) die er verstuurd zijn. Overzicht is hierin echter ver te zoeken. Het zogenaamde "dossier" is dan ook niets anders dan het  even overzichtelijk in een tabelletje zetten als een gebruiker een waarschuwing of ban krijgt.

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2009/12/29, 23:08:51 »
Ach Wanda,

Wat dat pensioen betreft. Dat moet ik nog maar eens afwachten. Wat ik vermoed is dat de administratie van al wat ik heb ingelegd een kapitaal gekost heeft en ook nog eens economie-gevoelig is. Als ik zo eens naar het paleis kijk waar mijn pensioenfonds in gevestigd is en naar al die mannen in pakken en stropdassen die daar in en uit gaan .... ja, ja, dan twijfel ik sterk aan mijn nut van al dat geschrijf en dat gearchiveer. Overigens, over twee jaar weten we meer.

En Zwitserland ... tja ... ?

Maar al met al, over het voorstel van Thomas moet nog maar eens goed nagedacht worden.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/12/29, 23:13:35 door Bertel »

Wat is vrije software?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2009/12/29, 23:17:22 »
Het antwoord van @Double12 geeft exact aan wat de bedoeling is.
Ik persoonlijk vind het woord Dossier ook een zwaar woord wat sommige leden op het verkeerde been zet of kan zetten.
Ik zelf noem het persoonlijk een ,, vereenvoudigde administratie blog ,,
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2009/12/29, 23:26:54 »
Ik persoonlijk vind het woord Dossier ook een zwaar woord wat sommige leden op het verkeerde been zet of kan zetten.

Onder buren moet dit ook op te lossen zijn, denk ik. 

Wat is vrije software?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2009/12/29, 23:41:20 »

Onder buren moet dit ook op te lossen zijn, denk ik. 

Yep zeer juist. :D :D

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #108 Gepost op: 2009/12/29, 23:45:55 »
ik zal ook een duit in het zakje doen.

het "dossier" is niets meer als een opsomming van misstanden indien gebeurd, dus voor de meeste leden zal er niets veranderen en niets verzameld worden.

de opsomming is zoals ron al zij alleen een handig hulpmiddel voor de evt. probleemgevallen die telkens op het randje zitten en de grenzen blijven opzoeken en trollen.

kijk een mod is ook maar een mens,
de ene week is jantje meer online en de andere pietje en klaasje, die kunnen natuurlijk overleggen via topic's maar een pagina of bestandje waar de relevante dingen [mailtje, waarschuwing ,, vriendelijk verzoekje etc.] in staan maken het makkelijk en snel overzichtelijk voor de rest die mischien net even een weekeindje weg is geweest of een familieding heeft gehad waardoor hij/zij minder online is geweest en dit gemist heeft.
puur om te zien wat er gebeurd is en welke wegen al bewandeld zijn, het is een hulpmiddel en geen stasi dossier of andere onzin wat ik al gelezen heb.

en helaas is uit het verleden gebleken dat dit nodig is, het is niet anders.
het werken voor het team zoals dat in het verleden gebeurde op een kleinschalig forum is niet meer te doen dus heeft dit voorstel goede potentie.
en werkelijk, denken jullie dat dit op tweakers of andere gerenomeerde fora niet gedaan word?
alleen word het hier nu openlijk mede gedeeld wat de plannen zijn zodat jullie er weet van hebben.
het had ook heimenlijk besloten en uitgevoerd kunnen worden en niemand had er ook maar een bal van gemerkt.

en zoals gemeld,, heb je een vraag over de jou uitgedeelde waarschuwing of verstuurde mail staan Drummies en ik altijd voor jullie klaar om opheldering te vragen.
schroom ook niet om dit te doen als je met die vraag zit.

voor alle duidelijkheid,
liever was dit niet nodig geweest maar helaas is het de enigst leefbare manier om de modderators niet uit te putten en ze zelf nog een leefbaar forumbestaan te laten houden.
het snelle verloop de afgelopen tijd heeft ook hiermee te maken, ik vraag eenieder die twijfels heeft hier ook eens over na te denken.

ik hoop toch dat dit postje iets verduidelijkt heeft.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #109 Gepost op: 2009/12/30, 00:21:46 »
en werkelijk, denken jullie dat dit op tweakers of andere gerenomeerde fora niet gedaan word?
+1

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/15

Een dossier of een doktersteam? Modereren moet (zelfs wettelijk) goed gebeuren en kan alleen door een team van mensen gedaan worden. Dat een team samenwerkt in een wiki is heel normaal anno 2009. Dat deze wiki pagina nu "dossier" genoemd wordt en daar een hele andere draai aan gegeven wordt is opmerkelijk.
Het valt m.i. onder "Toegestane doeleinden van de verwerking" zoals bedoelt in http://www.cbpweb.nl/HvB_website_1.0/vwc30.htm. Maar ik val in herhaling geloof ik.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #110 Gepost op: 2009/12/30, 02:19:19 »
Kan dit onderdeel nu afgesloten worden?
Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat het allemaal best wel meevalt.
Nee, er vinden geen "Oost Duitse" taferelen plaats achter de schermen. Het is puur voor het overzicht.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #111 Gepost op: 2009/12/30, 10:24:48 »
Misschien toch maar even een ander woord voor dossier bedenken,
Een overtreding registratie ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #112 Gepost op: 2009/12/30, 11:48:37 »
Citaat van: Chris
Dus dit voorstel is voor niets geweest.

