Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [irc meeting] Voorstel nieuwe werkwijze modereren forum.  (gelezen 24389 keer)

Re: [irc meeting] Voorstel nieuwe werkwijze modereren forum.
« Reactie #50 Gepost op: 2009/12/23, 15:34:43 »
+1 :)

Ik heb de volgende tekst opgenomen in de standaardberichten die aan forumleden worden verzonden bij overtreding van een forumregel zodat er een mogelijkheid is voor leden om hun gegevens uit het dossier te laten verwijderen:

Citaat
Deze overtreding is opgenomen in een dossier. Wilt u dat uw gegevens uit het dossier worden verwijderd kunt u drie maanden na de laatste waarschuwing of afloop van de laatste ban dit aangeven bij de moderators (forum@ubuntu-nl.org). Deze zullen vervolgens de gegevens in het dossier wissen. Een voorbeeld van het dossier kunt u hier vinden:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Dossier

Standaardberichten:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Standaardberichten

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #51 Gepost op: 2009/12/23, 15:44:38 »
Overigens zou ik het wel netjes vinden, als *elk* dossier op een gegeven ogenblik automatisch wordt gewist. Zonder dat iemand daar om hoeft te vragen dus.

Vraag is wel, hoe je dat wissen beheerstechnisch in elkaar steekt. Zoiets wordt waarschijnlijk snel verwaarloosd en vergeten....

« Reactie #52 Gepost op: 2009/12/23, 16:49:00 »
@ Pjotr. Ik denk idd. dat dit beheerstechnisch niet haalbaar is. en zoveel is het niet gevraagd van iemand die er belang aan hecht om even een berichtje te sturen lijkt me.

Ik heb laatst op het forum een keer ergens een link gezien naar een goede uitleg van wat "op de persoon spelen" is. Weet iemand nog die link?

« Reactie #55 Gepost op: 2009/12/24, 11:42:52 »
Nieuwe pagina aan het voorstel toegevoegd:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen

Het is de bedoeling dat hiermee duidelijker wordt wat bepaalde regels nu in de praktijk betekenen. De voorbeelden e.d. kunnen beter denk ik, dus wie input heeft, graag. :)

(p.s. de regels op zich maken ook onderdeel uit van het voorstel, dus wie daar verbeteringen of wijzigingen in zou willen zien, meld het ook!)

« Reactie #56 Gepost op: 2009/12/24, 12:57:50 »
bij de inschrijvings mail die nieuwe leden krijgen misschien een link toevoegen naar de regels of ze laten bevestigen dat ze er mee akkoort gaan ?
voor de rest geen enkel probleem mee

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #57 Gepost op: 2009/12/24, 13:48:54 »
Briljante regels.

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2009/12/24, 17:41:22 »
Regel 7
Het woord "hinderlijk". Is het gebruik van meerdere accounts wel toegestaan dan? Zolang ik ze niet hinderlijk gebruik?
M.i. kun je dat hier gewoon weglaten. Of zie ik het verkeerd?

Vr.groet, peter

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #59 Gepost op: 2009/12/24, 20:12:05 »
bij de inschrijvings mail die nieuwe leden krijgen misschien een link toevoegen naar de regels of ze laten bevestigen dat ze er mee akkoort gaan ?
voor de rest geen enkel probleem mee
Zeker laten bevestigen dat ze er mee akkoord gaan, en toch nog even terug komen op de wet persoons gegevens hier kan je zeker mee te maken hebben aangezien er ook mensen zijn die hun eigen naam gebruiken.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Dave

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2009/12/24, 22:58:19 »
nu nog software om het samen te kunnen voegen met het puntenrijbewijs, het geheimzinnige kastje en je gsm gegevens enz.

Hopelijk wordt m'n dossier dan wel voor iedereen zichtbaar  :evil:

« Reactie #61 Gepost op: 2009/12/25, 12:10:59 »
Regel 7
Het woord "hinderlijk". Is het gebruik van meerdere accounts wel toegestaan dan? Zolang ik ze niet hinderlijk gebruik?
M.i. kun je dat hier gewoon weglaten. Of zie ik het verkeerd?

Vr.groet, peter

Zie de toelichting:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen#Forumregel7

Stel iemand heeft een oud account gehad, en is zijn forumnaam en wachtwoord vergeten, maakt een nieuw account aan en gebruikt het oude account niet meer, dan is dat volgens mij niet echt kwalijk. Of bijvoorbeeld iemand maakt een nieuw account aan omdat er virtueel gestalked wordt oid. Moet ook kunnen denk ik?

« Reactie #62 Gepost op: 2009/12/25, 12:37:42 »
Zeker laten bevestigen dat ze er mee akkoord gaan, en toch nog even terug komen op de wet persoons gegevens hier kan je zeker mee te maken hebben aangezien er ook mensen zijn die hun eigen naam gebruiken.
Het vragen om een akkoord zou het nut van zo'n dossier ondergraven. En het is ook niet nodig, zoals Cees al in een eerdere draad heeft aangegeven is er op in de WBP een vrijstelling voor de toepassing zoals die in het voorgestelde dossier is. Dus het is zelfs geoorloofd om persoonsgegevens in zo'n dossier als voorgesteld op te nemen.

