Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer HP Deskjet 2822e wil niet printen  (gelezen 197 keer)

Offline Zeezotje

• Lid
Printer HP Deskjet 2822e wil niet printen
« Gepost op: 2026/09/20, 11:53:57 »
Hallo,

wie kan mij helpen? Mijn printer HP Deskjet 2822e wil niet printen. Ik vermoed iets met het stuurprogramma. HPLIP is geïnstalleerd. Hij heeft een tijd wel gewerkt en nu heeft hij geen zin meer. Ik ken op dat vlak niets van de juiste commando 's te geven ofzo. Daarnet heb ik de inktpatronen vervangen, dat is goed gelukt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met begrijpelijke uitleg. Ik heb Ubuntu 25.04 als besturingssysteem (ik heb een tijd geleden een upgrade gedaan van Ubuntu 24.10 naar 25.04).

Heel erg bedankt alvast voor alle hulp.

Vriendelijke groeten,
Els Stevens

Heel erg bedankt voor alle hulp.

Offline M_aD

• Forumteam
Re: Printer HP Deskjet 2822e wil niet printen
« Reactie #1 Gepost op: 2026/09/20, 13:54:54 »
Dag Els,

Ubuntu 25.04 wordt niet meer ondersteund, ook 25.10 is ten einde. Beiden zijn EOL (End of Life) en krijgen geen updates meer. Installeer daarom Ubuntu 26.04 LTS als je nog ondersteuning wil genieten.

Offline Zeezotje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2026/09/20, 14:01:02 »
Oei, ik heb mij hier vergist. Ik had Ubuntu 25.04 en heb de upgrade gedaan naar Ubuntu 26.04. Zo is het wel juist.

Zou het kunnen dat de printer dienst weigert omdat ik inktpatronen heb gekocht van 123inkt, maar het huismerk?

Offline Oesje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2026/09/20, 18:25:22 »
Citaat
Zou het kunnen dat de printer dienst weigert omdat ik inktpatronen heb gekocht van 123inkt, maar het huismerk?

Ja dat is het probleem . HP printers zijn zo gefrabiceerd dat alleen HP cartridges kunnen gebruikt worden .

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2026/09/20, 20:28:09 »
Citaat
Ja dat is het probleem . HP printers zijn zo gefabriceerd dat alleen HP cartridges kunnen gebruikt worden .
Dat is niet mijn ervaring, noch in het verleden met inktcartridges, noch heden met een toner-cartridge; beide voor HP-printers en huismerk van 123-inkt. Verder is 123inkt een wel zo betrouwbare leverancier dat als ze inktcartridges voor een bepaald type printer verkopen, deze ook zullen werken.
Voor mij is eerder de uitgevoerde upgrade de verdachte (bij mij is een upgrade nog nooit goed gelukt).

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2026/09/20, 21:29:48 »
Net als ajjp gebruik ik in volle tevredenheid en zonder foutmeldingen in mijn HP Deskjet 2724 inktcartridges van 123inkt.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.3 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LM 22.3 Xfce(HP laptop) 3] LM 22.3 Xfce (Clevo Laptop ). 4] Linux Mint 22.3 Xfce (HP Desktop test pc).  5] W11 (Dell Desktop)

« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 08:37:39 »
Hoe is de printer gekoppeld?
USB - WiFi - UTP-kabel ??
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.3   (vorige linux: Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / LMDE-5-6 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 08:58:41 »
Citaat
Ja dat is het probleem . HP printers zijn zo gefabriceerd dat alleen HP cartridges kunnen gebruikt worden .
Dat is niet mijn ervaring, noch in het verleden met inktcartridges, noch heden met een toner-cartridge; beide voor HP-printers en huismerk van 123-inkt. Verder is 123inkt een wel zo betrouwbare leverancier dat als ze inktcartridges voor een bepaald type printer verkopen, deze ook zullen werken.
Voor mij is eerder de uitgevoerde upgrade de verdachte (bij mij is een upgrade nog nooit goed gelukt).
Wanneer je een update van de printer doet, met cartridges die niet van HP zijn, heb je een probleem.
Bij mij stond dat in de bijgeleverde papieren bij de levering.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu, Debian XFCE, Mint XFCE

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 09:09:09 »
Wanneer je een update van de printer doet, met cartridges die niet van HP zijn, heb je een probleem.
Bij mij stond dat in de bijgeleverde papieren bij de levering.
Daar heb ik nooit iets van gemerkt?

moderator edit: quote gerepareerd,
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 09:28:03 door Ron »

1] Linux Mint 22.3 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LM 22.3 Xfce(HP laptop) 3] LM 22.3 Xfce (Clevo Laptop ). 4] Linux Mint 22.3 Xfce (HP Desktop test pc).  5] W11 (Dell Desktop)

Offline aartje

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 09:27:59 »
Volgens het manual moet er een statusafdruk uitkomen als je 3 seconden op
de "Annulerenknop"-knop drukt op de printer. Die knop zit ongeveer midden op
het bedieningpaneel (een rood kruis in een cirkeltje), dan zie je of de printer
het nog hardwarematig doet. Verder moet je wel zo veel mogelijk gegevens
geven, zoals hoe de printer verbonden is etc. Is er geen windows computer in
de buurt waar je het op kan proberen ?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 09:31:56 door aartje »

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 09:42:03 »
Offtopic: @aartje, thx. Alweer wat geleerd.