Dat is niet correct Femke, het voorstel heeft al belangrijke wijzigingen ondergaan in reactie op opmerkingen van Ubuntu-nl leden in deze draad. Bijvoorbeeld:

• Er is een pagina toegevoegd met toelichtingen bij de verschillende forumregels:
    http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen
  • Er is een wijziging geweest in de formulering van een regel 7 zodat er geen onduidelijkheid ontstaat over het gebruik van meerdere accounts.
  • Er is de mogelijkheid toegevoegd voor leden om drie maanden na hun laatste overtreding van de forumregels hun gegevens uit het dossier te laten verwijderen.
  • Er is aan gedacht dat leden hun dossier moeten kunnen opvragen.
  • En op het moment ligt er de vraag om het dossier een andere naam te geven.

Als met al is het voorstel door de bespreking in deze draad denk ik al beter geworden, en het kan zomaar dat er nog verdere verbeteringen komen.

Citaat van: Chris
Dus dit voorstel is voor niets geweest.

Het komt er toch, zo wie zo.

Ook dit is niet correct. Zolang het voorstel niet is ingevoerd is en blijft het een voorstel voor een aangepaste werkwijze van het moderatorteam. De moderators (en in mindere mate de rest van het ubuntu-nl team) zijn verantwoordelijk voor het beheer van het forum en zullen er dus akkoord mee moeten gaan dat er op de voorgestelde manier gemodereerd gaat worden. Bij zo'n beslissing zullen de argumenten die leden in deze draad of tijdens de irc meeting naar voren brengen vóór of tegen het voorstel worden meegenomen (in zoverre deze niet al geleid hebben tot aanpassing van het voorstel natuurlijk). Dus ook hiervoor geld dat het geen zinloze exercitie is om het voorstel te bespreken. Je kan bij zo'n voorstel nooit alles voorzien, en wellicht zijn er goede redenen om het niet uit te voeren waar niet aan is gedacht.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/30, 11:50:50 door Thomas de Graaff »

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2009/12/30, 11:57:52 »
Thomas,

In navolging van Ron, is "Register" misschien een wat softere aanduiding voor Dossier?

Vr.groet, peter

« Reactie #114 Gepost op: 2009/12/30, 12:00:03 »
Register lijkt me een prima woord. :) Nog even wachten of er nog andere voorstellen komen, anders pas ik het aan. Het is wel prettig om één woord te hebben, dat is korter dan overtreding registratie. Alleen registratie lijkt me ook prima, dat is een wat minder formeel woord dan register misschien?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/30, 12:02:14 door Thomas de Graaff »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #115 Gepost op: 2009/12/30, 12:08:02 »
Registratie heb ik geregistreerd als bruikbaar :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #116 Gepost op: 2009/12/30, 13:46:21 »
Thomas en Ron,

Het woord "overtreding registratie" in het berichtje van Ron bracht me op het idee van Register. Alle eer dus voor Ron.

Om er één woord van te maken is denk ik handiger in het gebruik.

Qua stijl zou ik kiezen voor Register. Taalgevoel. Ik kan me in beide wel vinden, maar het één klinkt wat beter als het ander. Voorbeelden:

Pas op, xxxx, nog zo'n postje en je krijgt een vermelding in het Register/ in de Registratie.

Na Uw voorbeeldig gedrag van de laatste 3 maanden overwegen wij het verwijderen van Uw vermeldingen uit het Register/ uit de Registratie.

Het is natuurlijk maar hoe je het leest. Als het beestje maar een naampje heeft. :D

Misschien zijn er nog meer namen te bedenken.

Vr.groet, peter

« Reactie #117 Gepost op: 2009/12/31, 12:25:03 »
In het voorstel is "Dossier" vervangen door "Register".

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #118 Gepost op: 2010/01/01, 18:45:32 »
Dat klinkt al iets beter maar er mee eens ben ik het nog steeds niet maar ik geef de discussie op.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #119 Gepost op: 2010/01/08, 20:18:51 »
Als zo'n register de moderatoren helpt, prima. Zeker als het het aantal overtredingen vermindert.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

« Reactie #120 Gepost op: 2010/01/10, 01:00:31 »
Ik heb een korte opsomming van de belangrijkste punten uit deze draad opgenomen in de wiki voor de irc meeting zodat ook degenen die niet deze draad hebben gevolgd maar wel op de irc meeting komen weten wat er is besproken. Als hier nog iets aan toegevoegd dient te worden, laat het even weten.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20100110