« Reactie #63 Gepost op: 2009/12/25, 13:38:51 »
Moeten we binnenkort een bewijs van goed gedrag en zeden ook indienen?  XD
Viva La Revolución

« Reactie #64 Gepost op: 2009/12/25, 14:49:18 »

Stel iemand heeft een oud account gehad, en is zijn forumnaam en wachtwoord vergeten, maakt een nieuw account aan en gebruikt het oude account niet meer, dan is dat volgens mij niet echt kwalijk. Of bijvoorbeeld iemand maakt een nieuw account aan omdat er virtueel gestalked wordt oid. Moet ook kunnen denk ik?

Wat dan weer niet moet kunnen is iets wat we ooit hebben meegemaakt: dat iemand twee accounts heeft en met zichzelf gaat discussieren.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #65 Gepost op: 2009/12/25, 14:59:44 »
dat is idd hinderlijk laacque.

« Reactie #66 Gepost op: 2009/12/25, 20:38:57 »
Wat dan weer niet moet kunnen is iets wat we ooit hebben meegemaakt: dat iemand twee accounts heeft en met zichzelf gaat discussieren.

Dat stond er al bij hoor. ;)

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen#Forumregel7

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #67 Gepost op: 2009/12/25, 21:45:16 »
Het vragen om een akkoord zou het nut van zo'n dossier ondergraven. En het is ook niet nodig, zoals Cees al in een eerdere draad heeft aangegeven is er op in de WBP een vrijstelling voor de toepassing zoals die in het voorgestelde dossier is. Dus het is zelfs geoorloofd om persoonsgegevens in zo'n dossier als voorgesteld op te nemen.

Ik ben het hier niet mee eens lijkt mij meer dan netjes om een optie er bij zetten waar mee de gebruiker van het forum akkoord gaat, daar door graaft een dossier niet onder hoor.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/25, 21:52:39 door bas »
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #68 Gepost op: 2009/12/26, 10:59:47 »
daar door graaft een dossier niet onder hoor.
Nou, daar verschillen we dan van mening over. Niet erg hoor, meningsverschillen is niks mis mee. :)

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 2009/12/26, 11:29:21 »
Nog over regel 7

"Hinderlijk" kun je weglaten. Wat voor de één hinderlijk is, is voor een ander normaal. Daar krijg je weer verschil van mening over.
Die regel zou je strikter, en gemakkelijker hanteerbaar maken, door te stellen:

Gebruik van twee accounts door dezelfde persoon is niet toegestaan.
Behoudens uitzonderingen in overleg met moderator(en).

Vr.groet, peter

« Reactie #70 Gepost op: 2009/12/26, 13:35:12 »
Ok, hinderlijk verwijderd. Als iemand twee accounts heeft, en er maar één gebruikt, valt dat eigenlijk ook niet onder het gebruik van twee accounts. :)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #71 Gepost op: 2009/12/26, 21:33:01 »
Nou, daar verschillen we dan van mening over. Niet erg hoor, meningsverschillen is niks mis mee. :)

Een meningsverschil is zeker niet erg nee maar dit is toch wel ernstig het gaat hier wel om privacy en die kunnen hier straks niet meer gewaarborgd worden.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline xubxub

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 2009/12/28, 19:16:29 »
Om eerlijk te zijn, vind dat op een forum een stevige discussie mogelijk moet kunnen zijn.
Op de man spelen is natuurlijk NOOIT goed. En verder vind ik, dat niemand zijn persoonlijk dossier hoeft
in te dienen op dit forum.
  Als we eens zouden beginnen om hetgeen op dit forum wordt gezegd niet
zo persoonlijk op te vatten, maar in plaats daarvan ons op de inhoud van de boodschap zelf te concentreren,
is al veel forumleed uit de wereld denk ik zo. Of in communicatietaal gesproken ons meer richten
op de communicatie-inhoud dan de communicatierelatie. Anders dreigen we te verzanden in oeverloze discussies over omgangsvormen en daar kunnen we dan beter een apart forumgedeelte voor reserveren, dacht ik zo. Of nog anders geformuleerd. Alleen die berichten wegfilteren die niet inhoudelijk bij het desbetreffende item/kopje horen.

Xubxub

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #73 Gepost op: 2009/12/28, 19:32:15 »
Om eerlijk te zijn, vind dat op een forum een stevige discussie mogelijk moet kunnen zijn.
Zolang dat in beschaafd Nederlands gebeurd moet dat kunnen.
Scheld-woorden en beledigingen horen niet bij het ABN.
Mensen of groepen beledigen kan trouwens ook niet.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #74 Gepost op: 2009/12/28, 21:04:11 »
Zolang dat in beschaafd Nederlands gebeurd moet dat kunnen.
Scheld-woorden en beledigingen horen niet bij het ABN.
Mensen of groepen beledigen kan trouwens ook niet.

Nee en dat weet iedereen en ook al houdt niet iedereen zich hier aan blijf ik bij mijn standpunt dat dossiers zonder akkoord van de gebruiker niet kunnen.

Edit: Arie is het volledig met me eens
« Laatst bewerkt op: 2009/12/28, 21:19:14 door bas »
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt